Každý svetový autosalón má významnejšie i menej významné premiéry. V Ženeve medzi tie najdôležitejšie rozhodne patril nový Ford Mondeo, ktorý oslávil až trojnásobný debut. Okrem kombíka, vlani v Paríži predstaveného ešte v podobe štúdie, predviedol aj ďalšie dve verzie karosérie – rovnako pôvabný liftback a športovo-elegantný sedan.
Mondeo patrí nepochybne medzi trojicu najdôležitejších modelov automobilky Ford. Z každého detailu cítiť ako veľmi jej záleží na tom, aby sa opäť vrátil medzi elitných hráčov vo svojom segmente a nadviazal na predošlé úspechy. Predchádzajúca generácia doplatila na to, že jej vyspelú konštrukciu a skvelý podvozok zakrývala málo atraktívna a v porovnaní s konkurenciou slabšie odhlučnená karoséria. Autori nového modelu chceli preto vytvoriť dynamický a nadčasový dizajn so silným športovým nádychom, ktorý chytí za srdce a na prvý pohľad dokáže vyjadriť jeho potenciál.
Hladké boky, vytiahnuté lemy blatníkov a lichobežníky použité na viacerých miestach charakterizujú jazyk, ktorému Ford hovorí kinetický dizajn a spája nové Mondeo s modelmi S-Max a Galaxy. Najvyššiu výbavu Titanium poznáte podľa modrého tónovania okien. Po usadnutí do interiéru nás nové Mondeo upútalo hodnotnejšími materiálmi a väčším nádychom luxusu. Pocit prémiovej kvality navodzujú najmä na dotyk príjemné mäkké plasty. Dobrý dojem v nás zanechali aj látkové a kožené poťahy. Karoséria pôsobí už pri otváraní a zatváraní dverí robustnejším a pevnejším dojmom. Uvidíme, ako sa prejaví za jazdy, ale po skúsenostiach s Focusom a S-Maxom nemáme obavy.
Výrobca tvrdí, že významne tiež potlačil nežiadúce hluky a vibrácie, či už z obtekania karosérie vzduchom alebo od podvozka, dôkazom čoho je napríklad oddelenie prednej a zadnej nápravnice od skeletu špeciálnymi silentblokmi. Tradične priestranný interiér ponúka vďaka väčšej dĺžke i šírke citeľne viac miesta pre nohy aj ramená zadných pasažierov. Predné sedadlá sú rovnako skvelé ako doteraz. Zadné dostali lepší tvar so šikmejším sklonom sedáka a dlhším operadlom, vďaka čomu sa v nich bude cestovať ešte príjemnejšie. Prístrojová doska a stredový panel pripomínajú S-Max a Galaxy. Lepšie vybavené verzie majú prístrojový panel s veľkým farebným informačným displejom medzi otáčkomerom a rýchlomerom. Odkladacích priestorov bude dostatok. Do veľkých priehradok v predných dverách sa teraz vmestí 1,5 l fľaša. Schránka pred spolujazdcom narástla o 10%, aby do nej ľahko vošli nápojové plechovky.
Zoznam nových technológií a prvkov výbavy je dlhý. Nie náhodou predstavitelia automobilky rozprávajú o technologicky najvyspelejšom Forde všetkých čias. Objednať si budete môcť bezkľúčové odomykanie a štartovanie, adaptívny tempomat, hlasové ovládanie, inteligentnú navigáciu, pripojenie bluetooth, interaktívnu kontrolu dynamiky vozidla a asistenta rozjazdu do kopca, rozsiahly balík bezpečnostnej výbavy Intelligent Protection System zahŕňajúci napr. kolenový airbag, natáčajúce sa svetlá a i. Nové Mondeo je z konštrukčnej stránky blízky príbuzný modelov S-Max a Galaxy. Všetky spočívajú na rovnakom podvozku s prednou nápravou typu McPherson a štvorprvkovým zavesením zadných kolies, vďaka ktorému Mondeo asi opäť zodvihne latku jazdných vlastností vo svojom segmente. Pre prianivcov nafty budú v ponuke dva známe turbodieselové agregáty 1.8 TDCi (74 kW/101 k, 92 kW/125 k) a 2.0 TDCi (96 kW/131 k, 103 kW/140 k). Paletu benzínových motorov tvoria 1.6 i (81 kW/110 k a 92 kW/125 k), 2.0 i (107 kW/146 k) a úplne nový 2,3 l agregát 118 kW/160 k. Čerešničkou na torte bude prepĺňaný päťvalec 2.5 T výkonu162 kW/220 k. Na trh prídu všetky 3 karosárske verzie súčasne. Na Slovensku sa tak stane až v poslednom štvrťroku tohto roka.
Na výber budú dva prístrojové panely.
S klasickými analógovými prístrojmi a malým displejom v strede alebo veľkým farebným displejom zasahujúcim do otáčkomera.
Mnohé prvky interiéru poznáme z modelu S-Max. Dojem prémiovej kvality navodzujú mäkké plasty príjemné na dotyk a precízne dielenské spracovanie.
Pri dvojmiestnom usporiadaní interiéru kombík odvezie až 1745 l batožiny. Základný objem kufra sedanu aj liftbacku má hodnotu 535 litrov. To sú zatiaľ jediné údaje o prepravnej kapacite všetkých troch verzií, ktoré Ford zverejnil.
Priestorové pomery vzadu sú veľkorysé.
Za príplatok je teraz možné si priobjednať vyhrievanie alebo chladenie zadných sedadiel.
Ku klimatickej pohode zadných pasažierov prispejú prieduchy ventilácie umiestnené v B stĺpikoch.