SME
Utorok, 28. marec, 2023 | Meniny má Soňa
reklama

Vyskúšali sme Renault Austral. Aký je v domácom prostredí a na snehu? (prvá jazda)

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.

Renault Austral (Zdroj: Peter Kálmán)

Uplynulé desaťročie mal Renault predajný úspech hlavne v segmente malých áut. Ľudí zaujalo Clio a na dračku šiel aj crossover Captur.

Lenže pri väčších autách sa francúzskemu výrobcovi už tak nedarilo. Pritom C segment je dnes najžiadanejší, a preto sa v posledných rokoch stáva prioritou. Po Arkane a elektrickom Megane preto prichádza aj nový Renault Austral.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po prvej jazde s full-hybridnou verziou, sme si ho teraz vyskúšali už v domácom prostredí a s cenovo dostupnejším benzínovým štvorvalcom. Trasa dlhá 700 kilometrov ukázala, kde sú prednosti, ale aj nedostatky tejto novinky.

Pripomeňme si, že ide o nástupcu modelu Kadjar, a po technickej stránke ide opäť o bratranca Nissanu Qashqai. Hoci podvozkovú platformu CMF-CD majú rovnakú, vo viacerých veciach sa líšia.

Rovnakí, a predsa iní

Austral je z dvojice ten štýlovejší, ktorý okrem prémiovo pôsobiaceho interiéru, láka aj na infotainment openR link s integrovanými Google službami či systémom natáčania zadných kolies 4Control. Ten Qashqai nedostal, no na rozdiel od Australu vie ponúknuť pohon všetkých kolies a viac kombinácií výbav.

Čo obe autá spája, je možnosť full-hybridných verzií, ktoré vyvíjala každá značka nezávisle. Rovnaký je však 1,3-litrový štvorvalcový motor, ktorý poznáme aj z malých Mercedesov, keďže vznikol spoločným vývojom s Daimlerom.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu