SME
reklama

BMW Radu 7 – sebareflexia prichádza

Piata generácia BMW radu sedem má zaujať najmodernejšou technikou, komfortom, jazdnými vlastnosťami a úspornými motormi. Dizajn je na rozdiel od minulej generácie veľmi konzervatívny a karoséria podstatne ľahšia.

Pod prednou hliníkovou kapotou debutujú úplne nové a veľmi úsporné motory.Pod prednou hliníkovou kapotou debutujú úplne nové a veľmi úsporné motory. (Zdroj: BMW)

Piata generácia BMW radu sedem má zaujať najmodernejšou technikou, komfortom, jazdnými vlastnosťami a úspornými motormi. Dizajn je na rozdiel od minulej generácie veľmi konzervatívny a karoséria podstatne ľahšia.

Sebareflexia nie je cudzia ani prestížnej automobilke BMW, ktorá to pri príchode štvrtej generácie sedmičkovej limuzíny prestrelila s dizajnom. Na tú dobu veľmi odvážne a pre BMW netypické tvary vyvolali vlnu nevôle medzi zákazníkmi. Mnohí z nich ostali verní iba vďaka pokrokovej technike a výborným jazdným vlastnostiam. Konkurenti vyzerali pohľadnejšie a BMW muselo po krátkom čase línie zjemniť. Piata generácia reaguje na súčasné módne trendy, ale zostáva verná tradícii. Hoci je nový dizajn konzervatívny a klasický, ide o revolučnú zmenu v porovnaní s predchodcom. Zozadu si zachováva charakteristické črty BMW, ale zaoblením hrán a zvýraznením výfukov pripomína konkurenčný Lexus LS 460.

Páka v strede

Interiér znamená návrat ku klasike, pretože volič automatickej prevodovky pri volante nahradila elektronická páka na stredovom tuneli. Konštruktéri sústredili pozornosť na jednoznačnosť ovládania a prepracovali zložitý palubný systém iDrive tak, aby bol jednoduchší s lepšou grafikou a väčším displejom. Niekoľko nových funkcií pribudlo aj na multifunkčnom volante.

Zážitok z jazdy

BMW nezabúda, že jeho limuzíny majú mať športový charakter a preto do aktívneho nastavovania podvozka pribudol režim Sport+. Po jeho zapnutí sa okrem tvrdosti podvozka zmení nastavenie stabilizačného systému, aby mohol vodič jazdiť s limuzínou športovo. Svoj podiel na ľahkom ovládaní má mať úspora hmotnosti. Strecha, dvere, predná kapota, bočné panely a časti náprav sú z hliníka.

Riadená zadná náprava

Najsilnejšie verzie budú mať štandardne vzduchové pruženie na zadnej náprave. Svetovú premiéru absolvuje systém riadenia zadnej nápravy Integral Active Steering. Vo vysokých rýchlostiach sa budú zadné kolesá natáčať súhlasne s prednými alebo protismerne počas parkovania a zatáčania v meste. Ako všetky konkurenčné autá, aj BMW 7 dostane asistenta mŕtveho uhla, systém neželaného opustenia jazdného pruhu a systém nočného videnia.

Nové motory

Pod hliníkovou prednou kapotou debutujú nové motory zamerané na dosiahnutie nízkej spotreby. Najlepšou cestou v súčasnosti je prepĺňanie dvomi turbami. V bežnom režime pracuje motor veľmi úsporne a keď potrebuje výkon pomôžu turbodúchadlá. Základom ponuky je nový naftový šesťvalec 730d s výkonom zvýšeným na 180 kW. Najsilnejší osemvalec dosahuje výkon až 300 kW a pritom výrobca uvádza priemernú spotrebu iba 11,4 l/100km. V strede ponuky je aktuálny motor roka, trojlitrový šesťvalec s výkonom 240 kW a spotrebou pod desať litrov.

Zadná náprava bude mať natáčacie kolesá.

Interiér kopíruje klasiku BMW. Volič automatickej prevodovky už nie je pri volante, ale normálne v strede.



Nové BMW radu 7 – technické údaje

Verzia BMW 750i BMW 740i BMW 730d
Motor V8 Twin Turbo R6 Twin Turbo R6 diesel
Zdvihový objem 4395 cm3 2979 cm3 2993 cm3
Max. výkon 300 kW/407 k 240 kW/326 k 180 kW/245 k
Max. krútiaci moment 600 Nm 450 Nm 540 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,2 s 5,9 s 7,2 s
Max. rýchlosť 250 km/h 250 km/h 245 km/h
Priemerná spotreba (štandard EÚ) 11,4 l/100 km 9,9 l/100 km 7,2 l/100 km
Emisie CO2 (štandard EÚ) 266 g/km 232 g/km 192 g/km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 23 186
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 768
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 939
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 357
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 305
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 894
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 633
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 162
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 651
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 444
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 486
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 461
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 371
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 301
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu