Uplynulé desaťročie mal Renault predajný úspech hlavne v segmente malých áut. Ľudí zaujalo Clio a na dračku šiel aj crossover Captur.
Lenže pri väčších autách sa francúzskemu výrobcovi už tak nedarilo. Pritom C segment je dnes najžiadanejší, a preto sa v posledných rokoch stáva prioritou. Po Arkane a elektrickom Megane preto prichádza aj nový Renault Austral.
Po prvej jazde s full-hybridnou verziou, sme si ho teraz vyskúšali už v domácom prostredí a s cenovo dostupnejším benzínovým štvorvalcom. Trasa dlhá 700 kilometrov ukázala, kde sú prednosti, ale aj nedostatky tejto novinky.
Pripomeňme si, že ide o nástupcu modelu Kadjar, a po technickej stránke ide opäť o bratranca Nissanu Qashqai. Hoci podvozkovú platformu CMF-CD majú rovnakú, vo viacerých veciach sa líšia.
Rovnakí, a predsa iní
Austral je z dvojice ten štýlovejší, ktorý okrem prémiovo pôsobiaceho interiéru, láka aj na infotainment openR link s integrovanými Google službami či systémom natáčania zadných kolies 4Control. Ten Qashqai nedostal, no na rozdiel od Australu vie ponúknuť pohon všetkých kolies a viac kombinácií výbav.
Čo obe autá spája, je možnosť full-hybridných verzií, ktoré vyvíjala každá značka nezávisle. Rovnaký je však 1,3-litrový štvorvalcový motor, ktorý poznáme aj z malých Mercedesov, keďže vznikol spoločným vývojom s Daimlerom.