SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Ford S-Max Hybrid je auto, aké nikto iný neponúka (test)

Vek auta úspešne maskujú nové technológie.

Ford S-Max Hybrid (Zdroj: Peter Kálmán)
Ford S-Max ST-Line 2.5 Duratec HEV 190k eCVT
Cena od / verzia od (eur)40 990 / 43 490
Spotreba WLTP výrobca / test (l)6,4 / 5
Objem batožinového priestoru (l)700
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2850; 4804; 1916; 1658

Ťažko by sme našli auto, ktoré by lepšie ilustrovalo veľké zmeny v automobilovom priemysle za uplynulé roky, než Ford S-Max.

Narodil sa do doby, keď bol ešte v Európe segment rodinných MPV hitom. A s naftovými motormi. Je dnes už len zabudnutým dinosaurom v ponuke Fordu alebo stále má čo ponúknuť?

Spolu s väčším bratom Galaxy sa S-Max teší úspechu najmä v Nemecku. Bol prvým Fordom s takzvaným kinetickým dizajnom, ktorý vystriedal epochu fordov s dizajnom "new edge". Ten sme koncom 90. rokov poznali z malého KA alebo prvého Focusu. Dnes musí fanúšikom modrého oválu hrdlo zvierať, lebo tieto modely sú už prakticky mŕtve.

Čo tu teda ešte robí taký S-Max? Veď jeho druhá a stále aj súčasná generácia sa predstavila už pred ôsmimi rokmi. Nuž, zdá sa, že Fordu sa S-Max podarilo prispôsobiť súčasnej dobe. Pritom nejde o žiadne SUV a ani ho netreba nabíjať zo zásuvky.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


21 h
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
SkryťZatvoriť reklamu