Peugeot 607 už nepatrí medzi najmladšie modely vyššej strednej triedy a hoci jeho nasledovník nenechá na seba dlho čakať, súčasná vlajková loď dostala výrazné technologické omladenie v podobe moderného naftového motora 2,2 HDi.
Nový štvorvalcový diesel 2,2 HDi prepĺňajú dve turbodúchadlá, pričom každé pracuje pri iných otáčkach. Pri voľnobežných otáčkach trochu hlasný prejav motora so stúpajúcimi otáčkami a rýchlosťou klesá. V tak veľkom aute našli dosť tlmiacich hmôt a priestoru na utíšenie nežiadúcich vplyvov typický pre diesel.
V podstate motory HDi boli vždy kultivované, skôr im chýbala rýchla odozva na stlačenie plynového pedálu a pár koní navyše, čo sa teraz podarilo odstrániť. Samotný výkon 125 kW (170 k) patrí medzi špičku tejto kategórie, navyše motor za hranicou maximálneho výkonu pri 4000 otáčkach ešte chvíľku potiahne, na čo sme doteraz neboli zvyknutí.
Oveľa podstatnejšia zmena však nastala v nízkych otáčkach pôsobením krútiaceho momentu 370 Nm už pri 1500 otáčkach. Malé turbodúchadlo sa roztáča veľmi rýchlo, čo v praxi prináša okamžitú odozvu na stlačenie plynového pedálu a nie nekonečné čakanie ako pri minulom motore. Rozmerná limuzína jazdí svižnejšie a pri predbiehaní reaguje okamžite.
Peugeot 607 s novým motorom bude zrejme najlepšou voľbou v limuzíne pokiaľ ide o kombináciu dynamiky a spotreby. Tá sa vo veľmi dynamickom teste ustálila na hodnote 7,8 l/100km. Motor s výkonom 170 koní v limuzíne vážiacej 1650 kg bude už ťažko úspornejší, hoci výrobca udáva nižšiu priemernú spotrebu.
Nový motor by potreboval presnejšie radenie prevodových stupňov a lepší podvozok s väčším rázvorom náprav ale to sú veci, ktoré sa týkajú očakávanej generačnej výmeny. Stotisíc korún naviac v porovnaní s bežným naftovým dvojlitrom za tú radosť z jazdy rozhodne stojí, najmä ak Peugeot 607 2,2 HDi stojí 1 395 000 Sk.
| V porovnaní s predchádzajúcim dieselom rovnakého objemu má novinka lepší záber a rýchlejšiu odozvu v nízkych otáčkach. |
Na stredovej konzole je priveľa tlačidiel a ovládanie palubného systému trochu nízko. |
Základné parametre
Motor | 2,2 HDi |
Objem | 2179 cm3 |
Výkon | 125 kW pri 4000 ot./min |
Krút. moment | 370 Nm pri 1700 ot./min |
Spotreba (výrobca) | 6,4 l/100 km |
Spotreba (test) | 7,8 l/100 km |