Juhokórejská automobilka Hyundai predstavila na ženevskej prehliadke dva vynovené modely – kompaktné MPV Matrix a limuzínu strednej triedy Sonata.
Matrix prišiel na európske trhy ešte v roku 2002. Inovácia tak prišla vhod. Jeho pôvodný kabát navrhlo talianske štúdio Pininfarina. Originálne tvary karosérie po facelifte mierne zovšedneli. Nová je celá predná časť vrátane nárazníka, svetlometov, kapoty i predných blatníkov. Zozadu rozozná starý a nový Matrix iba znalec. Mierne retuše tu dostal len nárazník. K dispozícii sú teraz nové farby poťahových látok do interiéru. Posuvná zadná lavica, vďaka ktorej sa vnútorný priestor môže pochváliť veľkou variabilitou, zostala zachovaná. Veľkosť batožinového priestoru sa nezmenila. V základnom usporiadaní kufor pojme 350 litrov, po sklopení zadných sedadiel až 1248 litrov.
Paleta pohonných jednotiek sa nemení. Základný benzínový motor s objemom 1,6 l dosahuje výkon 103 konských síl, väčší s objemom 1,8 až 123 koní. Oba môžu byť kombinované s 5-stupňovou manuálnou, alebo 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Úsporný diesel 1,5 CRDi naladený na výkon 110 k je k dispozícii iba s 5-stupňovým manuálom. Vynovený Matrix sa v predajniach objaví v septembri tohto roku.
Lepšie jazdné vlastnosti pre Sonatu
Hyundai Sonata je na trhu o poznanie kratšie ako Matrix – od roku 2005. Aj tak sa však táto limuzína strednej triedy nevyhla faceliftu. Navonok nový model spoznáte podľa upraveného predného nárazníka, väčšej masky chladiča, svetlometov s novou grafikou či iných ochranných líšt. V interiéri došlo k úprave niektorých ovládačov a podsvietena prístrojov, novým prvkom výbavy odteraz môže byť aj dvojfázové vyhrievanie sedadiel.
Najvýznamnejšie zmeny sa udiali na podvozku. Ten je aktuálne naladený tak, aby ešte viac vyhovoval potrebám európskych zákazníkov. Jeho veľkou devízou má byť aj znížená hlučnosť. Koeficient riadenia bol zmenený z 3,28 na 3,01 otáčky volantom medzi krajnými polohami. Zážihové motory v ponuke Sonaty majú odteraz dvojité časovanie ventilov. Výsledkom je nárast výkonu pri základnom dvojlitrovom motore zo 144 na 164 k, pri motore s objemom 2,4 l zo 165 na 174 k a pri šesťvalci 3,3 l z 233 až na 250 konských síl. Najsilnejší agregát je v ponuke len s 5-stupňovou automatickou prevodovkou. Modifikáciami prešiel aj obľúbený diesel 2,0 CRDi, ktorého výkonové maximum teraz dosahuje rovných 150 koní. V ponuke bude so 6-stupňovým manuálom, alebo 4-stupňovým automatom. Nový Hyundai Sonata sa na slovenský trh dostane v máji 2008.