Škoda Enyaq iV 80x Sportline | |
---|---|
Základná cena / Verzia od (eur) | 43 800 / 54 690 |
Spotreba (kWh) výrobca / test | 17-18,4 / 19,1 |
Objem batožinového priestoru (l) | 585 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2 768; 4 649; 1 879; 1604 |
V téme elektromobilov je ešte stále veľa nezodpovedaných otázok, čo nahráva vzniku poloprávd a mýtov. Neustále sa rieši dojazd, spotreba aj ceny za nabíjanie.
Práve preto sme sa tentokrát vybrali na víkend do Tatier s elektromobilom, aby sme si vyskúšali, či s ním bude cestovanie obmedzujúce alebo drahé.
Keď elektromobil, tak teraz
Podľa nedávno zverejnenej štúdie portálu Uswitch patrí Slovensko aktuálne medzi najústretovejšie krajiny voči majiteľom elektromobilov, teda aspoň pokiaľ ide o nabíjaciu infraštruktúru.
Štúdia uvádza, že ceny na verejných nabíjacích staniciach sú na Slovensku siedme najnižšie v Európe a na vyše 3000 elektromobilov pripadá 1367 nabíjačiek.
Okrem kritérií ako počet, pomer nabíjacích staníc na používateľov a ceny, sa pri hodnotení zohľadnil aj percentuálny podiel rýchlonabíjacích staníc.
Slovensko sa spolu s Lotyšskom umiestnilo na treťom mieste a predbehlo krajiny ako Maďarsko, Estónsko aj Českú republiku.
Na výlet s najpredávanejším elektromobilom
Aká je realita, sme si vyskúšali so zatiaľ najpredávanejším elektromobilom u nás - Škodou Enyaq iV. Spoločnosť nám robila verzia 80x s trochu štýlovejším Sportline dizajnom.
Zďaleka nejde o najlacnejší elektromobil na trhu, veď jeho cena štartuje od 43 800 eur. Aj napriek vyššej cene však model dosiahol úspech vďaka dobrému pomeru veľkosti auta a použitej technológie.