Iný výsledok než maximálny počet päť hviezdičiek od vozidla strednej triedy, ktoré patrí k najhorúcejším novinkám minulého roka, by asi nikto nečakal. Z tohto dôvodu možno výsledok nárazového testu v podmienkach skúšobne Euro NCAP považovať za povinný.
Viac ako prvotriedna bezpečnosť posádky nás zaujímala bezpečnosť chodcov. Ich šancu na prežitie zväčša ovplyvňuje tvar a konštrukcia prednej časti auta. Z ochrany chodcov sa stáva prestížna záležitosť a mnohé automobilky podriaďujú ochrane chodcov dizajn vozidla a charakter prednej masky. Taliani - majstri dizajnu však idú svojou vlastnou cestou a namosúrená originálne vyzerajúca maska zazerá na každého, kto sa jej objaví v ceste. Očakávania potvrdil aj samotný nárazový test. Chodec by mal v podmienkach testu iba 25 %-nú šancu na prežitie. Alfa Romeo 159 dostala od komisárov pokarhanie a iba jednu hviezdičku (9 bodov) za ochranu chodcov. Podobný výsledok však dosahuje ešte mnoho limuzín strednej triedy. Inak je na tom Citroen C6, ktorý za ochranu chodcov dostal 4 hviezdičky.
Ochrana dospelých cestujúcich pri čelnom a bočnom náraze je však na zodpovedajúcej úrovni a iba o niečo horšie sú na tom deti umiestnené v autosedačkách. Ich ochrana zodpovedá úrovni štyroch hviezdičiek. Pri podrobnom skúmaní videa a vraku vozidla sa zistilo, že volant sa pri čelnom náraze posunul iba minimálne, vodič sa ho nedotkol a dobre zostala chránená oblasť nôh vodiča, ktorú chránia kolenné airbagy. Podrobný dokument o výsledkoch nárazu vo formáte pdf nájdete . . . TU .