Toyota Aygo X Limited 1.0 VVT-i S-CVT | |
---|---|
Cena od / testovaný model (eur) | 13 390 / 19 290 |
Spotreba výrobca / test (l) | 4,9 - 5,2 / 5,4 |
Objem batožinového priestoru (l) | 231 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2430; 3700; 1740; 1525 |
Prísť v súčasnosti na trh s autom, ktoré stojí 30- či 40-tisíc eur, nie je nič výnimočné. V Toyote sa však rozhodli zachovať v ponuke aj ich najlacnejší model - Aygo.
A pekne s klasickým benzínovým motorom, bez hybridu. Zisťovali sme, aký tento drobec je a či stojí zato ho kupovať aj v najvyššej výbave.
Klasické malé auto A-segmentu sa stalo pre mnohých výrobcov problémom. Na svoju nízku hmotnosť má vysoké emisie oxidu uhličitého (CO2), takže normy sa naň pozerajú inak ako na ťažké SUV.
Zároveň je výroba takýchto áut čoraz drahšia a pri nízkych maržiach ekonomicky prestáva dávať automobilkám zmysel.
Najmenšie autá s benzínovým motorom preto prestali ponúkať aj Opel, Ford, Renault, Škoda, dokonca už aj Smart a momentálne sa pridal Volkswagen.
Tento rok rozšírili partiu odídencov aj Peugeot a Citroen, ktorí s Toyotou v českom Kolíne od roku 2005 vyrábali modely 108, C1 a Aygo.
Po tom, ako sa Francúzi rozhodli ukončiť spoluprácu, prevzala fabriku Toyota a dnes v nej vyrába Yaris, ako výpomoc francúzskemu závodu, a tiež nové Aygo X.