SME
reklama

BMW radu 3 so silným šesťvalcom prináša výkon s minimom kompromisov (test)

Zaujme výkonom, prekvapí spotrebou.

BMW M340i (Zdroj: Marek Čepa)
BMW M340i xDrive sedan – prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)42 750 / 68 900
Spotreba – výrobca / test (l)8,1 / 8,0
Objem batožinového priestoru (l)480
Rozmery – rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2851; 4714; 1827; 1440

Ktoré auto sa vám vybaví pri slovnom spojení športový sedan? Je dosť vysoká šanca, že to bude práve BMW radu 3. Dlhé roky právom patrí k najlepším v segmente a pre mnohých je takmer dokonalým spojením praktického auta na každý deň s výbornými jazdnými vlastnosťami.

Dodnes ide o veľmi obľúbené auto medzi tradicionalistami, aj vo svojej siedmej generácii sa drží prakticky rovnakej receptúry. Nedávno však prešla modernizáciou, ktorou sa svojim konzervatívnejším predkom opäť o niečo viac vzdialila.

Príjemne tradičný je však výkonný šesťvalec verzie M340i, od ktorej je silnejšia už iba skutočne ostrá M3. Práve tento motor bol aj pod kapotou prvej modernizovanej trojky, ktorú sme si mohli vyskúšať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Omladené BMW radu 3 dostalo jednoduchší tvar predných svetiel, pod ktorým nájdeme ostrejšie hrany nového nárazníka. Dominuje mu rozmerná mriežka uprostred, v ktorej sa skrývajú nasávacie otvory aj senzory asistenčných systémov.

Výkonný motor pod kapotou prezrádzajú mriežky so šesťuholníkovým vzorom, ktoré sú špecifické iba pre výkonné verzie M340i a jej naftového súrodenca M340d. Takisto dostali odlišne tvarované spätné zrkadlá typické pre modely M.

Zmeny v zadnej časti sa niesli v podobnom duchu, nájdeme tu výraznejšie a agresívnejšie tvarované čierne plochy, ktoré zasahujú vysoko do nárazníka. Výkonnú verziu od bežných modelov so športovým paketom tentoraz odlišujú štvoruholníkové koncovky výfuku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Interiér omladol najviac

K modernejšiemu exteriéru patrí aj modernejší interiér, a práve tu facelift priniesol z pohľadu vodiča najväčšie zmeny. V predošlých testoch sme chválili výbornú ergonómiu interiéru a široké možnosti ovládania, niektoré z nich sa však vytratili.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C98EH na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu