SME
reklama

Toyota Auris - keď dizajn nestačí ( prvá jazda)

Okolie španielskeho mesta Barcelona sa stalo domovom európskej prezentácie nového rodinného modelu Auris. Láska z rýchlika sa nekonala, ale základy vážneho vzťahu boli položené.

Dôraz na európsku kvalitu  obsiahli v nálepke „Made by Toyota“. Uvidíme, či Európa naplní predajné očakávania Toyoty, ktoré sú na úrovni 150 tisíc kusov v roku 2007 a 200 tisíc kusov ročne.Dôraz na európsku kvalitu obsiahli v nálepke „Made by Toyota“. Uvidíme, či Európa naplní predajné očakávania Toyoty, ktoré sú na úrovni 150 tisíc kusov v roku 2007 a 200 tisíc kusov ročne. (Zdroj: TOYOTA)

Okolie španielskeho mesta Barcelona sa stalo domovom európskej prezentácie nového rodinného modelu Auris. Zoznámili sme sa s ním na malebných pobrežných cestičkách a serpentínach pohoria Monserat. Láska z rýchlika sa nekonala, ale základy vážneho vzťahu boli položené.


Počas prvej dlhšej testovacej jazdy v úzkych serpentínach sme ocenili ovládateľnosť a presné riadenie. Významný podiel na podstatne lepších jazdných vlastnostiach a menšom nakláňaní karosérie v porovnaní s Corollou má prepracovaný podvozok s inovovanými nápravami. Pocit stability na ceste umocňuje širší rozchod kolies. Dokonca zadná náprava najvýkonnejšieho modelu D-4D 180 Clean Power obsahuje viacprvkové zavesenie kolies, aby podvozok držal krok s výkonným motorom pri športovej jazde.



Ticho

Výrobca nás zaplavil informáciami o použitých technológiách na zníženie hluku a vibrácii, pre nás bol podstatný fakt, že aj so zapnutým rádiom a pri vyšších rýchlostiach nič nerušilo rozhovor medzi prednými a zadnými pasažiermi.



“Auris vytvorili v dizajnovom centre na juhu Francúzska a výroba prebieha voVeľkej Británii a Turecku.“

Zvnútra- von

Projektovanie Aurisu prebiehalo zvnútra smerom von, čo cítiť to hlavne v interiéri, kde sa zmeny prejavili najviac. Miesto za volantom je skutočným pracoviskom prispôsobeným pre potreby vodiča. Nová konzola zdvihla radiacu páku bližšie k ruke šoféra, ale zároveň neobmedzuje prístup k ovládacím prvkom. Nový tvar a sklon dostala ručná brzda, no na jej zaťahovanie smerom dopredu a dozadu (namiesto dohora a dodola) si treba zvyknúť. Trojramenný volant sa dobre drží, kvalita materiálov a spracovania dýcha z každého detailu. Povrch prístrojovej dosky a plastov je zrnitý ( nevidno prach) a tvrdý.

Vďaka vysokému posedu, dlhému a širšiemu rázvoru náprav si všetci užívajú priestorový komfort, aj v trojdverovej verzii pasažierovi na zadnom sedadle ostáva medzera medzi kolenami a predným sedadlom. Posuvné zadné sedadlá s nastavením sklonu sú sklápateľné systémom Easy Flat v pomere 60:40. Výhrady máme voči detailom ako tlačidlá na otváranie okien, hoci sú rokmi overené a rovnaké ako u väčšiny modelov Toyota, potrebovali by vymeniť.


Dizajn Aurisu nepodlieha najnovším trendom, ale zachováva kompaktné plavné línie konzervatívneho dizajnu. Hoci masívny predok a bočný profil s nízkym ťažiskom pôsobia dôveryhodne, náznaky futurizmu sme v dizajne karosérie nenašli a pritom by nás veľmi potešili. Možno to vylepší ponuka deviatich farieb karosérii doplnená o úplne novú cédrovú (zeleno-modrú) metalízu, zlatá sa však v ponuke neobjavila. Zmienka nepadla ani o panoramatickej streche, ktorú si výrobca možno nechá na facelift.

Koncom minulého roka EuroNCAP zverejnilo ďalšie testy, z ktorých Auris vyšiel vynikajúco s kontom piatich hviezdičiek a 35 bodov. Skvelou správou pre záujemcov zo západnej Európy je fakt, že všetky prvky pasívnej bezpečnosti sú štandardnou výbavou všetkých verzií. Majitelia základnej verzie zo Slovenska dostanú v štandardnej výbave 4 airbagy.



Štandardná výbava modelu Auris


elektrický posilňovač riadenia
výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant
indikátor radenia prevodov
rádio, CD, MP3
imobilizér
diaľkové zamykanie
ABS s EBD a BA
4 airbagy
ISO FIX


Motory pre Auris


Verzia 1,4 VVT-i 1,6 Dual VVT-i 1,4 D-4D 90 2,0 D-4D 125 2,2 D-4D 180
Objem(cm3) 1398 1598 1364 1998 2231
Palivo benzín benzín nafta nafta nafta
Výkon (kW/k) 71/97 91/124 66/90 93/126 130/177
Spotreba ( l/ 100 km) 6,9 7,1 5,0 5,7 6,2
Zrýchlenie ( s) 13,0 10,4 12,0 10,3 8,6


Toyota Auris – rozmery


Dĺžka 4220 mm
Výška 1515 ( D-4D 180 - 1505) mm
Šírka 1760 mm
Rázvor 2600 mm
Objem kufra 354 l
Objem paliv. nádrže 55 l
Pohot. hmotnosť 1295 – 1515 kg
Polomer otočenia 5,5 m
Odpor vzduchu Cd 0,29



Škoda, že koncovky výfukov zabudované v zadnom nárazníku štúdie Auris z 2006 nenašli uplatnenie v sériovej výrobe. Prípadná oprava po náraze zozadu by vraj bola finančne náročná.


 


Štandardná výbava modelov s manuálnou prevodovkou zahŕňa pomôcku pri šetrení paliva - indikátor radenia prevodov, ktorý na prístrojovom paneli vysvecuje šípku dohora alebo dodola, podľa potreby preradiť alebo podradiť.


 

 

Autor: Katarína Chválová

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  2. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  3. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  4. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  6. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  7. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  8. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 822
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 096
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 514
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 098
  5. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 680
  6. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 518
  7. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 2 402
  8. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 354
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prokurátor Matúš Harkabus.

Harkabus dnes hovorí o neakceptovateľnom spôsobe riadenia prokuratúry.


Nataša Holinová

Takýto koniec prokurátorov ÚŠP môže iba odradiť akýchkoľvek kvalitných ľudí.


Ilustračný obrázok.

S komorou zubných lekárov nikto nekomunikoval.


Vyhlásenie šéfredaktorov Aktualít, Denníka SME, Denníka N a ICJK.


reklama
  1. Julius Kravjar: Umelá inteligencia v prostredí vysokoškolského vzdelávania a s tým súvisiace etické aspekty
  2. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom
  3. Ivan Mlynár: Dnes o tých, ktorí sa nebudú mať kam vrátiť.
  4. Irena Šimuneková: Solka v zeleni ukrytá.
  5. Kristína Jakubičková: Pirane v topánkach: Čo sa stalo s lodičkami z Deichmannu po jedinom obutí
  6. Robert Štepaník: diel 105 - rubrika: moje najhranejšie (vo februári 2024)
  7. Radko Mačuha: Potkania osada, Ratzenstadl.
  8. Viktor Pamula: Pomôžme spoločne Ukrajine v boji za slobodu
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 200
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 62 974
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 173
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 660
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 352
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 485
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 18 493
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 12 824
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu