Opel Astra GS Line 1,6 Turbo PHEV AT8 | |
Cena od / verzia od (eur) | 19 990 / 32 490 |
Spotreba WLTP výrobca / test (l) | 1,0 - 1,1 / 1,3 |
Objem batožinového priestoru (l) | 352 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2675; 4374; 1860; 1470 |
Opel Astra je už známou stálicou v segmente kompaktných hatchbackov. Jeho prvá generácia sa objavila už na začiatku deväťdesiatych rokov a odvtedy tvorí dôležitú súčasť ponuky nemeckého výrobcu.
Časom sa z Astry stalo auto, ktorého hlavnou výhodou bola jeho priaznivá cena. Ku koncu svojej životnosti sa predchádzajúca piata generácia iba ťažko snažila udržať krok s konkurenciou, pôsobila staromódne a príliš neohúrila ani kvalitou spracovania.
Potom sa však udiali veľké zmeny a značka prešla do francúzskych rúk. Skončila sa tak éra, keď takmer deväťdesiat rokov patrila pod americký koncern General Motors. Ako sa zmenil unavený model Astra pod francúzskou taktovkou?
Obrovskými zmenami prešiel dizajn. Hoci predchodcu môžeme iba ťažko nazvať škaredým autom, jeho dizajn nebol príliš zaujímavý a šiel cestou evolúcie predošlých modelov.
To však absolútne neplatí pre súčasný model, ktorý si osvojil nový dizajnový jazyk značky. Jednoduchý čistý dizajn s ostro rezanými hranami pôsobí atraktívne a moderne, opticky ho ešte znižuje voliteľné čierne lakovanie strechy.