Honda Civic 2,0 i-MMD | |
Cena od / verzia od (eur) | 29 890 / 30 990 |
Spotreba WLTP výrobca / test (l) | 4,7 - 5 / 5,3 |
Objem batožinového priestoru (l) | 410 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2734; 4551; 1900; 1408 |
Tlaky na znižovanie emisií, ktorým dnes automobilky čelia, sú obrovské. Lusknutím prsta prejsť do sveta čisto elektrických áut sa nedá, potrebné je prechodné obdobie. Jeho dôležitou súčasťou sa stávajú hybridy.
Čo v druhej polovici 90. rokov vyzeralo len ako pokus ulahodiť malej skupinke nadšencov ekologickejšieho pohonu, je dnes už bežnou realitou. K Honde Insight sa pridala Toyota so známejším Priusom a dnes už hybridy bez nutnosti nabíjania zo zásuvky ponúkajú aj mnohí ďalší výrobcovia.
Ich čas prišiel nielen znížením výrobných nákladov a rastúcimi nárokmi na emisné limity, ale aj vyššími cenami pohonných látok.
K plne hybridnému kompaktu sa Honda po rokoch vracia a je ňou 11. generácia Civicu. Už to nie je len možná alternatíva, ako to výrobca skúšal pri 8. generácii, ale z hybridu sa teraz stáva povinná jazda a mnohí fanúšikovia Hondy z nej mali obavy.
Elegancia ako za starých čias
Hoci by sa zdalo, že si treba zvykať na niečo nové a nepoznané, zo Civicu ide paradoxne príjemná nostalgia pripomínajúca časy, keď bol automobilový priemysel na vrchole. Čiastočne za to môže aj dizajn.
Síce sa Japonec radí medzi kompaktné hatchbacky ako Volkswagen Golf či Opel Astra, no vôbec tak nevyzerá. Má totiž dlhú kapotu s nízkym pontónom a elegantnou siluetou strechy. Vďaka veľkým oknám aj tvaru predných svetiel sme si spomenuli na časy, keď u nás Honda predávala aj väčší Accord.