Toyota GR86 Executive 2,4 Boxer 234k 6MT - prehľad základných parametrov | |
Cena od / verzia od (eur) | 33 990 / 36 390 |
Spotreba výrobca - kombinovaná (l) | 8,7 - 8,8 |
Objem batožinového priestoru (l) | 226 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2 757; 4 265; 1 775; 1 310 |
Niet najmenších pochýb o tom, že autá sú dnes rýchlejšie, pohodlnejšie, efektívnejšie a bezpečnejšie než kedykoľvek predtým. Dobré auto však nerobia iba pekné čísla na papieri či najdlhší zoznam asistenčných systémov.
Na tento fakt mnohé automobilky akosi zabudli, a tak dnes máme trh plný
športových modelov, ktoré sú najrýchlejšie v histórii, ale zabudli na to, čo robilo ich predkov takými zábavnými.
Hatchbacky dnes bežne prekračujú výkon 300 koní a s pohonom všetkých kolies majú úžasný odpich z miesta, aj skvelo držia v zákrutách. Seriózne športové autá idú s výkonom ešte omnoho ďalej a aj pomerne dostupné modely zrýchlením zahanbujú nejeden superšport z minulosti.
Napriek tomu je väčšina z týchto áut prekvapivo ľahko zvládnuteľná. Sú vybavené automatickými prevodovkami, udržiavaním v jazdnom pruhu, automatickým brzdením, alebo pokročilými systémami kontroly trakcie. Ale čo ak chceme aj v roku 2023 športové auto skutočne šoférovať sami?
Na trhu zostávajú prakticky iba dve skutočne mechanické a dostupné športové autá, ktoré si vystačia aj bez extrémneho výkonu a cenovky porovnateľnej s menším bytom. Jedným je ikonická Mazda MX-5, druhým práve testovaná Toyota GR86.
Tá prišla na svet, aby nás prinútila zabudnúť na všetky predsudky, ktoré máme o nových autách. Toyota zjavne trafila klinec po hlavičke, keďže tento model sa vypredal ešte v predpredaji.
Očakáva sa však, že neskôr sa ešte zopár kúskov pre Slovensko nájde.