SME
Piatok, 2. december, 2022 | Meniny má Bibiána

Krátky test - Mini druhej generácie

Viac ako milión predaných kusov nového Mini svedčí o mimoriadne vydarenom návrate k legende. Druhá generácia nového Mini neruší zaužívané, iba vylepšuje. Zmena nastala aj v jazdných vlastnostiach a komforte.

Úžasný podvozok, kvalita vypracovania, hodnotné materiály a vysoký jazdný komfort majú svoju cenu.Úžasný podvozok, kvalita vypracovania, hodnotné materiály a vysoký jazdný komfort majú svoju cenu. (Zdroj: autor)



Mini Cooper je stále viac otázkou životného štýlu a záleží jedine na človeku, či bude akceptovať malý kufor, tachometer veľkosti taniera , páčkové vypínače a to všetko ostatné. Po zoznámení sa s prvou generáciou nám už nevyrážajú dych pôsobivé detaily, zohýbanie hlavy pri nastupovaní, sedenie kúsok nad cestou, ani firemný emblém v zadných svetlách. Pribudlo však prehľadné ovládanie ventilácie v tvare loga automobilky, autorádio s jednoduchším ovládaním a štartovanie tlačidlom. V tak vybavenom aute chýbalo už iba ovládanie autorádia na volante. Alebo by to bol prešľap?

Za povšimnutie stojí technologicky vyspelý motor verzie Mini Cooper s objemom 1,6 l. Okrem primeraného, u niektorých malých áut už vrcholného výkonu 120 koní a nízkej hlučnosti šokuje spotrebou do sedem litrov. V oddychovom tempe aj vďaka šesťrýchlostnej prevodovke spotrebuje iba 5,2 l/100 km. Po mechanickej stránke ide o vyslovenú špičku medzi malými autami s presným a dobre odhlučneným podvozkom. K výhodám možno započítať jednoduché parkovanie a veľmi dobrý výhľad z miesta vodiča.


Základná cena modelov Mini začína nad hranicou pol milióna korún a testované vozidlo bolo o šesťdesiattisíc drahšie. Rozhodne však trváme na tom, že sa neplatí iba za originalitu a imidž. Úžasný podvozok, kvalita vypracovania, hodnotné materiály a vysoký jazdný komfort majú svoju cenu. Už z koncepcie auta vyplýva, že za tie peniaze dostanete menší priestor vzadu a v kufri.


Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ****
motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ***
úžitok *
celkový dojem ****

Mini Cooper základné údaje
Cena modelu od 568 900 Sk
Cena testovanej verzie 628 200 Sk
Motor 1,6 16 V
Výkon motora 88 kW / 120 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,1 s
Objem bat. priestoru 160 l
Spotreba podľa výrobcu 5,8 l/100 km
Spotreba v teste 6,7 l/100 km
Bezpečnosť ABS, 6x airbag, (ESP)

Odhliadnuc od životného štýlu Mini Cooper zaujme nízkou spotrebou a jazdnými vlastnosťami.
Niektoré detaily sú moderné, ale vyzerajú ako zachovaný originál zo šesťdesiatych rokov. Na mysli máme najmä prevedenie a použité materiály.
Logo v kryte smerových svetiel. Kedysi bežná súčasť každého auta a hrdosť výrobcu na daný diel, ktorý vychádzal z jeho továrne. Pri dnešnej globalizácii v automobilovom priemysle dosť ojedinelý prvok.
Madlo dverí pozostáva z kovovej časti a výsuvného plastu vo vnútri, ktorého stlačením sa otvorí zámok. Ľahšie by sa manipulovalo s celou pákou a nie iba s jej vnútrom.
Základné pätnásťpalcové hliníkové disky obuté do pneumatík rozmeru 175/65 R15 nevyzerajú na prvý pohľad vábne. Viac by sa hodili väčšie disky a nižší profil pneumatiky. V takomto type obutia dýcha kúsok histórie. 
Ku klasickým páčkovým spínačom pribudlo ovládanie klimatizácie a ventilácie v tvare znaku MINI. Nastavovanie teploty vyčnievajúcou časťou otočného ovládača je celkom zaujímavý prvok.
Ovládanie autorádia s multifunkčnými tlačidlami si vyžaduje zvyk, resp dlhšiu prax.
Bezkľúčový systém štartovania Mini druhej generácie.
Páčkové spínače sú aj v strope pri vnútornom spätnom zrkadle ako v pilotnej kabíne. Štýlové spínače jednoznačnie zapôsobia.
Malé boxy vo dverách sú vlastne ústupom tak dôležitého a celkom podareného dizajnu.
Tienidlo proti osvetleniu zboku sme využívali pomerne často.
Sedadlá majú praktický tvar a uľahčujú trochu obtiažne nasadanie za volant.
Symbolický batožinový priestor objemu 160 l s vysokou nakladacou hranou funguje ako príručná batožina v lietadle - iba na to najnutnejšie. Sklopením sedadiel samozrejme jeho objem a využiteľnosť vzrastie.
Motor objemu 1,6 litra patrí k silným stránkam auta aj vďaka šesťstupňovej prevodovke, kultivovanému chodu a spotrebe.




SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zimná ríša divov Maďarska
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  3. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  4. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  5. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  6. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  7. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  8. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  1. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  2. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  3. Zimná ríša divov Maďarska
  4. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  5. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  7. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  8. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 12 011
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 785
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 910
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 4 002
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 071
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 344
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 111
  8. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 067
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Soňa Fröhlichová: San Francisco – Los Angeles, deň číslo 16 a 17
  2. Miroslav Lukáč: Myš ulovíš na kúsok syra, ženu na briliant a Slováka na sľuby a konšpirácie.
  3. Rastislav Puchala: Rusáka sa hlavne nesmieš báť!
  4. Miroslav Galovič: Chlieb (politický) a hry (futbalové). Fandil som Kostarike. Najbližšie budem Maroku... (Mikroblog No 13, tak trochu o Fair Play)
  5. Anna Miľanová: Holubica mieru v červenom... 2022
  6. Štefan Bukovan: Domáci mazlíčkovia a ich vystrájanie
  7. Šimon Briatka: 2-minútové pravidlo – akčná produktivita a budovanie zvykov
  8. Soňa Bulbeck: o Bolte a o ľuďoch...
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 238 203
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 904
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 184
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 953
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 002
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 292
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 980
  8. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 2 382
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu