Renault Megane E-Tech EV60 220 Iconic | |
Cena od / verzia od (eur) | 37 100 / 47 900 |
Spotreba WLTP výrobca / test (kWh) | 16,1 / 17,7 |
Objem batožinového priestoru (l) | 389 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2685; 4200; 1768; 1505 |
V ponuke Renaultu dostávajú zvučné mená úplne iné autá, než si pamätáme. Napríklad Scenic sa zmenil na vodíkový koncept, najnovšie sa hovorí, že Espace bude rodinné SUV.
A Megane? Je z neho elektromobil vo veľkosti Capturu.
Trochu chaosu pokračuje aj pre označenie E-Tech, pretože sa za ním skrývajú rôzne úrovne elektrifikácie. Môže ísť o full-hybrid, ktorý netreba nabíjať, ale aj zo siete nabíjateľný plug-in hybrid, a ako v prípade nového Meganu, aj čisté elektro.
Aké je na denné jazdenie, sme si vyskúšali v redakčnom teste.
Renault bol z európskych značiek prvý, komu sa podarilo rozbehnúť masovú výrobu elektromobilov. Malé Zoe sa ponúka už desať rokov, lenže tento úspešný pionier už súčasnému trhu prestáva stačiť. Do dvoch rokov ho nahradia dva dostupnejšie modely, dizajnovo inšpirované slávnymi Renaultmi 4 a 5.
Zatiaľ má len pár konkurentov
Elektrický Megane E-Tech zatiaľ nie je náhradou ani za svojho známeho menovca. Predošlú generáciu Meganu totiž stále kúpite s benzínovým motorom alebo ako plug-in hybrid.