SME
reklama

Nový Ford Mondeo - prvý kontakt

Každý svetový autosalón má významnejšie i menej významné premiéry. V Ženeve medzi tie najdôležitejšie rozhodne patril nový Ford Mondeo, ktorý oslávil až trojnásobný debut. Okrem kombíka predviedol aj ďalšie dve verzie karosérie – rovnako pôvabný liftback

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Každý svetový autosalón má významnejšie i menej významné premiéry. V Ženeve medzi tie najdôležitejšie rozhodne patril nový Ford Mondeo, ktorý oslávil až trojnásobný debut. Okrem kombíka, vlani v Paríži predstaveného ešte v podobe štúdie, predviedol aj ďalšie dve verzie karosérie – rovnako pôvabný liftback a športovo-elegantný sedan.

Mondeo patrí nepochybne medzi trojicu najdôležitejších modelov automobilky Ford. Z každého detailu cítiť ako veľmi jej záleží na tom, aby sa opäť vrátil medzi elitných hráčov vo svojom segmente a nadviazal na predošlé úspechy. Predchádzajúca generácia doplatila na to, že jej vyspelú konštrukciu a skvelý podvozok zakrývala málo atraktívna a v porovnaní s konkurenciou slabšie odhlučnená karoséria. Autori nového modelu chceli preto vytvoriť dynamický a nadčasový dizajn so silným športovým nádychom, ktorý chytí za srdce a na prvý pohľad dokáže vyjadriť jeho potenciál.

Hladké boky, vytiahnuté lemy blatníkov a lichobežníky použité na viacerých miestach charakterizujú jazyk, ktorému Ford hovorí kinetický dizajn a spája nové Mondeo s modelmi S-Max a Galaxy. Najvyššiu výbavu Titanium poznáte podľa modrého tónovania okien. Po usadnutí do interiéru nás nové Mondeo upútalo hodnotnejšími materiálmi a väčším nádychom luxusu. Pocit prémiovej kvality navodzujú najmä na dotyk príjemné mäkké plasty. Dobrý dojem v nás zanechali aj látkové a kožené poťahy. Karoséria pôsobí už pri otváraní a zatváraní dverí robustnejším a pevnejším dojmom. Uvidíme, ako sa prejaví za jazdy, ale po skúsenostiach s Focusom a S-Maxom nemáme obavy.

Výrobca tvrdí, že významne tiež potlačil nežiadúce hluky a vibrácie, či už z obtekania karosérie vzduchom alebo od podvozka, dôkazom čoho je napríklad oddelenie prednej a zadnej nápravnice od skeletu špeciálnymi silentblokmi. Tradične priestranný interiér ponúka vďaka väčšej dĺžke i šírke citeľne viac miesta pre nohy aj ramená zadných pasažierov. Predné sedadlá sú rovnako skvelé ako doteraz. Zadné dostali lepší tvar so šikmejším sklonom sedáka a dlhším operadlom, vďaka čomu sa v nich bude cestovať ešte príjemnejšie. Prístrojová doska a stredový panel pripomínajú S-Max a Galaxy. Lepšie vybavené verzie majú prístrojový panel s veľkým farebným informačným displejom medzi otáčkomerom a rýchlomerom. Odkladacích priestorov bude dostatok. Do veľkých priehradok v predných dverách sa teraz vmestí 1,5 l fľaša. Schránka pred spolujazdcom narástla o 10%, aby do nej ľahko vošli nápojové plechovky.

Zoznam nových technológií a prvkov výbavy je dlhý. Nie náhodou predstavitelia automobilky rozprávajú o technologicky najvyspelejšom Forde všetkých čias. Objednať si budete môcť bezkľúčové odomykanie a štartovanie, adaptívny tempomat, hlasové ovládanie, inteligentnú navigáciu, pripojenie bluetooth, interaktívnu kontrolu dynamiky vozidla a asistenta rozjazdu do kopca, rozsiahly balík bezpečnostnej výbavy Intelligent Protection System zahŕňajúci napr. kolenový airbag, natáčajúce sa svetlá a i. Nové Mondeo je z konštrukčnej stránky blízky príbuzný modelov S-Max a Galaxy. Všetky spočívajú na rovnakom podvozku s prednou nápravou typu McPherson a štvorprvkovým zavesením zadných kolies, vďaka ktorému Mondeo asi opäť zodvihne latku jazdných vlastností vo svojom segmente. Pre prianivcov nafty budú v ponuke dva známe turbodieselové agregáty 1.8 TDCi (74 kW/101 k, 92 kW/125 k) a 2.0 TDCi (96 kW/131 k, 103 kW/140 k). Paletu benzínových motorov tvoria 1.6 i (81 kW/110 k a 92 kW/125 k), 2.0 i (107 kW/146 k) a úplne nový 2,3 l agregát 118 kW/160 k. Čerešničkou na torte bude prepĺňaný päťvalec 2.5 T výkonu162 kW/220 k. Na trh prídu všetky 3 karosárske verzie súčasne. Na Slovensku sa tak stane až v poslednom štvrťroku tohto roka.

Na výber budú dva prístrojové panely.
S klasickými analógovými prístrojmi a malým displejom v strede alebo veľkým farebným displejom zasahujúcim do otáčkomera
.





Mnohé prvky interiéru poznáme z modelu S-Max. Dojem prémiovej kvality navodzujú mäkké plasty príjemné na dotyk a precízne dielenské spracovanie.



Pri dvojmiestnom usporiadaní interiéru kombík odvezie až 1745 l batožiny. Základný objem kufra sedanu aj liftbacku má hodnotu 535 litrov. To sú zatiaľ jediné údaje o prepravnej kapacite všetkých troch verzií, ktoré Ford zverejnil.



 


 

Priestorové pomery vzadu sú veľkorysé.


Za príplatok je teraz možné si priobjednať vyhrievanie alebo chladenie zadných sedadiel.

 









 

Ku klimatickej pohode zadných pasažierov prispejú prieduchy ventilácie umiestnené v B stĺpikoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 266
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 13 069
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 012
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 665
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 517
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 027
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 290
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 862
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 670
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 482
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 383
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 152
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 989
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 853
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu