Pecha nebaví jazdiť na Slovensku

Václav Pech junior v uplynulej sezóne neúspešne bojoval o titul medzinárodného majstra Českej republiky, ale pripísal si prvenstvo vo FIA Európskom pohári stred. Dvojnásobný slovenský šampión sa u nás tohto roku ukázal iba raz, keď štartoval na Rely Tatry

„Ášin“ ako Pecha familiárne volajú, nebol s výberom tratí na Slovensku spokojný.(Zdroj: MITSUBISHI)

. V Poprade sa mu nedarilo podľa predstáv a po zinkasovaní bonusových bodov zaratávaných do Európskeho pohára odstúpil. Oficiálne kvôli poškodenému závesu kolesa. Skutočnosť bola iná.

V tohtoročnej sezóne ste získali titul vicemajstra Českej republiky. Máte radosť, alebo ste sklamaný?
Radosť nie, ale sklamaný tiež určite nie som. Samozrejme, keby som získal titul, bol by som šťastnejší, ale sezóna bola fantastická. S Romanom Krestom sme sa v každej súťaži naťahovali o sekundy. Niekto musí byť druhý a tohto roku sme to my.

Museli ste súperiť s novšími vozidlami kategórie Super 2000. Je správne ich zaradenie medzi produkčné autá triedy N4?
Super 2000 je kategória, ktorá sa celkom ujala. Neviem však, prečo je zaradená medzi produkčné vozidlá, keď ide o čistokrvné špeciály. Som veľmi rád, že ich občas dokážem potrápiť. V Čechách zatiaľ nikto s týmto vozidlom nejazdí tak, že dokáže konkurovať špičke v Mitsubishi. Na Barum rely sme mali možnosť porovnať sa s absolútnou európskou špičkou a jazdili sme na štvrtom až piatom mieste, čo mi do budúcnosti dodáva sebadôveru.

V tohtoročnej sezóne ste na Slovensku odjazdili iba rely Tatry. Prečo?
Mal som veľa práce a sústredil som sa na domáce majstrovstvá. Na druhej strane ma pretekanie na Slovensku nebaví tak, ako v minulosti. Myslím, že úroveň organizácie jednotlivých súťaží klesla a organizátori sa tomu nevenujú tak, ako by mali. To ma trochu mrzí a nemám motiváciu tam štartovať.

Propagácia celého šampionátu stúpla a na rely chodí viac ľudí.
Súťaže sú propagované určite dobre, sprievodné akcie sú zabezpečené, ale chcelo by to venovať viac času samotným súťažiam - príprave rýchlostných skúšok, ich zabezpečeniu a starostlivosti o jazdcov. Myslím, že v tomto je momentálne slovenský šampionát jeden z najhorších v Európe.

Prečo je to tak ?
Medzi organizátormi na Slovensku nie je žiadna konkurencia ako inde v zahraničí, kde každé podujatie tvrdo bojuje o zaradenie do kalendára. Každý organizátor má súťaž ako „domáci podnik“ a snaží sa ho zveľaďovať. Na Slovensku je jedna organizačná skupina, ktorá zabezpečuje všetky podujatia. Nemajú konkurenciu a tým sa nemusia obávať, že by ich nezaradili do nasledujúceho kalendára.

Na Slovensku má väčšina súťaží dĺžku 100 až 120 meraných kilometrov. Nie je to málo?
U nás sa tiež jazdia krátke rely - napríklad relyšprinty, ktoré majú 60 km. Napriek tomu sú atraktívne. Samozrejme, nie v každej krajine sú prostriedky na to, aby súťaž mohla byť dlhá. Skôr by mala byť kratšia a dobre zabezpečená - rýchlostné skúšky, dostatok usporiadateľov pri trati, sanitky… - než robiť zbytočne dlhú súťaž a nemať ju dobre zorganizovanú.

Z Rely Tatry ste odstúpili po prvom dni pre technickú poruchu. Nebola to iba zámienka?
Vôbec sa mi tam nepáčilo. Pripadal som si ako Alica v krajine zázrakov, pretože všetci vždy hovorili o tom, že Rely Tatry je najkrajšia súťaž v Československu vďaka rýchlostným skúškam v podhorí Tatier. Ale tohto roku mi to pripadalo, akoby sa rely robili na diaľnici. Boli uzavreté tri hlavné ťahy - postavili sa tam časomerači a bola z toho súťaž. S výnimkou časti jednej rýchlostnej skúšky to nemalo s rely takmer nič spoločné. Organizátori mohli povedať „urobili sme Rely Tatry“, ale pre posádky to nič neznamenalo. Súťaž ma nebavila, bál som sa tam ísť rýchlo a tak, keď sme po prvom dni získali bonusové body, ktoré nám stačili k výhre v Európskom pohári, odstúpili sme, lebo nás to nebavilo.

Čo by urobilo rely atraktívnejšou. Napríklad v Poprade, čo by mohlo byť lepšie ?
Záleží to hlavne od rýchlostných skúšok. Keď nemáte atraktívne trate, je lepšie súťaž presunúť niekde inde. Sťažovali sme sa, že v okolí Púchova neboli atraktívne rýchlostné skúšky, preto sa Rely Tatry presunuli späť do Tatier, kde je zaujímavých ciest určite veľa. Možno nikde inde na svete nie je toľko zaujímavých trás ako v Tatrách. Tohto roku však boli uzavreté široké cesty, po ktorých jazdia kamióny. Zažili sme to na vlastnej koži, keď sme došli do cieľa testu a videli rad kamiónov čakajúcich na to, kedy cestu otvoria. Môže takto vyzerať časť trate, ale nie celá súťaž. Zistil som, že na takýchto cestách súťažné auto nefunguje tak ako má a ani ja som „nefungoval“. Skrátka myslím, že rely je o niečom inom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  3. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  4. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  9. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  10. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 15 950
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 559
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 593
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 900
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 084
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 901
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 833
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 822
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 687
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 329

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zástupca firmy, ktorej zadržali 112 kamiónov: Hľadáte problém tam, kde nie je

Belgické úrady podozrievajú firmu North Sea Express, že vykorisťuje vodičov.

KOMENTÁRE

Môže byť Harabin škodcom?

Aj v pozícii radového sudcu vyzerá Harabin na nebezpečného škodcu.

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojnosti nás ničí.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.