Peugeot 5008 GT 2,0 BlueHDi 180 | |
---|---|
Cena od / verzia od (eur) | 34 790 / 44 890 |
Spotreba mesto - výrobca / test (l) | 6,0 - 6,7 / 5,8 |
Objem batožinového priestoru (l) | 702 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2840; 4641; 1844; 1646 |
Aj francúzsky konkurent Škody Kodiaq sa vlani dočkal faceliftu. Peugeot 5008 sa zapísal ako praktický rodinný univerzál s futuristickým interiérom.
Čo sa však zmenilo a ako ho vnímame s odstupom času, sme zisťovali v redakčnom teste.
Keď výrobcovia áut prichádzali s kompaktnými SUV, ešte nevedeli, ako ovplyvnia nákupné správanie ľudí. Zrazu im automobilky ponúkli síce drahšiu, ale aj robustnejšiu alternatívu k hatchbackom.
Reklamné slogany ich presvedčili, že potrebujú auto s vyšším posedom, s ktorým sa pohodlne dostanú aj po nespevnených cestách a v prípade nehody bude ich rodina lepšie chránená.
Pri niektorých značkách, napríklad Nissane, sa ukázalo, že kompaktné SUV nie je alternatívou, ale náhradou za hatchback. Nissan Qashqai poslal do histórie nielen kedysi úspešnú Almeru, ale aj dva pokusy o jej nástupcov.
Už si asi málokto spomenie, ako vyzerali modely Tiida či Pulsar. Dnes takýto scenár hrozí aj zvučným menám ako Ford Focus či Volkswagen Golf.
Obeťou vlny SUV sa však stali aj praktické rodinné MPV. Peugeot tento trend včas zachytil a 7-miestny model 5008 v druhej generácii premenil práve na SUV, ktoré si do istej miery zachovalo praktické črty MPV.
Zmeny vo výzore
Spredu omladenú verziu prezrádza nová maska, ktorá pomohla auto opticky rozšíriť. Mriežka chladiča teraz plynulo prechádza popod svetlá až do nárazníka.