SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Krátky test - Mini druhej generácie

Viac ako milión predaných kusov nového Mini svedčí o mimoriadne vydarenom návrate k legende. Druhá generácia nového Mini neruší zaužívané, iba vylepšuje. Zmena nastala aj v jazdných vlastnostiach a komforte.

Úžasný podvozok, kvalita vypracovania, hodnotné materiály a vysoký jazdný komfort majú svoju cenu.Úžasný podvozok, kvalita vypracovania, hodnotné materiály a vysoký jazdný komfort majú svoju cenu. (Zdroj: autor)



Mini Cooper je stále viac otázkou životného štýlu a záleží jedine na človeku, či bude akceptovať malý kufor, tachometer veľkosti taniera , páčkové vypínače a to všetko ostatné. Po zoznámení sa s prvou generáciou nám už nevyrážajú dych pôsobivé detaily, zohýbanie hlavy pri nastupovaní, sedenie kúsok nad cestou, ani firemný emblém v zadných svetlách. Pribudlo však prehľadné ovládanie ventilácie v tvare loga automobilky, autorádio s jednoduchším ovládaním a štartovanie tlačidlom. V tak vybavenom aute chýbalo už iba ovládanie autorádia na volante. Alebo by to bol prešľap?

Za povšimnutie stojí technologicky vyspelý motor verzie Mini Cooper s objemom 1,6 l. Okrem primeraného, u niektorých malých áut už vrcholného výkonu 120 koní a nízkej hlučnosti šokuje spotrebou do sedem litrov. V oddychovom tempe aj vďaka šesťrýchlostnej prevodovke spotrebuje iba 5,2 l/100 km. Po mechanickej stránke ide o vyslovenú špičku medzi malými autami s presným a dobre odhlučneným podvozkom. K výhodám možno započítať jednoduché parkovanie a veľmi dobrý výhľad z miesta vodiča.


Základná cena modelov Mini začína nad hranicou pol milióna korún a testované vozidlo bolo o šesťdesiattisíc drahšie. Rozhodne však trváme na tom, že sa neplatí iba za originalitu a imidž. Úžasný podvozok, kvalita vypracovania, hodnotné materiály a vysoký jazdný komfort majú svoju cenu. Už z koncepcie auta vyplýva, že za tie peniaze dostanete menší priestor vzadu a v kufri.


Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ****
motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ***
úžitok *
celkový dojem ****

Mini Cooper základné údaje
Cena modelu od 568 900 Sk
Cena testovanej verzie 628 200 Sk
Motor 1,6 16 V
Výkon motora 88 kW / 120 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,1 s
Objem bat. priestoru 160 l
Spotreba podľa výrobcu 5,8 l/100 km
Spotreba v teste 6,7 l/100 km
Bezpečnosť ABS, 6x airbag, (ESP)

Odhliadnuc od životného štýlu Mini Cooper zaujme nízkou spotrebou a jazdnými vlastnosťami.
Niektoré detaily sú moderné, ale vyzerajú ako zachovaný originál zo šesťdesiatych rokov. Na mysli máme najmä prevedenie a použité materiály.
Logo v kryte smerových svetiel. Kedysi bežná súčasť každého auta a hrdosť výrobcu na daný diel, ktorý vychádzal z jeho továrne. Pri dnešnej globalizácii v automobilovom priemysle dosť ojedinelý prvok.
Madlo dverí pozostáva z kovovej časti a výsuvného plastu vo vnútri, ktorého stlačením sa otvorí zámok. Ľahšie by sa manipulovalo s celou pákou a nie iba s jej vnútrom.
Základné pätnásťpalcové hliníkové disky obuté do pneumatík rozmeru 175/65 R15 nevyzerajú na prvý pohľad vábne. Viac by sa hodili väčšie disky a nižší profil pneumatiky. V takomto type obutia dýcha kúsok histórie. 
Ku klasickým páčkovým spínačom pribudlo ovládanie klimatizácie a ventilácie v tvare znaku MINI. Nastavovanie teploty vyčnievajúcou časťou otočného ovládača je celkom zaujímavý prvok.
Ovládanie autorádia s multifunkčnými tlačidlami si vyžaduje zvyk, resp dlhšiu prax.
Bezkľúčový systém štartovania Mini druhej generácie.
Páčkové spínače sú aj v strope pri vnútornom spätnom zrkadle ako v pilotnej kabíne. Štýlové spínače jednoznačnie zapôsobia.
Malé boxy vo dverách sú vlastne ústupom tak dôležitého a celkom podareného dizajnu.
Tienidlo proti osvetleniu zboku sme využívali pomerne často.
Sedadlá majú praktický tvar a uľahčujú trochu obtiažne nasadanie za volant.
Symbolický batožinový priestor objemu 160 l s vysokou nakladacou hranou funguje ako príručná batožina v lietadle - iba na to najnutnejšie. Sklopením sedadiel samozrejme jeho objem a využiteľnosť vzrastie.
Motor objemu 1,6 litra patrí k silným stránkam auta aj vďaka šesťstupňovej prevodovke, kultivovanému chodu a spotrebe.




Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 283
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 035
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 669
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 287
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 763
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 141
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 787
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 415
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 337
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 941
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Záchranár Peter Vizvary z galantskej nemocnice, ktorého na ARO doviezli na Silvestra po tom, ako sa pri práci sám nakazil koronavírusom.

Pocit dusenia mám stále v sebe, vraví pacient pripojený na kyslík.

7 h
Monika Jankovská odchádza z výsluchu na NAKA v Nitre.

S vyšetrovateľmi začala spolupracovať koncom októbra.

5 h

Rozhovory ZKH s primátorom Bratislavy Matúšom Vallom.

5 h