Cenový rozdiel medzi autami s klasickým spaľovacím motorom a s full-hybridnou technológiou sa v posledných rokoch prudko zmenšil. Pozreli sme sa na to, s akou spotrebou jazdí takéto auto v zime. Na test nám poslúžila Toyota RAV4.
Nové auto sa stáva finančne náročnejšou investíciou. S cenou idú hore aj nároky na výbavu a bezpečnosť. Tie sa potom odrážajú na vyššej hmotnosti vozidla.
Naraz s rastúcou popularitou SUV však prišla pre emisie aj éra zatracovania naftových motorov. Pritom ponúkali spôsob, ako ťažkým autám so zlou aerodynamikou pomôcť k nižším prevádzkovým nákladom.
S prechodom na benzínové SUV tak išla paradoxne hore spotreba. Práve tú pomáhajú držať na uzde čoraz rozšírenejšie full-hybridy a aspoň trochu tak prispievajú k nižším emisiám.
Zimné stretnutie
Bola to Toyota, ktorá cez svoju prémiovú značku Lexus prvá ponúkla full-hybridné SUV. Neskôr už túto možnosť dostala aj Toyota RAV4.