SME
reklama

Volkswagen Golf GTI ponúka dve autá za cenu jedného (test)

Kultový hot hatch aj po desiatkach rokov len ťažko hľadá konkurenciu.

Volkswagen Golf GTI (Zdroj: Marek Čepa)
Volkswagen Golf GTI 2,0 TSI 6G
Cena od / verzia od (eur)23 090 / 37 890
Spotreba WLTP výrobca / test (l)7,4 / 8,3
Objem batožinového priestoru (l)374
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 627; 4 287; 1 789; 1 461

Aké auto vám prvé napadne, keď sa povie "hot hatch"? S najväčšou pravdepodobnosťou to bude Golf GTI, z ktorého je dnes už kultová záležitosť.

Ostrá verzia praktického hatchbacku od Volkswagenu prvýkrát uzrela svetlo sveta v polovici sedemdesiatych rokov. Prvá generácia mala síce iba 110 koní, no s hmotnosťou iba o málo prevyšujúcou 800 kg to stačilo na stovku za 9,2 sekundy, na svoju dobu veľmi slušný čas, obzvlášť na hatchback.

Práve Golf GTI spopularizoval hot hatche, ktoré spájajú praktickosť a do istej miery úspornosť malého auta s výkonom a radosťou z jazdy. Za 50 rokov jeho existencie sa však táto kategória zmenila na nepoznanie.

Karty zamiešala napríklad francúzska konkurencia ako Renault Sport alebo rýchle Peugeoty, ktoré však z trhu medzičasom zmizli. Objavila sa však silná kórejská konkurencia v podobe Hyundaiu i30 N, alebo japonská Honda Civic Type R, ktorá na prednú nápravu posiela nezdravé porcie výkonu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nezmenila sa však základná receptúra Golfu GTI, ktorý v ponuke automobilky zotrváva už vo svojej ôsmej generácii. Dnes rýchle Golfy dopĺňa ostrejší Clubsport alebo vrcholný Golf R s výkonom 320 koní a pohonom všetkých kolies, ale staré dobré GTI je stále tu, a na rozdiel od spomenutých aj s testovanou manuálnou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hlavne nenápadne

Na pohľad pôsobí auto celkom nenápadne, hlavne v porovnaní s výkonnejšími súrodencami. Prítomnosť výkonného dvojlitra pod kapotou však prezrádzajú malé zmeny ako červená linka v maske alebo špecifické hmlovky v prednom nárazníku, vzadu sú to dve funkčné výfukové koncovky, z ktorých sa po naštartovaní ozýva príjemne športový zvuk aj s občasným prasknutím.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9R35 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu