Štyri roky v plachetnici: môžete sa prihlásiť

Štyri roky v plachetnici a okolo 100-tisíc kilometrov absolvuje známy cestovateľ Mike Horn pri svojej novej ceste okolo sveta. Trasa plavby a zároveň súbežnej expedície vybraných mladých prieskumníkov nevynechá žiaden svetadiel, teda ani Antarktídu a Arkt

(Zdroj: Mercedes-Benz)

ídu.

Pred 250 miliónmi rokov boli ešte všetky tieto svetadiely spojené do jedného kontinentu, ktorý sa nazýva Pangaea. Rovnaký názov dostala plachetnica a expedícia M. Horna, ktorá má symbolicky po celom svete zjednocovať, najmä mládež, pri ochrane životného prostredia a zachovaní prírodných zdrojov.

A nie náhodou nesie plachetnica Pangaea tiež nápis Mercedes-Benz. Výrobca automobilov uvedenej značky je totiž známy programom TrueBlueSolutions, cieľom ktorého sú vozidlá s čo najnižšími, respektíve žiadnymi vedľajšími škodlivými splodinami. A vďaka podpore tohto výrobcu sa i samotná expedícia uskutoční.

Absolvovať niektorú etapu bádateľskej cesty Pangaea okolo sveta môžu i záujemcovia zo Slovenska vo veku od 13 do 20 rokov. Prihlášky sú na webovej stránke (www.mikehorn.com) alebo (www.mercedes-benz.de/pangaea). Potrebné je pritom tiež predstaviť vlastný nápad ako zvýšiť vo svojom okolí povedomie o globálnych problémoch životného prostredia, dostať sa následne do užšieho výberu a uspieť v prípravnom tábore konanom vo Švajčiarsku. Od októbra 2008 do septembra 2012 sa potom v dvanástich tímoch bude plaviť spolu 144 vybraných mladých ľudí po desať až dvanásť dní na expedičnej plachetnici Pangaea.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 320
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 962
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 124
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 931
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 722
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 493
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 135
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 086
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 474

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Severná Kórea stráca partnerov, obracia sa k dávnemu spojencovi

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje, Kuba môže pomôcť KĽDR so zbraňami.

ŠPORT

Slovan vyhral najväčšie slovenské derby, rozhodol Hološko

Fanúšikovia Trnavy vypredali sektor hostí.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.