SME
Piatok, 17. september, 2021 | Meniny má OlympiaKrížovkyKrížovky

Krátky test - Mini druhej generácie

Viac ako milión predaných kusov nového Mini svedčí o mimoriadne vydarenom návrate k legende. Druhá generácia nového Mini neruší zaužívané, iba vylepšuje. Zmena nastala aj v jazdných vlastnostiach a komforte.

Úžasný podvozok, kvalita vypracovania, hodnotné materiály a vysoký jazdný komfort majú svoju cenu.Úžasný podvozok, kvalita vypracovania, hodnotné materiály a vysoký jazdný komfort majú svoju cenu. (Zdroj: autor)



Mini Cooper je stále viac otázkou životného štýlu a záleží jedine na človeku, či bude akceptovať malý kufor, tachometer veľkosti taniera , páčkové vypínače a to všetko ostatné. Po zoznámení sa s prvou generáciou nám už nevyrážajú dych pôsobivé detaily, zohýbanie hlavy pri nastupovaní, sedenie kúsok nad cestou, ani firemný emblém v zadných svetlách. Pribudlo však prehľadné ovládanie ventilácie v tvare loga automobilky, autorádio s jednoduchším ovládaním a štartovanie tlačidlom. V tak vybavenom aute chýbalo už iba ovládanie autorádia na volante. Alebo by to bol prešľap?

Za povšimnutie stojí technologicky vyspelý motor verzie Mini Cooper s objemom 1,6 l. Okrem primeraného, u niektorých malých áut už vrcholného výkonu 120 koní a nízkej hlučnosti šokuje spotrebou do sedem litrov. V oddychovom tempe aj vďaka šesťrýchlostnej prevodovke spotrebuje iba 5,2 l/100 km. Po mechanickej stránke ide o vyslovenú špičku medzi malými autami s presným a dobre odhlučneným podvozkom. K výhodám možno započítať jednoduché parkovanie a veľmi dobrý výhľad z miesta vodiča.


Základná cena modelov Mini začína nad hranicou pol milióna korún a testované vozidlo bolo o šesťdesiattisíc drahšie. Rozhodne však trváme na tom, že sa neplatí iba za originalitu a imidž. Úžasný podvozok, kvalita vypracovania, hodnotné materiály a vysoký jazdný komfort majú svoju cenu. Už z koncepcie auta vyplýva, že za tie peniaze dostanete menší priestor vzadu a v kufri.


Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ****
motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ***
úžitok *
celkový dojem ****

Mini Cooper základné údaje
Cena modelu od 568 900 Sk
Cena testovanej verzie 628 200 Sk
Motor 1,6 16 V
Výkon motora 88 kW / 120 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,1 s
Objem bat. priestoru 160 l
Spotreba podľa výrobcu 5,8 l/100 km
Spotreba v teste 6,7 l/100 km
Bezpečnosť ABS, 6x airbag, (ESP)

Odhliadnuc od životného štýlu Mini Cooper zaujme nízkou spotrebou a jazdnými vlastnosťami.
Niektoré detaily sú moderné, ale vyzerajú ako zachovaný originál zo šesťdesiatych rokov. Na mysli máme najmä prevedenie a použité materiály.
Logo v kryte smerových svetiel. Kedysi bežná súčasť každého auta a hrdosť výrobcu na daný diel, ktorý vychádzal z jeho továrne. Pri dnešnej globalizácii v automobilovom priemysle dosť ojedinelý prvok.
Madlo dverí pozostáva z kovovej časti a výsuvného plastu vo vnútri, ktorého stlačením sa otvorí zámok. Ľahšie by sa manipulovalo s celou pákou a nie iba s jej vnútrom.
Základné pätnásťpalcové hliníkové disky obuté do pneumatík rozmeru 175/65 R15 nevyzerajú na prvý pohľad vábne. Viac by sa hodili väčšie disky a nižší profil pneumatiky. V takomto type obutia dýcha kúsok histórie. 
Ku klasickým páčkovým spínačom pribudlo ovládanie klimatizácie a ventilácie v tvare znaku MINI. Nastavovanie teploty vyčnievajúcou časťou otočného ovládača je celkom zaujímavý prvok.
Ovládanie autorádia s multifunkčnými tlačidlami si vyžaduje zvyk, resp dlhšiu prax.
Bezkľúčový systém štartovania Mini druhej generácie.
Páčkové spínače sú aj v strope pri vnútornom spätnom zrkadle ako v pilotnej kabíne. Štýlové spínače jednoznačnie zapôsobia.
Malé boxy vo dverách sú vlastne ústupom tak dôležitého a celkom podareného dizajnu.
Tienidlo proti osvetleniu zboku sme využívali pomerne často.
Sedadlá majú praktický tvar a uľahčujú trochu obtiažne nasadanie za volant.
Symbolický batožinový priestor objemu 160 l s vysokou nakladacou hranou funguje ako príručná batožina v lietadle - iba na to najnutnejšie. Sklopením sedadiel samozrejme jeho objem a využiteľnosť vzrastie.
Motor objemu 1,6 litra patrí k silným stránkam auta aj vďaka šesťstupňovej prevodovke, kultivovanému chodu a spotrebe.




Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  3. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  6. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  7. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  8. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  9. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  10. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  1. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  2. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  3. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  4. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  5. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  6. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  7. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  8. Pápež František požehnal základný kameň novej nemocnice
  9. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  10. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  1. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 6 820
  2. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 6 501
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 4 972
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 196
  5. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 2 124
  6. Mayo Galuška praží extra kávu, oligarcha Hodorovský je Mr. Krach 2 063
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 001
  8. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 813
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 1 749
  10. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 1 662
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Rokuješ s Dubajčanmi o investičných príležitostiach, robíš kampane, zadávaš kampane, dávaš rozkopávať cesty.


15. sep
Boris Kollár.

Kollár ostro kritizoval koaličných partnerov.


a 1 ďalší 33m
Dušan Kováčik prichádza na pojednávanie.

Dokazovanie v procese s bývalým špeciálnym prokurátorom je ukončené.


5 h

Neprehliadnite tiež

Nissan Qashqai

Hybrid e-Power príde neskôr.


1 h
Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


16. sep
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Škoda Enyaq iV 80 pre pápeža Františka.

Poskytnuté autá majú len drobné úpravy.


13. sep
Skryť Zatvoriť reklamu