SME
Pondelok, 29. máj, 2023 | Meniny má Vilma
reklama

Hyundai Ioniq 6 nie je len o dizajne, ale aj o nízkej spotrebe (prvá jazda)

Konkurovať môže Tesle aj BMW.

Hyundai Ioniq 6 (Zdroj: Peter Kálmán)

Prichádzame na parkovisko futbalového štadióna klubu Atlético Madrid, ktorý Hyundai ako partner využil pre zázemie prvých novinárskych jázd s novým modelom.

Trochu sa cítime ako v budúcnosti a môže za to skladba áut. Z letiska nás doviezol futuristický mikrobus Hyundai Staria, na parkovisku je tiež zopár nevšedných Ioniqov 5. No pochopiteľne je v prevahe hlavná hviezda dnešného dňa - elektrický sedan Hyundai Ioniq 6. Je nevšedný a na cestách ho len ťažko prehliadnete.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jeho karoséria je prísne aerodynamická. Aj keď ide o sedan alebo možno marketingovo atraktívnejšie pomenovanie - štvordverové kupé -, tak línia zadného okna plynulo splýva s kufrom.

Hyundai v tejto súvislosti oprášil slovíčko airstream, ktorým sa v 30. rokoch minulého storočia označovali autá s čo najmenším aerodynamickým odporom.

Súvisiaci článok Druhá generácia Hyundaiu Kona sa chváli dojazdom takmer 500 kilometrov Čítajte 

Už vtedy vedeli, že efektívne tvarovanie karosérie vedie k nižšej spotrebe a toto úsilie opäť začalo dávať zmysel pri elektromobiloch. Vo vtedajšom Československu sa takým karosériám, inšpirovaným tvarom kvapky, hovorilo prúdnicové a najznámejšími boli osobné autá značky Tatra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zatiaľ málo elektrických sedanov

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu