Volkswagen Golf GTI 2,0 TSI 6G | |
Cena od / verzia od (eur) | 23 090 / 37 890 |
Spotreba WLTP výrobca / test (l) | 7,4 / 8,3 |
Objem batožinového priestoru (l) | 374 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 627; 4 287; 1 789; 1 461 |
Aké auto vám prvé napadne, keď sa povie "hot hatch"? S najväčšou pravdepodobnosťou to bude Golf GTI, z ktorého je dnes už kultová záležitosť.
Ostrá verzia praktického hatchbacku od Volkswagenu prvýkrát uzrela svetlo sveta v polovici sedemdesiatych rokov. Prvá generácia mala síce iba 110 koní, no s hmotnosťou iba o málo prevyšujúcou 800 kg to stačilo na stovku za 9,2 sekundy, na svoju dobu veľmi slušný čas, obzvlášť na hatchback.
Práve Golf GTI spopularizoval hot hatche, ktoré spájajú praktickosť a do istej miery úspornosť malého auta s výkonom a radosťou z jazdy. Za 50 rokov jeho existencie sa však táto kategória zmenila na nepoznanie.
Karty zamiešala napríklad francúzska konkurencia ako Renault Sport alebo rýchle Peugeoty, ktoré však z trhu medzičasom zmizli. Objavila sa však silná kórejská konkurencia v podobe Hyundaiu i30 N, alebo japonská Honda Civic Type R, ktorá na prednú nápravu posiela nezdravé porcie výkonu.
Nezmenila sa však základná receptúra Golfu GTI, ktorý v ponuke automobilky zotrváva už vo svojej ôsmej generácii. Dnes rýchle Golfy dopĺňa ostrejší Clubsport alebo vrcholný Golf R s výkonom 320 koní a pohonom všetkých kolies, ale staré dobré GTI je stále tu, a na rozdiel od spomenutých aj s testovanou manuálnou prevodovkou.
Hlavne nenápadne
Na pohľad pôsobí auto celkom nenápadne, hlavne v porovnaní s výkonnejšími súrodencami. Prítomnosť výkonného dvojlitra pod kapotou však prezrádzajú malé zmeny ako červená linka v maske alebo špecifické hmlovky v prednom nárazníku, vzadu sú to dve funkčné výfukové koncovky, z ktorých sa po naštartovaní ozýva príjemne športový zvuk aj s občasným prasknutím.