Pecha nebaví jazdiť na Slovensku

Václav Pech junior v uplynulej sezóne neúspešne bojoval o titul medzinárodného majstra Českej republiky, ale pripísal si prvenstvo vo FIA Európskom pohári stred. Dvojnásobný slovenský šampión sa u nás tohto roku ukázal iba raz, keď štartoval na Rely Tatry

„Ášin“ ako Pecha familiárne volajú, nebol s výberom tratí na Slovensku spokojný.(Zdroj: MITSUBISHI)

. V Poprade sa mu nedarilo podľa predstáv a po zinkasovaní bonusových bodov zaratávaných do Európskeho pohára odstúpil. Oficiálne kvôli poškodenému závesu kolesa. Skutočnosť bola iná.

V tohtoročnej sezóne ste získali titul vicemajstra Českej republiky. Máte radosť, alebo ste sklamaný?
Radosť nie, ale sklamaný tiež určite nie som. Samozrejme, keby som získal titul, bol by som šťastnejší, ale sezóna bola fantastická. S Romanom Krestom sme sa v každej súťaži naťahovali o sekundy. Niekto musí byť druhý a tohto roku sme to my.

Museli ste súperiť s novšími vozidlami kategórie Super 2000. Je správne ich zaradenie medzi produkčné autá triedy N4?
Super 2000 je kategória, ktorá sa celkom ujala. Neviem však, prečo je zaradená medzi produkčné vozidlá, keď ide o čistokrvné špeciály. Som veľmi rád, že ich občas dokážem potrápiť. V Čechách zatiaľ nikto s týmto vozidlom nejazdí tak, že dokáže konkurovať špičke v Mitsubishi. Na Barum rely sme mali možnosť porovnať sa s absolútnou európskou špičkou a jazdili sme na štvrtom až piatom mieste, čo mi do budúcnosti dodáva sebadôveru.

V tohtoročnej sezóne ste na Slovensku odjazdili iba rely Tatry. Prečo?
Mal som veľa práce a sústredil som sa na domáce majstrovstvá. Na druhej strane ma pretekanie na Slovensku nebaví tak, ako v minulosti. Myslím, že úroveň organizácie jednotlivých súťaží klesla a organizátori sa tomu nevenujú tak, ako by mali. To ma trochu mrzí a nemám motiváciu tam štartovať.

Propagácia celého šampionátu stúpla a na rely chodí viac ľudí.
Súťaže sú propagované určite dobre, sprievodné akcie sú zabezpečené, ale chcelo by to venovať viac času samotným súťažiam - príprave rýchlostných skúšok, ich zabezpečeniu a starostlivosti o jazdcov. Myslím, že v tomto je momentálne slovenský šampionát jeden z najhorších v Európe.

Prečo je to tak ?
Medzi organizátormi na Slovensku nie je žiadna konkurencia ako inde v zahraničí, kde každé podujatie tvrdo bojuje o zaradenie do kalendára. Každý organizátor má súťaž ako „domáci podnik“ a snaží sa ho zveľaďovať. Na Slovensku je jedna organizačná skupina, ktorá zabezpečuje všetky podujatia. Nemajú konkurenciu a tým sa nemusia obávať, že by ich nezaradili do nasledujúceho kalendára.

Na Slovensku má väčšina súťaží dĺžku 100 až 120 meraných kilometrov. Nie je to málo?
U nás sa tiež jazdia krátke rely - napríklad relyšprinty, ktoré majú 60 km. Napriek tomu sú atraktívne. Samozrejme, nie v každej krajine sú prostriedky na to, aby súťaž mohla byť dlhá. Skôr by mala byť kratšia a dobre zabezpečená - rýchlostné skúšky, dostatok usporiadateľov pri trati, sanitky… - než robiť zbytočne dlhú súťaž a nemať ju dobre zorganizovanú.

Z Rely Tatry ste odstúpili po prvom dni pre technickú poruchu. Nebola to iba zámienka?
Vôbec sa mi tam nepáčilo. Pripadal som si ako Alica v krajine zázrakov, pretože všetci vždy hovorili o tom, že Rely Tatry je najkrajšia súťaž v Československu vďaka rýchlostným skúškam v podhorí Tatier. Ale tohto roku mi to pripadalo, akoby sa rely robili na diaľnici. Boli uzavreté tri hlavné ťahy - postavili sa tam časomerači a bola z toho súťaž. S výnimkou časti jednej rýchlostnej skúšky to nemalo s rely takmer nič spoločné. Organizátori mohli povedať „urobili sme Rely Tatry“, ale pre posádky to nič neznamenalo. Súťaž ma nebavila, bál som sa tam ísť rýchlo a tak, keď sme po prvom dni získali bonusové body, ktoré nám stačili k výhre v Európskom pohári, odstúpili sme, lebo nás to nebavilo.

Čo by urobilo rely atraktívnejšou. Napríklad v Poprade, čo by mohlo byť lepšie ?
Záleží to hlavne od rýchlostných skúšok. Keď nemáte atraktívne trate, je lepšie súťaž presunúť niekde inde. Sťažovali sme sa, že v okolí Púchova neboli atraktívne rýchlostné skúšky, preto sa Rely Tatry presunuli späť do Tatier, kde je zaujímavých ciest určite veľa. Možno nikde inde na svete nie je toľko zaujímavých trás ako v Tatrách. Tohto roku však boli uzavreté široké cesty, po ktorých jazdia kamióny. Zažili sme to na vlastnej koži, keď sme došli do cieľa testu a videli rad kamiónov čakajúcich na to, kedy cestu otvoria. Môže takto vyzerať časť trate, ale nie celá súťaž. Zistil som, že na takýchto cestách súťažné auto nefunguje tak ako má a ani ja som „nefungoval“. Skrátka myslím, že rely je o niečom inom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  2. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  3. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  4. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  6. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  8. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  9. Liek na obezitu v reklamách nenájdete
  10. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  1. Move in immediately, if you feel like it
  2. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  3. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  4. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. V bratislavskom Poluse vystrájali čerti :-)
  9. Pred Auparkom vystúpi Veronika Rabada, chýbať nebude ani Mikuláš
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 530
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 181
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 14 109
  4. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 11 383
  5. Kramáre prešli zmenami. Detským pacientom viac chutí jesť 9 586
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 8 722
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 534
  8. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 6 160
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 142
  10. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 135

Hlavné správy zo Sme.sk

PREŠOV KORZÁR

Obvineného kanadského profesora sa zastávali aj matky dievčat (fotogaléria)

Mušinka: Tento prípad nie je detská pornografia.

EKONOMIKA

Stovkám ľudí nedali výplaty, konatelia agentúry sú vo väzbe

Stovkám ľudí - Srbom, Ukrajincom aj Slovákom z okolia Trnavy – nevyplatili zárobok.

Dobré ráno

Dobré ráno: Fico sa chce vrátiť, preto útočí na médiá

Predseda Smeru chce opäť sprísniť tlačový zákon.

Komentár Zuzany Kepplovej

Marrákeš nekončí, Marrákeš trvá

Na nevyplatených Srboch by nám malo záležať.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen čaká plodný rok 2019. Čo prinesie

Najočakávanejší je príchod nového radu elektromobilov.

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako sa bude dariť autopriemyslu na Slovensku?

Svoj moderný závod nedávno otvoril Jaguar Land Rover.

Fiat Panda aj Jeep Wrangler v testoch Euro NCAP prepadli

Panda a Punto sú najhoršie hodnotenými autami v histórii testov.