SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Peugeot e-Rifter vie byť dobrý spoločník, ale cenu len ťažko obháji

Medzi elektromobilmi boduje pomerom ceny a priestoru.

Peugeot e-Rifter (Zdroj: Marek Čepa)
Peugeot e-Rifter GT
Cena od / verzia od (eur)34 290 / 38 190
Spotreba výrobca / test (kWh)19,8 - 20,6 / 19,5
Objem batožinového priestoru (l)775
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2785; 4403; 1 848; 1878

Začiatok roka nepotešil záujemcov o všestranné rodinné dodávky. Koncern Stellantis sa totiž rozhodol, že praktické modely ako Citroën Berlingo, Peugeot Rifter či Opel Combo sa budú ďalej predávať už len ako elektromobily. Dôvod treba hľadať v snahe znižovať emisie.

Importéri sa však rýchlo vynašli a prišli so spôsobom, ako ďalej ponúkať aj benzínové a naftové verzie malých dodávok.

Jednoducho ich preklasifikovali na kategóriu úžitkových áut N1 s vyššou užitočnou hmotnosťou. Tá dovoľuje takýmto autám naďalej fungovať aj s vyššími emisiami. Aspoň zatiaľ. V prípade Peugeotu takúto verziu nájdeme pod označením Rifter Enterprise.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Znamená to tiež návrat do čias pevných deliacich mreží v interiéri, ktoré v minulosti umožňovali odpočet DPH pri kúpe auta.

Kto však chce Peugeot Rifter, ale nechce ho mať klasifikovaný ako "vozidlo projektované a konštruované na prepravu tovaru s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3 500 kilogramov", už mu ostáva len siahnuť po elektrickej verzii. Zaujímalo nás, aké výhody a obmedzenia táto zmena prináša.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dobrá variabilita ostáva

Keď sa na Peugeot e-Rifter pozriete zvonku, vyzerá ako klasická verzia so spaľovacím motorom. V našom prípade ho neprezradili ani tabuľky s evidenčným číslom, keďže neboli zelené. Tie sa v čase prihlasovania auta minuli.

Že sa majú veci inak, môže naznačiť len drobný spojler na vrchu dverí kufra pre lepšiu aerodynamiku a označenie modelu.

Rifter, ako taký, je dobre navrhnutým autom a ani elektrická verzia mu nevzala variabilitu interiéru. Podrobnejšie sme ho spoznali už pred štyrmi rokmi.

Vzadu sú tri samostatné sedadlá a každé s Isofixom. Aj napriek batérii pod podlahou ich viete sklopiť do roviny, rovnako aj operadlo spolujazdca. Vtedy bez problémov preveziete aj 2,5-metrové predmety.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tank Leopard 2A6.

Nemecko nechcelo dodať tanky z historických dôvodov.


27. jan
ONLINE: Petra Vlhová dnes ide slalom v Špindlerovom Mlyne 2023 (2. kolo).

Sledujte s nami ONLINE prenos z 2. kola nedeľňajšieho slalomu žien v českom Špindlerovom Mlyne.


Sportnet 59m
Profesor Jiří Horáček.

O psychedelikách hovorí expert Jiří Horáček.


27. jan
Tomáš Suslov.

Ako by mohol vyzerať tím slovenských mladíkov na ME vo futbale do 21 rokov 2025?


28. jan

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan
SkryťZatvoriť reklamu