V uplynulých týždňoch dostali facelift hneď tri dôležité modely B-segmentu. Najprv Renault Clio, potom Hyundai i20 a teraz aj Opel Corsa.
Keďže zmien oproti súčasným verziám týchto áut nie je tak veľa, rozhodli sme sa ich spoločne zhrnúť v jednom článku.
Opel Corsa
Presne po štyroch rokoch sa Opel Corsa šiestej generácie ukázal vo vynovenej podobe. Z dizajnovej stránky je najzásadnejšou zmenou predná maska s lesklým čiernym štítom Opel Vizor podľa vzoru Mokky a Astry.
Vpredu sa menil celý nárazník a najmä svetlá, ktoré dostali namiesto ôsmich, už štrnásť LED modulov adaptívnych matrixových svetiel, ktoré Opel volá Intelli-Lux.
Facelift prispel k tomu, že Corsa sa opticky viac rozšírila. Vzadu dostal nárazník ostrejšie línie a názov auta sa po novom rozťahuje po celej šírke dverí kufra.
Vnútri je najvýraznejšou zmenou zrušenie páky automatickej prevodovky, ktorú nahradil elektronický volič známy z peugeotov aj citroenov. Zaberá menej miesta a už neblokuje odkladací priestor pred ním.
Panel klimatizácie zmeny prežil, ale novinkou je 10-palcový infotainment s operačným systémom Qualcomm Snapdragon pre rýchlejšie zobrazovanie a online aktualizácie systému. Systém spolupracuje s druhou obrazovkou nového prístrojového štítu pred vodičom a zvláda už hlasové pokyny.
Prvýkrát s mild-hybridom
Minulosťou sa stalo kritizované nízke rozlíšenie parkovacej kamery, nahradila ju už nová s možnosťou 360-stupňového pohľadu.
Opel Corsa bol prvý model značky, ktorý sa začal ponúkať v benzínovej, naftovej aj v elektrickej verzii. Teraz pre motorizácie prichádzajú zmeny, ktorých cieľom je znižovanie emisií.
Ďalším prvenstvom pre Corsu v rámci značky Opel je použitie nového mild-hybridného motora so 48-voltovou technológiou. Integrovaný štartér-generátor pomôže pri brzdení ukladať energiu a pri rozbehoch znižovať spotrebu aj emisie, no bez možnosti plne elektrickej jazdy.