SME
reklama

Vynovený Hyundai Matrix a Sonata v Ženeve

Juhokórejská automobilka Hyundai predstavila na ženevskej prehliadke dva vynovené modely –kompaktné MPV Matrix a limuzínu strednej triedy Sonata.

Hyundai MatrixHyundai Matrix (Zdroj: Hyundai)

Juhokórejská automobilka Hyundai predstavila na ženevskej prehliadke dva vynovené modely – kompaktné MPV Matrix a limuzínu strednej triedy Sonata.

Matrix prišiel na európske trhy ešte v roku 2002. Inovácia tak prišla vhod. Jeho pôvodný kabát navrhlo talianske štúdio Pininfarina. Originálne tvary karosérie po facelifte mierne zovšedneli. Nová je celá predná časť vrátane nárazníka, svetlometov, kapoty i predných blatníkov. Zozadu rozozná starý a nový Matrix iba znalec. Mierne retuše tu dostal len nárazník. K dispozícii sú teraz nové farby poťahových látok do interiéru. Posuvná zadná lavica, vďaka ktorej sa vnútorný priestor môže pochváliť veľkou variabilitou, zostala zachovaná. Veľkosť batožinového priestoru sa nezmenila. V základnom usporiadaní kufor pojme 350 litrov, po sklopení zadných sedadiel až 1248 litrov.

Paleta pohonných jednotiek sa nemení. Základný benzínový motor s objemom 1,6 l dosahuje výkon 103 konských síl, väčší s objemom 1,8 až 123 koní. Oba môžu byť kombinované s 5-stupňovou manuálnou, alebo 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Úsporný diesel 1,5 CRDi naladený na výkon 110 k je k dispozícii iba s 5-stupňovým manuálom. Vynovený Matrix sa v predajniach objaví v septembri tohto roku.

Lepšie jazdné vlastnosti pre Sonatu

Hyundai Sonata je na trhu o poznanie kratšie ako Matrix – od roku 2005. Aj tak sa však táto limuzína strednej triedy nevyhla faceliftu. Navonok nový model spoznáte podľa upraveného predného nárazníka, väčšej masky chladiča, svetlometov s novou grafikou či iných ochranných líšt. V interiéri došlo k úprave niektorých ovládačov a podsvietena prístrojov, novým prvkom výbavy odteraz môže byť aj dvojfázové vyhrievanie sedadiel.

Najvýznamnejšie zmeny sa udiali na podvozku. Ten je aktuálne naladený tak, aby ešte viac vyhovoval potrebám európskych zákazníkov. Jeho veľkou devízou má byť aj znížená hlučnosť. Koeficient riadenia bol zmenený z 3,28 na 3,01 otáčky volantom medzi krajnými polohami. Zážihové motory v ponuke Sonaty majú odteraz dvojité časovanie ventilov. Výsledkom je nárast výkonu pri základnom dvojlitrovom motore zo 144 na 164 k, pri motore s objemom 2,4 l zo 165 na 174 k a pri šesťvalci 3,3 l z 233 až na 250 konských síl. Najsilnejší agregát je v ponuke len s 5-stupňovou automatickou prevodovkou. Modifikáciami prešiel aj obľúbený diesel 2,0 CRDi, ktorého výkonové maximum teraz dosahuje rovných 150 koní. V ponuke bude so 6-stupňovým manuálom, alebo 4-stupňovým automatom. Nový Hyundai Sonata sa na slovenský trh dostane v máji 2008.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 696
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 553
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 065
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 876
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 612
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 935
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 099
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 116
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 231
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 494
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 715
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 419
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 499
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 375
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu