SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Krátky test - Mini druhej generácie

Viac ako milión predaných kusov nového Mini svedčí o mimoriadne vydarenom návrate k legende. Druhá generácia nového Mini neruší zaužívané, iba vylepšuje. Zmena nastala aj v jazdných vlastnostiach a komforte.

Úžasný podvozok, kvalita vypracovania, hodnotné materiály a vysoký jazdný komfort majú svoju cenu.Úžasný podvozok, kvalita vypracovania, hodnotné materiály a vysoký jazdný komfort majú svoju cenu. (Zdroj: autor)



Mini Cooper je stále viac otázkou životného štýlu a záleží jedine na človeku, či bude akceptovať malý kufor, tachometer veľkosti taniera , páčkové vypínače a to všetko ostatné. Po zoznámení sa s prvou generáciou nám už nevyrážajú dych pôsobivé detaily, zohýbanie hlavy pri nastupovaní, sedenie kúsok nad cestou, ani firemný emblém v zadných svetlách. Pribudlo však prehľadné ovládanie ventilácie v tvare loga automobilky, autorádio s jednoduchším ovládaním a štartovanie tlačidlom. V tak vybavenom aute chýbalo už iba ovládanie autorádia na volante. Alebo by to bol prešľap?

Za povšimnutie stojí technologicky vyspelý motor verzie Mini Cooper s objemom 1,6 l. Okrem primeraného, u niektorých malých áut už vrcholného výkonu 120 koní a nízkej hlučnosti šokuje spotrebou do sedem litrov. V oddychovom tempe aj vďaka šesťrýchlostnej prevodovke spotrebuje iba 5,2 l/100 km. Po mechanickej stránke ide o vyslovenú špičku medzi malými autami s presným a dobre odhlučneným podvozkom. K výhodám možno započítať jednoduché parkovanie a veľmi dobrý výhľad z miesta vodiča.


Základná cena modelov Mini začína nad hranicou pol milióna korún a testované vozidlo bolo o šesťdesiattisíc drahšie. Rozhodne však trváme na tom, že sa neplatí iba za originalitu a imidž. Úžasný podvozok, kvalita vypracovania, hodnotné materiály a vysoký jazdný komfort majú svoju cenu. Už z koncepcie auta vyplýva, že za tie peniaze dostanete menší priestor vzadu a v kufri.


Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ****
motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ***
úžitok *
celkový dojem ****

Mini Cooper základné údaje
Cena modelu od 568 900 Sk
Cena testovanej verzie 628 200 Sk
Motor 1,6 16 V
Výkon motora 88 kW / 120 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,1 s
Objem bat. priestoru 160 l
Spotreba podľa výrobcu 5,8 l/100 km
Spotreba v teste 6,7 l/100 km
Bezpečnosť ABS, 6x airbag, (ESP)

Odhliadnuc od životného štýlu Mini Cooper zaujme nízkou spotrebou a jazdnými vlastnosťami.
Niektoré detaily sú moderné, ale vyzerajú ako zachovaný originál zo šesťdesiatych rokov. Na mysli máme najmä prevedenie a použité materiály.
Logo v kryte smerových svetiel. Kedysi bežná súčasť každého auta a hrdosť výrobcu na daný diel, ktorý vychádzal z jeho továrne. Pri dnešnej globalizácii v automobilovom priemysle dosť ojedinelý prvok.
Madlo dverí pozostáva z kovovej časti a výsuvného plastu vo vnútri, ktorého stlačením sa otvorí zámok. Ľahšie by sa manipulovalo s celou pákou a nie iba s jej vnútrom.
Základné pätnásťpalcové hliníkové disky obuté do pneumatík rozmeru 175/65 R15 nevyzerajú na prvý pohľad vábne. Viac by sa hodili väčšie disky a nižší profil pneumatiky. V takomto type obutia dýcha kúsok histórie. 
Ku klasickým páčkovým spínačom pribudlo ovládanie klimatizácie a ventilácie v tvare znaku MINI. Nastavovanie teploty vyčnievajúcou časťou otočného ovládača je celkom zaujímavý prvok.
Ovládanie autorádia s multifunkčnými tlačidlami si vyžaduje zvyk, resp dlhšiu prax.
Bezkľúčový systém štartovania Mini druhej generácie.
Páčkové spínače sú aj v strope pri vnútornom spätnom zrkadle ako v pilotnej kabíne. Štýlové spínače jednoznačnie zapôsobia.
Malé boxy vo dverách sú vlastne ústupom tak dôležitého a celkom podareného dizajnu.
Tienidlo proti osvetleniu zboku sme využívali pomerne často.
Sedadlá majú praktický tvar a uľahčujú trochu obtiažne nasadanie za volant.
Symbolický batožinový priestor objemu 160 l s vysokou nakladacou hranou funguje ako príručná batožina v lietadle - iba na to najnutnejšie. Sklopením sedadiel samozrejme jeho objem a využiteľnosť vzrastie.
Motor objemu 1,6 litra patrí k silným stránkam auta aj vďaka šesťstupňovej prevodovke, kultivovanému chodu a spotrebe.




Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 988
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 228
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 975
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 801
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 566
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 178
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 515
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 202
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 138
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 906
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zákaz vychádzania pre netestovaných? Pochybnosti majú ústavní právnici aj prezidentka

Vláda riskuje, že Ústavný súd zruší testovanie skôr, ako sa začne.

Ilustračné foto.

Prezidentka odmieta sankcie za neúčasť na testovaní (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
Zamestnanci spoločnosti Volkswagen Slovakia pracujú na výrobnej linke.
Komentár Petra Schutza

Významná časť národa už dávno žije v osobnom lockdowne

Medzi tmami a hmlami.

Peter Schutz.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric