SME
Utorok, 4. október, 2022 | Meniny má František

Je plug-in hybrid podvod? Za koľko jazdí, keď sa vybije? (test)

Fungovanie systému sme preverili na Citroëne C5 Aircross.

Nový Citroën C5 Aircross Plug-in HybridNový Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid (Zdroj: Peter Kálmán)
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid
Základná cena / Verzia od (eur)28 490 / 38 990
Spotreba kombinovaná, výrobca / test1,5 l / 0,2 až 7,8 l + 18,4 až 1,2 kWh
Objem batožinového priestoru (l)460 - 1 510
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2730; 4500; 1969; 1689

Testovanie plug-in hybridov býva komplikované. Ide totiž o dve autá v jednom a veľa závisí od toho, kde majiteľ auta býva, koľko denne najazdí a aké sú jeho návyky.

Jednoducho, čo situácia, to iné emisie, spotreba a teda aj prevádzkové náklady.

Tentokrát sme sa preto pozreli na problematiku plug-in hybridov trochu komplexnejšie. Pre ich lepšie pochopenie v praxi sme si požičali modernizovaný Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid.

Spočiatku vyzerala myšlienka plug-in hybridov priam ideálne. Máte auto so spaľovacím motorom, ale okrem toho má aj elektromotor a batériu, ktorú nabijete zo zásuvky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Môžete tak do práce i na nákupy jazdiť na elektrinu a keď sa vyberiete na výlet či na dovolenku, príde vhod spaľovací motor a možnosť tankovať na čerpacích staniciach bez čakania na nabíjačkách.

Tento koncept je zaujímavý aj z dnešného pohľadu, keď ceny benzínu lámu rekordy a ľudia rozmýšľajú, ako pri výbere auta ušetria.

Je vôbec zelený?

Problém sa pri plug-in hybridoch ukázal pri deklarovaných nízkych emisiách. Práve vďaka nim získavali vo viacerých európskych krajinách daňové úľavy aj štátne dotácie pri kúpe. Výrobcovia zase mali za každý predaný plug-in hybrid zelené kredity, ktoré im pomáhajú znížiť flotilové emisie.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  3. Dôležitosť duševnej pohody
  4. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  6. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  8. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  1. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  2. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  3. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  4. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  5. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  8. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 7 577
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 258
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 130
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 933
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 837
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 836
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 082
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 393
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


38m
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Robert Puk: Komu ukradol parkovaciu politiku v Bratislave kandidát na primátora Bratislavy Rudolf Kusý?
  2. Ján Marton: Vlčanova politická tragédia sa dokonala na technickom oleji v PL krmivách.
  3. Denisa Tomíková: Nie je vodič ako vodič
  4. Pavel Macko: Nie násiliu v uliciach a extrémistickému teroru!
  5. Eva Gallova: Vtipy, tipy, frky
  6. Marek Kytka: Skvelý Slafkovský, ukážkový gól Tomáša Tatara, či hviezdne duo večera Nečas s Burnsom
  7. Peter Kuchár: Moja cesta do pekla... (I.)
  8. Jozef Sitko: Azda diskusia na blogoch má byť názorovou stokou?
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 170
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 936
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 5 602
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 759
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 991
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 723
  7. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 3 422
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 366
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu