Pecha nebaví jazdiť na Slovensku

Václav Pech junior v uplynulej sezóne neúspešne bojoval o titul medzinárodného majstra Českej republiky, ale pripísal si prvenstvo vo FIA Európskom pohári stred. Dvojnásobný slovenský šampión sa u nás tohto roku ukázal iba raz, keď štartoval na Rely Tatry

„Ášin“ ako Pecha familiárne volajú, nebol s výberom tratí na Slovensku spokojný.(Zdroj: MITSUBISHI)

. V Poprade sa mu nedarilo podľa predstáv a po zinkasovaní bonusových bodov zaratávaných do Európskeho pohára odstúpil. Oficiálne kvôli poškodenému závesu kolesa. Skutočnosť bola iná.

V tohtoročnej sezóne ste získali titul vicemajstra Českej republiky. Máte radosť, alebo ste sklamaný?
Radosť nie, ale sklamaný tiež určite nie som. Samozrejme, keby som získal titul, bol by som šťastnejší, ale sezóna bola fantastická. S Romanom Krestom sme sa v každej súťaži naťahovali o sekundy. Niekto musí byť druhý a tohto roku sme to my.

Museli ste súperiť s novšími vozidlami kategórie Super 2000. Je správne ich zaradenie medzi produkčné autá triedy N4?
Super 2000 je kategória, ktorá sa celkom ujala. Neviem však, prečo je zaradená medzi produkčné vozidlá, keď ide o čistokrvné špeciály. Som veľmi rád, že ich občas dokážem potrápiť. V Čechách zatiaľ nikto s týmto vozidlom nejazdí tak, že dokáže konkurovať špičke v Mitsubishi. Na Barum rely sme mali možnosť porovnať sa s absolútnou európskou špičkou a jazdili sme na štvrtom až piatom mieste, čo mi do budúcnosti dodáva sebadôveru.

V tohtoročnej sezóne ste na Slovensku odjazdili iba rely Tatry. Prečo?
Mal som veľa práce a sústredil som sa na domáce majstrovstvá. Na druhej strane ma pretekanie na Slovensku nebaví tak, ako v minulosti. Myslím, že úroveň organizácie jednotlivých súťaží klesla a organizátori sa tomu nevenujú tak, ako by mali. To ma trochu mrzí a nemám motiváciu tam štartovať.

Propagácia celého šampionátu stúpla a na rely chodí viac ľudí.
Súťaže sú propagované určite dobre, sprievodné akcie sú zabezpečené, ale chcelo by to venovať viac času samotným súťažiam - príprave rýchlostných skúšok, ich zabezpečeniu a starostlivosti o jazdcov. Myslím, že v tomto je momentálne slovenský šampionát jeden z najhorších v Európe.

Prečo je to tak ?
Medzi organizátormi na Slovensku nie je žiadna konkurencia ako inde v zahraničí, kde každé podujatie tvrdo bojuje o zaradenie do kalendára. Každý organizátor má súťaž ako „domáci podnik“ a snaží sa ho zveľaďovať. Na Slovensku je jedna organizačná skupina, ktorá zabezpečuje všetky podujatia. Nemajú konkurenciu a tým sa nemusia obávať, že by ich nezaradili do nasledujúceho kalendára.

Na Slovensku má väčšina súťaží dĺžku 100 až 120 meraných kilometrov. Nie je to málo?
U nás sa tiež jazdia krátke rely - napríklad relyšprinty, ktoré majú 60 km. Napriek tomu sú atraktívne. Samozrejme, nie v každej krajine sú prostriedky na to, aby súťaž mohla byť dlhá. Skôr by mala byť kratšia a dobre zabezpečená - rýchlostné skúšky, dostatok usporiadateľov pri trati, sanitky… - než robiť zbytočne dlhú súťaž a nemať ju dobre zorganizovanú.

Z Rely Tatry ste odstúpili po prvom dni pre technickú poruchu. Nebola to iba zámienka?
Vôbec sa mi tam nepáčilo. Pripadal som si ako Alica v krajine zázrakov, pretože všetci vždy hovorili o tom, že Rely Tatry je najkrajšia súťaž v Československu vďaka rýchlostným skúškam v podhorí Tatier. Ale tohto roku mi to pripadalo, akoby sa rely robili na diaľnici. Boli uzavreté tri hlavné ťahy - postavili sa tam časomerači a bola z toho súťaž. S výnimkou časti jednej rýchlostnej skúšky to nemalo s rely takmer nič spoločné. Organizátori mohli povedať „urobili sme Rely Tatry“, ale pre posádky to nič neznamenalo. Súťaž ma nebavila, bál som sa tam ísť rýchlo a tak, keď sme po prvom dni získali bonusové body, ktoré nám stačili k výhre v Európskom pohári, odstúpili sme, lebo nás to nebavilo.

Čo by urobilo rely atraktívnejšou. Napríklad v Poprade, čo by mohlo byť lepšie ?
Záleží to hlavne od rýchlostných skúšok. Keď nemáte atraktívne trate, je lepšie súťaž presunúť niekde inde. Sťažovali sme sa, že v okolí Púchova neboli atraktívne rýchlostné skúšky, preto sa Rely Tatry presunuli späť do Tatier, kde je zaujímavých ciest určite veľa. Možno nikde inde na svete nie je toľko zaujímavých trás ako v Tatrách. Tohto roku však boli uzavreté široké cesty, po ktorých jazdia kamióny. Zažili sme to na vlastnej koži, keď sme došli do cieľa testu a videli rad kamiónov čakajúcich na to, kedy cestu otvoria. Môže takto vyzerať časť trate, ale nie celá súťaž. Zistil som, že na takýchto cestách súťažné auto nefunguje tak ako má a ani ja som „nefungoval“. Skrátka myslím, že rely je o niečom inom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 7 202
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 6 101
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 945
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 208
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 832
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 052
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 761
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 755
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 388
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 335

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Rusi majú vynikajúcu techniku. Všetko však závisí aj od politiky

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac.

ŠPORT

Slovanu kuriózny gól nepomohol, doma prehral s Kazaňou

Bratislavský klub v stretnutí aj vyhrával, napokon prehral o tri góly.

SVET

Merkelová prijatie utečencov po rokoch neľutuje

Nemecká kancelárka nechce prijímať ďalších ľudí zo Sýrie.

DOMOV

Počas týždňa bez áut kolabuje doprava

O dopravu v Bratislave sa 60 rokov nikto nestaral.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.