SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Test Nissan Qashqai vs. Škoda Karoq: Súboj o kráľa kompaktných SUV

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.

Nissan Qashqai a Škoda Karoq (Zdroj: Marek Čepa)
Prehľad základných parametrov:Nissan Qashqai 1,3 DIG-T Tekna 6MTŠkoda Karoq 1,5 TSI Ambition 7DSG
Cena od / verzia od (eur)26 690 / 36 990

22 510 / 28 230

Spotreba výrobca / test (l)6,3 – 6,5 / 6,86,2 – 6,7 / 6,7
Objem batožinového priestoru (l)461521
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2665; 4425; 1835; 16252638; 4390; 1841; 1603

Nissan Qashqai prvej generácie prišiel na trh v skvelom čase. Objavil sa v roku 2006, keď kompaktné SUV prudko stúpali na popularite, ponúkol skvelý pomer hodnoty a ceny a stal sa okamžitým hitom.

Škoda v tom čase ani nemala v ponuke SUV, prvým modelom bol Yeti, ktorý prišiel až o tri roky neskôr. Dnes je však situácia úplne iná a česká automobilka v náročnom segmente boduje s modelom Karoq.

Toho sa na Slovensku vlani predalo 1688 kusov a medzičasom prešiel modernizáciou. Nissanu sa za rovnaké obdobie predalo iba 662 kusov, no nedávno prišla na trh úplne nová, dlho očakávaná tretia generácia. Dokáže prekonať starnúcu Škodu a obhájiť si predajné úspechy predchodcu?

Na pohľad zaujímavejším z testovanej dvojice je jednoznačne Nissan. To je však sčasti spôsobené aj špecifikáciami testovaných áut.

Qashqai sme totiž skúšali v takmer najvyššej výbave Tekna v kombinácii s atraktívnou červenou metalízou. Karoq sme si tentoraz vyskúšali v dostupnejšej výbave Ambition a v nenápadnej sivej metalíze.

Doteraz bol skôr Nissan tým nenápadnejším autom, no nová generácia prišla s omnoho odvážnejším dizajnom s modernými úzkymi svetlami v tvare písmena C, ktoré dávajú autu špecifický vzhľad.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V porovnaní s ním to Karoq hral skôr na istotu, dizajn bol iba mierne omladený pomocou robustnejšej masky a užších zadných svetiel. Nenápadnejšia Škoda však aj v tejto verzii vyzerá dobre, dojem trochu kazili iba nie práve najkrajšie kolesá s aerodynamickými krytmi.

Pri pohľade dnu sa v oboch prípadoch stretávame s príjemne jednoduchou kabínou, v ktorej nenájdeme žiadne prehnané dizajnové experimenty na úkor funkčnosti. Obe autá sa tiež stále držia tradičného riešenia klimatizácie s otočnými ovládačmi.

Hodnotnejší iba naoko

Hodnotnejší dojem z Nissanu sa však vytratí v momente, keď potiahnete kľučku a otvoríte papierové dvere. V karosérii sú použité hliníkové panely či kompozitné dvere batožinového priestoru, vďaka čomu je oproti predchodcovi ľahšia o 60 kilogramov, no napríklad spomínané dvere sú jednoducho príliš ľahké a pôsobia lacno.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Igor Matovič

Matovič sám ukázal, prečo by mal byť odvolaný.


37m
Zľava ruský prezident Vladimir Putin, minister obrany Sergej Šojgu a admirál Nikolaj Jevmenov.

Diktátora z Kremľa nedokáže odstrániť ulica ani oligarchia, stále mu však ide o život.


Arpád Soltész 27. sep
Nataša Holinová

Kontroly na vnútorných hraniciach Schengenu sú dávno, len Heger s Mikulcom ich nevidia.


3 h
Ruský prezident Vladimir Putin.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 13 h
SkryťZatvoriť reklamu