SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Kupujeme bazárovú Škodu Kodiaq. Na čo si dať pozor pri výbere?

České SUV si dlho drží zostatkovú hodnotu.

Jazdená Škoda Kodiaq dovezená z Nemecka. Jazdená Škoda Kodiaq dovezená z Nemecka. (Zdroj: Peter Kálmán)

Rodinné SUV, ktoré sa od roku 2016 vyrába v českých Kvasinách, už má svoje dni spočítané. Tento rok totiž Škodu Kodiaq čaká generačná obmena. Prišiel tak čas rozlúčiť s prvým vydaním a pozrieť sa naň nielen z pohľadu nového, ale aj jazdeného auta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kto sa dnes rozhodne pre nový Kodiaq na sklonku kariéry prvej generácie a v najžiadanejšej verzii, musí počítať s cenou vyše 46-tisíc eur.

Pri druhej generácii, ktorá príde už ako modelový rok 2024, sa dá predpokladať ďalšie zvyšovanie ceny. Kto bude hľadať 7-miestne SUV za čo najmenej peňazí, zrejme v prípade nového auta siahne po chystanej Dacii Bigster, ktorá tiež príde na trh v budúcom roku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S prvým vydaním Kodiaqu sa však budeme na našich cestách aj naďalej stretávať. Ide o auto, ktoré by sa mohlo stať zaujímavé vo forme jazdených bazárových exemplárov, kde sú už ceny prijateľnejšie, hoci ťažko ich dnes nazvať nízkymi.

Cenový prehľad

Keď slovenské zastúpenie Škody zverejnilo v novembri 2016 ceny Kodiaqu, tak základná verzia s benzínovým štvorvalcom 1,4 TSI s výkonom 92 kW (125 koní), vyšla na 21 690 eur. Dnes sa nový Kodiaq začína pri cenovke od 30 850 eur. Ide však už o novšiu a silnejšiu motorizáciu 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 koní).

Vyberať sa dalo z desiatich verzii motorov vrátane pohonu všetkých kolies a automatickej DSG prevodovky.

Technicky príbuznými SUV na rovnakej podvozkovej platforme MQB A2 sa stali Volkswagen Tiguan, Audi Q3 a Seat Tarraco. Na rozdiel od nich sa však prvá generácia Kodiaqu nikdy nedočkala plug-in hybridnej verzie a dokonca sa jej vyhla aj základná forma elektrifikácie v podobe mild-hybridov.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  8. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach
  1. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  2. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  3. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  4. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  5. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  6. Verejné hlasovanie rozhodne o najkrajšej obnovenej pamiatke
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozlúskne verejné hlasovanie
  8. Opäť máme možnosť hlasovať o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 14 524
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 668
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 948
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 071
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 631
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 455
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 272
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 150
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  2. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  5. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 112
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 492
  3. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 135
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 473
  5. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 772
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 503
  7. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 2 482
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 354
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu