Už v čase svojho vzniku nebola moderná a Briti si o nej vymýšľali vtipy. Dnes na ňu napriek tomu mnohí s láskou spomínajú, pretože si ju pamätajú z mladosti.
Mal ju ich dedko, otec alebo sa na nej sami naučili jazdiť. Nech už bola akákoľvek, Škode 120 patrí zaslúžené miesto v dejinách československých automobilov a vedia to aj v Škoda múzeu v Mladej Boleslavi.
Minulý rok sa preto túto klasiku rozhodli kompletne zrenovovať, aby mohla robiť radosť na cestách počas rôznych podujatí. Voľba padla rovno na najcennejšiu verziu 120 GLS.
Keď v roku 1966 prišla Škoda 1000 MB, bola moderným autom, ktoré sa vyrovnalo západnej produkcii. Lenže jej nástupca, model 100, už začal zaostávať. V 70. rokoch koncepcia motora aj pohonu vzadu už bola zastaraná.
Staré auto s novou karosériou
Niežeby v Škode vtedy nevedeli postaviť moderné auto. Vzniklo hneď niekoľko ambicióznych prototypov. Z nich najznámejším bola elegantná Škoda 720 s motorom vpredu a s dizajnom od Giorgetta Giugiara z talianskeho štúdia Italdesign. Z neho sa nakoniec do výroby dostali len malé fragmenty.