Ford Focus Kombi Active 1,0 EcoBoost mHEV 125k A7 | |
Základná cena / Verzia od (eur) | 27 090 / 30 290 |
Spotreba výrobca / test (l) | 5,3 – 6,6 / 6,6 |
Objem batožinového priestoru (l) | 635 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2700; 4693; 1825; 1536 |
Počas uplynulých 25 rokov si Ford Focus vybudoval skvelú reputáciu. Už jeho prvá generácia v roku 1998 okamžite získala titul Európskeho auta roka a dodnes patrí k najsilnejším hráčom vo svojej triede.
S rastúcim záujmom o crossovery a prechodom na elektromobily však praktický Focus začal strácať na popularite a predaje rýchlo klesali. Ford medzičasom oznámil, že výroba populárneho modelu sa skončí v roku 2025 bez priameho nástupcu.
S modelom skončí aj továreň v nemeckom Saarlouis, ktorá pravdepodobne prejde do rúk čínskej automobilky BYD.
Zatiaľ ho však stále netreba odpisovať. Jeho súčasná štvrtá generácia je na trhu od roku 2019, a tak prišiel čas ešte na jednu modernizáciu.
Opäť sme si vyskúšali verziu Active, s ktorou sme sa počas redakčného testu stretli aj pred faceliftom. Tentoraz sa však pozrieme na praktickejšie kombi, ktoré vždy tvorilo podstatnú časť predajov modelu.
Pri pohľade zozadu sú zmeny minimálne. Novší model prezrádza iba mierne pozmenená grafika svetiel. Výraznejšie zmeny nastali v prednej časti, kde nájdeme úplne odlišný dizajn masky so sériovými LED svetlami a výraznejšou mriežkou, na ktorú sa presunulo podstatne väčšie logo výrobcu.
Vnútro nového Focusu prešlo pomerne decentnými zmenami, vďaka ktorým však pôsobí omnoho čistejšie a modernejšie. Zmizli napríklad fyzické ovládače klimatizácie, na ich mieste je jednoduchší panel so štartovacím tlačidlom a ovládaním niekoľkých základných funkcií vozidla.