Test: Škoda Fabia Combi - diesel alebo benzín?

Česká automobilka má správny recept na stavbu rodinného auta s veľkým kufrom. Nová Fabia Combi ohúri najväčším kufrom vo svojej triede a kvalitne spracovaným interiérom. Vzhľad a ponuka motorov nepatria medzi svetlé stránky príjemného kombi. Silnejší dies

Fabia s naftovým motorom jazdí rýchlo, ale návratnosť investície do spotreby je pri rovnakom vybavení príliš vysoká. Je to daň za dynamiku.(Zdroj: autor)

Česká automobilka má správny recept na stavbu rodinného auta s veľkým kufrom. Nová Fabia Combi ohúri najväčším kufrom vo svojej triede a kvalitne spracovaným interiérom. Na ceste dobre sedí aj po naložení a podvozok je komfortnejší ako pred tým. Vzhľad a ponuka motorov nepatria medzi svetlé stránky príjemného kombi. Silnejší diesel je drahý a základnému benzínovému motoru chýba výkon. Napriek tomu sa kvôli spotrebe investícia do diesela neoplatí.

Technické údaje

Motor 1,4 16 V 1,9 TDI
Výbava Ambiente Elegance
Cena modelu od 384 900 Sk 479 900 Sk
Cena testovanej verzie 399 900 Sk 559 900 Sk
Výkon motora 63 kW (85 k) 77 kW (105 k)
Pri otáčkach 5000 ot./min. 4000 ot./min.
Krútiaci moment 132 Nm 240 Nm
Pri otáčkach 3800 ot./min. 1800 ot./min.
Zrýchlenie 0-100 km/h 12,7 s 11,0 s
Maximálna rýchlosť 175 km/h 191 km/h
Objem palivovej nádrže 45 litrov 45 litrov
Teoretický dojazd na plnú nádrž 692 km 918 km
Praktický dojazd na plnú nádrž 520 km 690 km
Spotreba podľa výrobcu 6,5 l/100 km 4,9 l/100 km
Spotreba v teste 7,2 l/100 km 6,0 l/100 km
Hodnotenie motora ** ***


Návratnosť investície do naftovej verzie Fabie Combi


Model Škoda Fabia Combi
Vybavenie Ambiente
Cena naftovej verzie 479 900 Sk
Cena benzínovej verzie 384 900 Sk
Cena nafty 41,50 Sk
Cena benzínu NATURAL 95 39,20
Reálna spotreba benzínového motora 7,2
Reálna spotreba naftového motora 6,0
Návratnosť naftového motora po najazdení 285 800 km



Škoda Fabia Combi - základné charakteristiky


Odpor vzduchu Cx 0,33
Rázvor náprav 2462 mm
Dĺžka 4239 mm
Šírka 1642 mm
Výška 1498 mm
Svetlá výška 135 mm
Pohotovostná hmotnosť 1400 kg
Užitočná hmotnosť 515 kg
Batožinový priestor 480/1460 litrov

Vnútorné rozmery

Šírka v lakťoch vpredu 1380 mm
Šírka v lakťoch vzadu 1383 mm
Priestor pre hlavu vpredu 989 mm
Priestor pre hlavu vzadu 994 mm
Objem batožinového priestoru 480/1460 litrov


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 26 593
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 166
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 787
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 571
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 477
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 215
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 211
  8. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 099
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 069
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 062

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Mária Terézia nechcela, aby sa Gemer vyľudnil. Pomohli čerešne

Nemajú nič, čo si nedopestujú. Život na lazoch je zložitý.

DOMOV

Tak to už nie, Béla, odkazuje Bugárovi Paška z SNS

Pašku hnevá, že ombudsmanka podporila Dúhový pochod.

DOMOV

Plavčan oznámil abdikáciu, z tlačovky opäť ušiel

Plavčan odstúpil z postu ministra deň po výzve Roberta Fica.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.