Po tradičnej dvojročnej prestávke sa otvorili brány medzinárodného autosalónu IAA Frankfurt. Spoločným menovateľom automobilovej budúcnosti sú alternatívne zdroje a jednopriestorová karoséria. Pred viac ako sto rokmi, keď sa zrodila pravidelná automobilová výstava IAA v Nemecku, bol ústredným motívom spaľovací motor a premena benzínu , prípadne alkoholu na pohybovú energiu. Dnes automobiloví výrobcovia na IAA jasne prezentujú svoj záujem nájsť alternatívne zdroje. Postupný prechod od benzínu k inému zdroju a čistejšej budúcnosti avizujú hybridné vozidlá, automobily poháňané vodíkom alebo zemným plynom. Myšlienku čistej budúcnosti viditeľne podporujú najvýznamnejší hráči automobilového trhu ako General motors, Mercedes Benz, BMW, Audi, Honda. Samozrejme bokom nezostali klasické automobily dneška s novou tvárou i technikou. Väčšina z takmer 80 svetových premiér uzrela svetlo sveta počas prvých novinárskych dní. Okrem už avizovaných veľkých premiér (Audi Q7, VW Eos cupé cabrio, Opel Astra Twin Top, Fiat Grande Punto, Renault Clio, Mercedes Benz triedy S, Honda Civic, Porsche Cayman, Toyota Yaris) príjemne prekvapili niektoré nečakané štúdie ako terénny Opel Antara, BMW Z4 Coupé alebo štúdia terénneho kabrioletu Karmann SUC. Po prvý raz sú na IAA prítomní aj čínski výrobcovia v zastúpení automobiliek Geely, Brilliance a Landwind. Nemeckí výrobcovia si od autosalónu sľubujú trvalú zmenu trendu v predajnosti a tomu prispôsobili grandiózny rozsah expozícií. Združenie automobilového priemyslu Nemecka (VDA), ktoré organizuje výstavu, očakáva návštevnosť milióna ľudí, čo by bolo rovnaké množstvo ako pred 2 rokmi. Najnavštevovanejším autosalónom sveta tak pravdepodobne aj naďalej zostane Paríž s 1,4 milióna návštevníkov. Výstavnú plochu IAA Frankfurt s rozlohou 215 000 m2 obsadilo vyše tisíc vystavovateľov zo 44 krajín sveta. Autosalón je laickej verejnosti prístupný denne (17.9 – 25.9.2005) od 9.00 do 19.00 h.
IAA Frankfurt prichádza v čase rekordných cien pohonných látok, boja o zákazníka a enormného tlaku, ktorý musia znášať výrobcovia v oblasti nákladov. Napriek nepriaznivej situácii nechýbajú atraktívne štúdie blízkej a vzdialenej budúcnosti. Citroen predstavil víziu štvordverového kupé C-Sportlounge postavenú na báze modelu C5. C-Sportlounge ukazuje, akým smerom sa bude uberať dizajn vozidiel Citroen. Karosérii chýba tradičný stĺpik medzi prednými a zadnými dverami, pretože tieto sa otvárajú protismerne. Pohyb zadnej nápravy riadi zložitá elektronika, štyri sedadlá sú plynule spojené so stredovým tunelom. Pohon modelu zatiaľ zabezpečuje benzínový motor objemu dva litre.
Autor: Rastislav Chvala