Volkswagen Polo GTI 2,0 TSI 206k 7-DSG - prehľad základných parametrov | |
Cena od / verzia od (eur) | 18 990 / 25 690 |
Spotreba výrobca / test - kombinovaná (l) | 6,9 / 8,1 |
Objem batožinového priestoru (l) | 305 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2 549; 4 074; 1 751; 1 431 |
V segmente malých áut je Polo už legendou. Na trh prišlo v roku 1975 a v súčasnosti sa predáva jeho šiesta generácia, ktorú sme pred rokom testovali po modernizácii. Vtedy si nás Polo získalo príjemným hoci nenápadným vzhľadom a na túto triedu aj kvalitou spracovania.
Jeho koncernoví súrodenci Seat Ibiza a Škoda Fabia však pôsobia o niečo štýlovejšie a zaujímavejšie. Navyše sa oba modely predávajú aj s štvorvalcovým motorom 1,5 TSI s výkonom 150 koní. Polo s faceliftom o takúto kombináciu prišlo a jeho výroba sa presunula do Južnej Afriky.
Čím teda vie aj dnes zaujať? Predsa verziou GTI s motorom, ktorý môžu závidieť aj Ibiza a Fabia. Nejde však o jediné lákadlo.
Výkonný motor 2,0 TSI prezrádzajú športovo ladené dizajnové prvky. Napriek tomu sú zmeny oproti civilnej verzii menej výrazné, než sme pri športových modeloch zvyknutí, napríklad v porovnaní s Hyundaiom i20N alebo nebodaj Toyotou Yaris GR.
Mimochodom, podobne ako Polo GTI, vyzerá aj lacnejšia verzia R-Line, ktorá má bočné prahy alebo spojler nad zadným oknom. Tvar nárazníka je vo všetkých verziách rovnaký, v prípade GTI však dostal novú výplň so šesťuholníkovou mriežkou a dvojicou malých LED šesťuholníkových svetiel po oboch stranách.