SME
Utorok, 4. október, 2022 | Meniny má František

Tuleň, Mačka aj Káva. Do Európy mieria čínske elektromobily

Vstupnou bránou je Nórsko aj Nemecko.

Ora CatOra Cat (Zdroj: Great Wall Motor)

Ešte donedávna nebol v Európe záujem o čínske autá. Situácia sa však mení. Už sa nemusia prosiť veľkým dílerským sieťam, ale samy si vyberajú, cez ktorú na trh vstúpia.

Môže za to klesajúci objem predajov nových áut v Európe. Dôvodom nie je len dodávateľská kríza, ale aj obmedzovanie výroby áut so spaľovacím motorom a prechod na drahšie elektromobily. Záujem o ne síce rastie, ale v podstatne menších počtoch.

Predajcovia takpovediac hladujú a zároveň hľadajú spôsob, ako zabezpečiť zákazníkom prísun nových áut. Ako sa zdá, riešenie našli v čínskych elektromobiloch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Z 1,2 milióna nových elektromobilov v Európe za minulý rok bolo už 16 percent dovezených práve z Číny. Odhaduje sa, že v tomto roku sa podiel zdvojnásobí.

Spojenie dvoch veľkých hráčov

Pred pár dňami oznámil príchod do Európy čínsky automobilový gigant Great Wall Motor.

Uzavrel spoluprácu s najväčším európskym dílerom, švajčiarskou skupinou Emil Frey, ktorá od roku 2016 pôsobí aj na Slovensku a zastrešuje predaj áut koncernu Stellantis. Informáciu priniesol nemecký týždenník Automobilwoche.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  3. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  4. Dôležitosť duševnej pohody
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  6. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  8. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  1. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  2. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  3. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  4. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  5. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  8. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 8 148
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 265
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 144
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 934
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 847
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 833
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 082
  8. Dôležitosť duševnej pohody 3 437
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Za to všetko môže prezidentka a Sulík a médiá.

Máme takého ministra vnútra, volá sa Roman Mikulec. To je dobre.


2. okt
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová.

Parlament si zvolil pomalý rozklad.


1 h
Ukrajinka Oksana Ovčiniková, ktorá už dva roky čaká na transplantovanie obličky.

Za obličku dostanú Ukrajinci niekoľkonásobok svojho ročného príjmu.


a 1 ďalší 3. okt
Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 16 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


1 h
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Robert Puk: Komu ukradol parkovaciu politiku v Bratislave kandidát na primátora Bratislavy Rudolf Kusý?
  2. Ján Marton: Vlčanova politická tragédia sa dokonala na technickom oleji v PL krmivách.
  3. Denisa Tomíková: Nie je vodič ako vodič
  4. Pavel Macko: Nie násiliu v uliciach a extrémistickému teroru!
  5. Eva Gallova: Vtipy, tipy, frky
  6. Marek Kytka: Skvelý Slafkovský, ukážkový gól Tomáša Tatara, či hviezdne duo večera Nečas s Burnsom
  7. Peter Kuchár: Moja cesta do pekla... (I.)
  8. Jozef Sitko: Azda diskusia na blogoch má byť názorovou stokou?
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 161
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 941
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 5 373
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 531
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 996
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 726
  7. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 3 480
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 748
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu