Všetky motory pod kapotou najnovšieho modelu automobilky Volkswagen budú mať turbodúchadlo. Stredne veľké športovo úžitkové vozidlo s exotickým názvom Tiguan je v podstate menšou a lacnejšou alternatívou k modelu Touareg.
Na karosérii vidieť známe línie prevzaté z ostatných modelov značky, ale tiež novinku, skosené blatníky, typické pre niektoré terénne autá. Samonosná karoséria proporciami pripomína kompaktný Golf Plus. Spodné časti nárazníkov sú lemované neodmysliteľným a odolným čiernym plastom.
Prístrojový panel a priestorové podmienky v interiéri tiež vychádzajú zo spomínanej rodinnej verzie Golfu. V zozname príplatkového vybavenia zaujal svoje miesto parkovací asistent, ktorý debutoval nedávno v modeloch Touran. Nakoľko je vo väčšine prípadov kúpa vozidiel podobných proporcií otázkou módy, Tiguan príde v dvoch verziách - cestnej a terénnej. Rozdiely sa týkajú najmä výšky podvozka a nájazdových uhlov. Nevedno, či cestná verzia bude mať pohon všetkých kolies 4Motion riešený cez medzinápravovú spojku Haldex alebo iba pohon prednej nápravy. Terénne verzie dostanú elektronickú uzávierku zadného diferenciálu a systém HDC pre bezpečný zjazd zo strmého kopca konštantnou rýchlosťou.
Ponukový list motorov vychádza z aktuálnych zásob automobilky Volkswagen. Už podľa výkonu 103 kW a 125 kW je jasné, že naftovú časť tvorí jeden a ten istý dvojlitrový motor v dvoch verziách. Základný benzínový motor 1,4 TSI bude existovať v dvoch verziách 110 a 125 kW. Vrcholná verzia dostane na úvod populárny štvorvalec 2,0 TFSI s výkonom 147 kW (200k).