SME
Štvrtok, 5. august, 2021 | Meniny má HortenziaKrížovkyKrížovky

TEST: BMW X6 mení zaužívané pravidlá

Na prvý pohľad zbytočné rozšírenie modelovej ponuky BMW prinieslo nové meradlá v ovládateľnosti ťažkých a výkonných áut. Novinka X6 využíva fyziku vo svoj prospech.

Nový zadný diferenciál v spolupráci s celým podvozkom definuje nové meradlá v jazde s ťažkými SUV. Auto sa na mokrej ceste ovláda ľahko ako malý šporťák. Test sme prevádzali na mokrej ploche s rôznymi vrstvami vody.Nový zadný diferenciál v spolupráci s celým podvozkom definuje nové meradlá v jazde s ťažkými SUV. Auto sa na mokrej ceste ovláda ľahko ako malý šporťák. Test sme prevádzali na mokrej ploche s rôznymi vrstvami vody. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Na prvý pohľad zbytočné rozšírenie modelovej ponuky BMW prinieslo nové meradlá v ovládateľnosti ťažkých a výkonných áut. Novinka X6 využíva fyziku vo svoj prospech a zároveň predstavuje spôsob, pri ktorom nemusí športovo úžitkové auto vyzerať nasilu ako terénne.

BMW X6 sa vo fáze konceptu javilo ako jeden zo zbytočných modelov na trhu, pretože automobilky v snahe odlíšiť sa, prekračujú pomyselné hranice jednotlivých tried a vymýšľajú za každú cenu niečo nové. Napohľad zbytočný model úplne inak vyzerá v praxi, pretože kombinuje vlastnosti cestného SUV a športového BMW. Pritom nevyzerá nasilu terénne, hoci má mimo asfaltu rovnaké jazdné vlastnosti ako X5. Najväčším prínosom je prelom v jazdných vlastnostiach výkonných športovo úžitkových áut. X6 sa v ostrých zákrutách nechová ako medveď na bicykli, ale ako skutočné športové auto. Pritom má vysoký podvozok, masívnu karosériu a ťažký motor.

Minimálne straty

V priamom porovnaní s východzím modelom X5 šikmá zadná časť odobrala z vrchnej časti batožinového priestoru a tiež z priestoru na hlavami zadných pasažierov. Pôdorys kufra zostal zachovaný, takže úžitkové vlastnosti takmer neutrpeli. Kufor je dobre a primerane využiteľný. Zadné výklopné veko má dve polohy otvárania. Nastavujú sa na zdvíhacích vzperách. V prvej sa veko otvára iba do výšky strechy aby v podzemných garážach nebuchlo o strop. V druhej polohe umožňuje plné otvorenie.

Skosená zadná časť neobmedzuje ľudí sediacich vzadu viac ako v modeli X5. Bočný profil vyzerá mimoriadne dynamicky.

Silné TwinTurbo

Naftový šesťvalec s obrovským výkonom a ešte stále priateľnou spotrebou dobre poznáme najmä v spojení s automatickou prevodovkou, ktorá radí v športovom režime veľmi precízne. Dokonca sa zdá radenie na volante trochu zbytočné a vhodné iba pre dlhé prsty. Zmysel pre dokonalý detail dominuje v každom kúsku auta. Najviac však zaujal podvozok a ovládateľnosť na ceste.

Zázračný diferenciál

BMW X6 je prvý model so zadným diferenciálom Dynamic Performace Control (DPC). Pomocou neho vchádza do zákruty s výkonom rozdeleným na zadné kolesá tak, aby výkon motora auto stabilizoval a nepriviedol do šmyku. Zložitý systém dokáže nasmerovať viac výkonu na vonkajšie koleso aby smerovalo ťažké auto do zákruty. Keby hrozilo pretočenie, do záberu ide vnútorné koleso. DPC má oproti konkurenčným pohonom jednu výhodu. Pracuje vopred a nereaguje už iba na vzniknutú situáciu. Dôkazom je jazda na mokrom povrchu letiska a prudké vyhýbacie manévre. Distribúcia sily sa mení súčasne s reakciou vodiča, teda veľmi tesne pred tým, čo nastane s autom. Prudké strhnutie volantu navodí pretáčavé správanie, ktoré systém skrotí skôr, ako sa auto začne šmýkať. Tým pádom je PDC o krok pred samotným stabilizačným systémom. Systém DPC v spolupráci s pohonom všetkých kolies xDrive nezasahuje pasívne ako ESP ale využíva výkon motora a vyvinutú hnaciu silu na stabilizáciou auta.

Na palubnom počítači si možno pozrieť momentálnu distribúciu sily na jednotlivé kolesá.

Smietka v oku

Na BMW X6 ťažko nájsť negatíva, pretože auto je premyslené do posledného detailu a jeho nová koncepcia nemá slabé miesto. Na súčasnom vrchole automobilovej techniky však prekáža prídavný nástupný prah, ktorý je zbytočný. Tiež sa nám nepodarilo vmestiť do avizovanej spotreby. Auto to určite dokáže, ale s xDrive 35d sa nedá jazdiť na dosiahnutie takýchto hodnôt. Štandardná výbava auta je na pomery BMW mimoriadne bohatá ale príplatkové prvky aj tak poriadne drahé. Pre úplnosť treba dodať že podobnú distribúciu sily na zadné kolesá využívajú modely Mitsubishi Evo a Honda Legend. Podobný koncept dizajnu ako prvý uviedol SsangYong. BMW teda nie je úplne prvé, ale jeho riešenia to dotiahli najďalej.

Naše hodnotenie

plusy

mínusy

jazdné vlastnosti

dlhé čakacie doby na auto

ovládateľnosť

drahé príplatkové vybavenie

zážitok z jazdy

prídavný nástupný prah

komfort

-

ergonómia

-

výbava

-

systém Dynamic Performance Control

-

 

BMW X6 35d

Cena modelu od 1 970 300 Sk
Cena testovanej verzie 2 096 100 Sk
Motor R6 diesel Variable Twin Turbo
Objem 2993 cm3
Výkon 210 kW /286 k
Krút. moment 580 Nm
Prevodovka šesťstupňová automatická
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,9 s
Maximálna rýchlosť 236 km/h
Emisie CO2 220 g/km
Užitočná hmotnosť 600 kg
Objem kufra 570 l
Objem nádrže 85 l
Spotreba podľa výrobcu 8,3 l/100 km
Spotreba v teste 10 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  2. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  3. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  4. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  5. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  6. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  7. Odomknite si SME.sk na viacerých zariadeniach
  8. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  9. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  10. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  1. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  2. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  3. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  4. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  5. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  6. Dekarbonizácia má byť súčasťou moderných dodávateľských vzťahov
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  9. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  10. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  1. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise 5 877
  2. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 790
  3. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 5 045
  4. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 4 863
  5. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci 3 976
  6. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 671
  7. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 3 205
  8. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 164
  9. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor 3 000
  10. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca 2 731
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na viacerých miestach sa po dne Dunaja dalo prechádzať.


13 h
Branislav Benčat

Hľadáme úspešné inovatívne malé a stredné firmy.


16 h
Dvojkajak Adam Botek a Samuel Baláž na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu v Tokiu.


Sportnet a 1 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Koncept Alfa Romeo Tonale príde v sériovej podobe v roku 2022.

Niektoré značky dostali čas preukázať svoju hodnotu.


12 h
Hyundai Tucson

Výkonu je dostatok, ale problém je inde.


3. aug
Tesla Model 3

Dacia Sandero dobieha Volkswagen Golf.


2. aug
Honda Motocompo

Predajný úspech nemala, no jej cena je teraz o to vyššia.


1. aug