Je celkom bežné, že automobilky si nechávajú registrovať názvy pre nové autá. Často je ich hneď viac, niektoré použijú, iné až po rokoch a niektoré nikdy. Menší mediálny rozruch teraz vyvolala Škoda s registráciou mien Sharyaq a Prediaq.
O ich zaregistrovaní na Úrade priemyselného vlastníctva Českej republiky informovala agentúra ČTK. Domnievala sa, že názvy chce Škoda použiť pri chystaných elektrických SUV, ktoré česká automobilka plánuje predstaviť v nasledujúcich rokoch.
Dohady sú pritom namieste, zatiaľ Škoda neprezradila názov pre elektromobil vo veľkosti Kamiqu a ani nepotvrdila názov Elroq pre predpokladaného nástupcu Karoqu.
Tentoraz však nastala situácia hodná pokusu o prvoaprílový žart, hoci je už september.
Veci dal na pravú mieru až český PR manažér Škody Pavel Jína. Na twitteri vysvetlil, čo je za registráciou nových mien.
"Mená Sharyaq a Prediaq sme nechali zaregistrovať v rámci propagačných aktivít spojených s chystanou hokejovou udalosťou tohtoročnej jesene v podobe zápasov zámorskej NHL hraných v Prahe," vysvetlil Jína.
Názvy tak odkazujú hokejové tímy San Jose Sharks a Nashville Predators, ktoré budú hrať v pražskej O2 aréne 7. a 10. októbra. Keďže Škoda je sponzorom, modelom Enyaq a Kodiaq dopriala fanúšikovský vzhľad.