DS 9 E-Tense 4x4 Rivoli+ Opera | |
Cena od / verzia od (eur) | 48 990 / 74 990 |
Priemerná spotreba (WLTP) / test (l) | 1,8 / 1,4 – 8,4 |
Objem batožinového priestoru (l) | 510 |
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2895; 4934; 1855; 1460 |
Pohľad do histórie áut hovorí, že snaha neprémiových značiek vyrábať veľké luxusné sedany väčšinou nedopadla dobre.
Dôvody boli rôzne, niektoré autá trápili technické problémy, iné sa len nedokázali presadiť pri nemeckej konkurencii. Časom to mainstreamoví výrobcovia jeden po druhom v Európe vzdali.
Lenže iný prípad je, keď prídete s novou prémiovou značkou, ako to spravil koncern Stellantis v roku 2014. Volá sa DS Automobiles a jej úlohou je zhmotniť francúzsku eleganciu a luxus vo svete áut.
Po crossoveroch či SUV konečne prišiel rad aj na klasický sedan vyššej strednej triedy so strohým názvom DS 9. A to v čase, keď sa nedarí výrobcom už ani o triedu menším sedanom či kombi.
Aký je tento zaujímavý jednorožec, sme zisťovali v tradičnom redakčnom teste.
Kto si ešte spomenie na prečudesné autá ako Renault VelSatis alebo Opel Signum, tak v tomto prípade žiadne experimentovanie s karosériou nehrozí. Značka ako DS si totiž zaslúži mať v ponuke aj jeden klasický reprezentatívny sedan s veľmi podarenými proporciami.