Mini Cooper je stále viac otázkou životného štýlu a záleží jedine na človeku, či bude akceptovať malý kufor, tachometer veľkosti taniera , páčkové vypínače a to všetko ostatné. Po zoznámení sa s prvou generáciou nám už nevyrážajú dych pôsobivé detaily, zohýbanie hlavy pri nastupovaní, sedenie kúsok nad cestou, ani firemný emblém v zadných svetlách. Pribudlo však prehľadné ovládanie ventilácie v tvare loga automobilky, autorádio s jednoduchším ovládaním a štartovanie tlačidlom. V tak vybavenom aute chýbalo už iba ovládanie autorádia na volante. Alebo by to bol prešľap?
Za povšimnutie stojí technologicky vyspelý motor verzie Mini Cooper s objemom 1,6 l. Okrem primeraného, u niektorých malých áut už vrcholného výkonu 120 koní a nízkej hlučnosti šokuje spotrebou do sedem litrov. V oddychovom tempe aj vďaka šesťrýchlostnej prevodovke spotrebuje iba 5,2 l/100 km. Po mechanickej stránke ide o vyslovenú špičku medzi malými autami s presným a dobre odhlučneným podvozkom. K výhodám možno započítať jednoduché parkovanie a veľmi dobrý výhľad z miesta vodiča.
Základná cena modelov Mini začína nad hranicou pol milióna korún a testované vozidlo bolo o šesťdesiattisíc drahšie. Rozhodne však trváme na tom, že sa neplatí iba za originalitu a imidž. Úžasný podvozok, kvalita vypracovania, hodnotné materiály a vysoký jazdný komfort majú svoju cenu. Už z koncepcie auta vyplýva, že za tie peniaze dostanete menší priestor vzadu a v kufri.
Naše hodnotenie
vzhľad | ***** |
interiér | **** |
motor | ***** |
jazdné vlastnosti | **** |
technika | **** |
výbava | *** |
úžitok | * |
celkový dojem | **** |
Mini Cooper | základné údaje |
Cena modelu od | 568 900 Sk |
Cena testovanej verzie | 628 200 Sk |
Motor | 1,6 16 V |
Výkon motora | 88 kW / 120 k |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,1 s |
Objem bat. priestoru | 160 l |
Spotreba podľa výrobcu | 5,8 l/100 km |
Spotreba v teste | 6,7 l/100 km |
Bezpečnosť | ABS, 6x airbag, (ESP) |
![]() | Odhliadnuc od životného štýlu Mini Cooper zaujme nízkou spotrebou a jazdnými vlastnosťami. |
Niektoré detaily sú moderné, ale vyzerajú ako zachovaný originál zo šesťdesiatych rokov. Na mysli máme najmä prevedenie a použité materiály. | |
Logo v kryte smerových svetiel. Kedysi bežná súčasť každého auta a hrdosť výrobcu na daný diel, ktorý vychádzal z jeho továrne. Pri dnešnej globalizácii v automobilovom priemysle dosť ojedinelý prvok. | |
Madlo dverí pozostáva z kovovej časti a výsuvného plastu vo vnútri, ktorého stlačením sa otvorí zámok. Ľahšie by sa manipulovalo s celou pákou a nie iba s jej vnútrom. | |
Základné pätnásťpalcové hliníkové disky obuté do pneumatík rozmeru 175/65 R15 nevyzerajú na prvý pohľad vábne. Viac by sa hodili väčšie disky a nižší profil pneumatiky. V takomto type obutia dýcha kúsok histórie. | |
Ku klasickým páčkovým spínačom pribudlo ovládanie klimatizácie a ventilácie v tvare znaku MINI. Nastavovanie teploty vyčnievajúcou časťou otočného ovládača je celkom zaujímavý prvok. | |
Ovládanie autorádia s multifunkčnými tlačidlami si vyžaduje zvyk, resp dlhšiu prax. | |
Bezkľúčový systém štartovania Mini druhej generácie. | |
Páčkové spínače sú aj v strope pri vnútornom spätnom zrkadle ako v pilotnej kabíne. Štýlové spínače jednoznačnie zapôsobia. | |
Malé boxy vo dverách sú vlastne ústupom tak dôležitého a celkom podareného dizajnu. | |
Tienidlo proti osvetleniu zboku sme využívali pomerne často. | |
Sedadlá majú praktický tvar a uľahčujú trochu obtiažne nasadanie za volant. | |
Symbolický batožinový priestor objemu 160 l s vysokou nakladacou hranou funguje ako príručná batožina v lietadle - iba na to najnutnejšie. Sklopením sedadiel samozrejme jeho objem a využiteľnosť vzrastie. | |
Motor objemu 1,6 litra patrí k silným stránkam auta aj vďaka šesťstupňovej prevodovke, kultivovanému chodu a spotrebe. |