SME
reklama

Toyota Auris vie, kedy preradiť - prvý test

Uspieť v početnej skupine automobilov nižšej strednej triedy je čoraz ťažšie, najmä bez dizajnovej revolúcie. Nový model Auris je revolučný, no súčasne stojí na spoľahlivých, aj keď trochu nenápadných základoch. Emócie v tomto aute idú zvnútra.

Karoséria s nízkym  koeficientom odporu vzduchu vznikla  splnením požiadaviek na vnútorný priestor a bezpečnosťKaroséria s nízkym koeficientom odporu vzduchu vznikla splnením požiadaviek na vnútorný priestor a bezpečnosť (Zdroj: autor)



Základný model

Presýtení silnými autami a objemnými motormi sme sa s radosťou usadili za volant Toyoty Auris s najmenším motorom 1,4 VVT-i a v základnom vyhotovení. Auris vo výbave Terra Cool je typickým príkladom toho, že bez čelných a bočných airbagov, ABS, klimatizácie, palubného počítača, elektricky ovládaných okien a zrkadiel nemožno v tejto triede začínať. V cene testovaného modelu 546 900 Sk by sme však chceli aj stabilizačný systém a hlavové airbagy. Najmä po vzore niektorých ázijských konkurentov. Voči nim má Auris prepracovanejšie detaily, inú kvalitatívnu úroveň, väčší vnútorný priestor a lepší podvozok. Podľa zákrut je jasné, že podvozok Auris má miesto medzi lídrami v triede.

O pocitoch

Triedenie pocitov s pribúdajúcimi kilometrami je nepriamym dôkazom toho, že aj nenápadný Auris v človeku niečo vyvoláva. To „niečo“ možno spôsobí mierny šok z nových ekologicky ľahšie spracovateľných plastov, ktorým chýba tradičný japonský punc kvality. Veľmi pozitívne vnímame prístrojový panel s inovatívnymi „budíkmi“ a radiacou pákou blízko volantu.„Fór“ s ručnou brzdou umiestnenou príliš vzadu však nevyšiel. Celkom poteší dvojdielna skrinka pred spolujazdcom a veľkorysý vnútorný priestor. Zvlášť cestujúci vzadu majú dosť miesta na hlavu. Batožinový priestor zapadol medzi priemer v triede a to v každom ohľade.

A teraz buď múdry

Toyota je známa snahou znižovať spotrebu. Teraz predstavila systém, ktorý vodičovi naznačí vhodný moment na preradenie tak, aby využíval optimálny výkon a auto veľa nespotrebovalo. Na rozdiel od zeleného Eco-svetielka v modeloch Honda má Toyota dve šípky, aby bolo zrejmé, či radiť hore alebo dole. Veľmi nás potešilo, že systém nereaguje iba na prietok paliva alebo otáčky. Vníma totiž potrebu zrýchlenia, jazdu dole aj hore kopcom.

Naše sympatie k „shiftu“ možno pramenia aj z toho, že zelená šípka sa obyčajne rozsvietila vtedy, keď sme chceli preradiť na základe vlastného uváženia. Motor predvedie viac dynamiky nad hranicou 4000 otáčok, čo shift neakceptuje ani v kopcoch a avizuje preradenie už skôr.

Úsporný

Testovaný motor radíme k najlepším na trhu. Motor zostáva tichý aj na diaľnici a počas testu mu stačilo 7,6 l/100 km. Od výkonu 71 kW (96 k) nemožno čakať strhujúcu dynamiku. V porovnaní s konkurenciou sa nám však rodinný motor na každý deň páčil rýchlou reakciou a plynulým ťahom.

Európska povaha

Orientácia na zákazníkov starého kontinentu srší z každého detailu vrátane tvrdšieho podvozka, ktorý je našťastie na míle vzdialený nevýraznej a mäkkej Corolle. Auris nemá v zákrutách presnosť Golfu a Focusu, ponúka však výborný pomer medzi komfortom a tuhosťou podvozka. Potešia dobré brzdy a stabilita pri brzdení uprostred zákruty. Na lacno vyzerajúce plasty v interiéri si treba zvyknúť a snažiť sa chápať ich ekologický význam. Mimoriadne poteší vnútorný priestor: jednoduché ovládanie, odkladacie priestory, nízky aerodynamický hluk a mimoriadna pohoda za volantom sú pre Auris príznačné.

Prehľadná stredová konzola je bližšie k vodičovi, paradoxne ovládaniu ručnej brzdy priblíženie nepomohlo.
Toyota ponúk vo vaicercýh modeloch dvojitú skrinku pred spolujazdcom. Auris nie je výnimkou.
Revolúcia nastala aj v prevedení meracích prístrojov. Ich stred zaberajú informačné displeje vysunuté dopredu. Medzi prístrojmi sú šípky systému Shift.

 

Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ****

Toyota Auris 1,4 VVti, Terra Cool

Cena modelu od 489 900 Sk
Cena testovanej verzie 546 900 Sk
Motor 1,4 VVTi
Výkon motora 71 kW / 96k
Zrýchlenie 0-100 km/h 13 s
Objem bat. priestoru 354 l
Spotreba podľa výrobcu 6,9 l/100 km
Spotreba v teste 7,6l/100 km
Bezpečnosť 4 x airbag, ABS,

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 28 561
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 474
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 918
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 288
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 143
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 858
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 735
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 114
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 648
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 774
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 456
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 368
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 272
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu