SME
reklama

Peugeot 607 2,2 HDi - omladol motorom

Peugeot 607 už nepatrí medzi najmladšie modely vyššej strednej triedy a hoci jeho nasledovník nenechá na seba dlho čakať, súčasná vlajková loď dostala výrazné technologické omladenie v podobe moderného naftového motora 2,2 HDi.

V praxi sa nám zdá nový agregát lepší, než šesťvalec 2,7 HDi.V praxi sa nám zdá nový agregát lepší, než šesťvalec 2,7 HDi. (Zdroj: autor)


Peugeot 607 už nepatrí medzi najmladšie modely vyššej strednej triedy a hoci jeho nasledovník nenechá na seba dlho čakať, súčasná vlajková loď dostala výrazné technologické omladenie v podobe moderného naftového motora 2,2 HDi.

Nový štvorvalcový diesel 2,2 HDi prepĺňajú dve turbodúchadlá, pričom každé pracuje pri iných otáčkach. Pri voľnobežných otáčkach trochu hlasný prejav motora so stúpajúcimi otáčkami a rýchlosťou klesá. V tak veľkom aute našli dosť tlmiacich hmôt a priestoru na utíšenie nežiadúcich vplyvov typický pre diesel.

V podstate motory HDi boli vždy kultivované, skôr im chýbala rýchla odozva na stlačenie plynového pedálu a pár koní navyše, čo sa teraz podarilo odstrániť. Samotný výkon 125 kW (170 k) patrí medzi špičku tejto kategórie, navyše motor za hranicou maximálneho výkonu pri 4000 otáčkach ešte chvíľku potiahne, na čo sme doteraz neboli zvyknutí.


Oveľa podstatnejšia zmena však nastala v nízkych otáčkach pôsobením krútiaceho momentu 370 Nm už pri 1500 otáčkach. Malé turbodúchadlo sa roztáča veľmi rýchlo, čo v praxi prináša okamžitú odozvu na stlačenie plynového pedálu a nie nekonečné čakanie ako pri minulom motore. Rozmerná limuzína jazdí svižnejšie a pri predbiehaní reaguje okamžite.

Peugeot 607 s novým motorom bude zrejme najlepšou voľbou v limuzíne pokiaľ ide o kombináciu dynamiky a spotreby. Tá sa vo veľmi dynamickom teste ustálila na hodnote 7,8 l/100km. Motor s výkonom 170 koní v limuzíne vážiacej 1650 kg bude už ťažko úspornejší, hoci výrobca udáva nižšiu priemernú spotrebu.

Nový motor by potreboval presnejšie radenie prevodových stupňov a lepší podvozok s väčším rázvorom náprav ale to sú veci, ktoré sa týkajú očakávanej generačnej výmeny. Stotisíc korún naviac v porovnaní s bežným naftovým dvojlitrom za tú radosť z jazdy rozhodne stojí, najmä ak Peugeot 607 2,2 HDi stojí 1 395 000 Sk.


V porovnaní s predchádzajúcim dieselom rovnakého objemu má novinka lepší záber a rýchlejšiu odozvu v nízkych otáčkach.
Na stredovej konzole je priveľa tlačidiel a ovládanie palubného systému trochu nízko.

Základné parametre

Motor 2,2 HDi
Objem 2179 cm3
Výkon 125 kW pri 4000 ot./min
Krút. moment 370 Nm pri 1700 ot./min
Spotreba (výrobca) 6,4 l/100 km
Spotreba (test) 7,8 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 705
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 364
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 776
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 906
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 596
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 169
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  2. Juraj Kumičák: Kolaborant
  3. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  4. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  6. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  7. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  8. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 678
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 508
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 375
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 571
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 369
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 345
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 061
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 421
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  4. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu