SME
Streda, 22. január, 2020 | Meniny má Zora

Pecha nebaví jazdiť na Slovensku

Václav Pech junior v uplynulej sezóne neúspešne bojoval o titul medzinárodného majstra Českej republiky, ale pripísal si prvenstvo vo FIA Európskom pohári stred. Dvojnásobný slovenský šampión sa u nás tohto roku ukázal iba raz, keď štartoval na Rely Tatry

„Ášin“ ako Pecha familiárne volajú, nebol s výberom tratí na Slovensku spokojný.„Ášin“ ako Pecha familiárne volajú, nebol s výberom tratí na Slovensku spokojný.(Zdroj: MITSUBISHI)

. V Poprade sa mu nedarilo podľa predstáv a po zinkasovaní bonusových bodov zaratávaných do Európskeho pohára odstúpil. Oficiálne kvôli poškodenému závesu kolesa. Skutočnosť bola iná.

V tohtoročnej sezóne ste získali titul vicemajstra Českej republiky. Máte radosť, alebo ste sklamaný?
Radosť nie, ale sklamaný tiež určite nie som. Samozrejme, keby som získal titul, bol by som šťastnejší, ale sezóna bola fantastická. S Romanom Krestom sme sa v každej súťaži naťahovali o sekundy. Niekto musí byť druhý a tohto roku sme to my.

Museli ste súperiť s novšími vozidlami kategórie Super 2000. Je správne ich zaradenie medzi produkčné autá triedy N4?
Super 2000 je kategória, ktorá sa celkom ujala. Neviem však, prečo je zaradená medzi produkčné vozidlá, keď ide o čistokrvné špeciály. Som veľmi rád, že ich občas dokážem potrápiť. V Čechách zatiaľ nikto s týmto vozidlom nejazdí tak, že dokáže konkurovať špičke v Mitsubishi. Na Barum rely sme mali možnosť porovnať sa s absolútnou európskou špičkou a jazdili sme na štvrtom až piatom mieste, čo mi do budúcnosti dodáva sebadôveru.

V tohtoročnej sezóne ste na Slovensku odjazdili iba rely Tatry. Prečo?
Mal som veľa práce a sústredil som sa na domáce majstrovstvá. Na druhej strane ma pretekanie na Slovensku nebaví tak, ako v minulosti. Myslím, že úroveň organizácie jednotlivých súťaží klesla a organizátori sa tomu nevenujú tak, ako by mali. To ma trochu mrzí a nemám motiváciu tam štartovať.

Propagácia celého šampionátu stúpla a na rely chodí viac ľudí.
Súťaže sú propagované určite dobre, sprievodné akcie sú zabezpečené, ale chcelo by to venovať viac času samotným súťažiam - príprave rýchlostných skúšok, ich zabezpečeniu a starostlivosti o jazdcov. Myslím, že v tomto je momentálne slovenský šampionát jeden z najhorších v Európe.

Prečo je to tak ?
Medzi organizátormi na Slovensku nie je žiadna konkurencia ako inde v zahraničí, kde každé podujatie tvrdo bojuje o zaradenie do kalendára. Každý organizátor má súťaž ako „domáci podnik“ a snaží sa ho zveľaďovať. Na Slovensku je jedna organizačná skupina, ktorá zabezpečuje všetky podujatia. Nemajú konkurenciu a tým sa nemusia obávať, že by ich nezaradili do nasledujúceho kalendára.

Na Slovensku má väčšina súťaží dĺžku 100 až 120 meraných kilometrov. Nie je to málo?
U nás sa tiež jazdia krátke rely - napríklad relyšprinty, ktoré majú 60 km. Napriek tomu sú atraktívne. Samozrejme, nie v každej krajine sú prostriedky na to, aby súťaž mohla byť dlhá. Skôr by mala byť kratšia a dobre zabezpečená - rýchlostné skúšky, dostatok usporiadateľov pri trati, sanitky… - než robiť zbytočne dlhú súťaž a nemať ju dobre zorganizovanú.

Z Rely Tatry ste odstúpili po prvom dni pre technickú poruchu. Nebola to iba zámienka?
Vôbec sa mi tam nepáčilo. Pripadal som si ako Alica v krajine zázrakov, pretože všetci vždy hovorili o tom, že Rely Tatry je najkrajšia súťaž v Československu vďaka rýchlostným skúškam v podhorí Tatier. Ale tohto roku mi to pripadalo, akoby sa rely robili na diaľnici. Boli uzavreté tri hlavné ťahy - postavili sa tam časomerači a bola z toho súťaž. S výnimkou časti jednej rýchlostnej skúšky to nemalo s rely takmer nič spoločné. Organizátori mohli povedať „urobili sme Rely Tatry“, ale pre posádky to nič neznamenalo. Súťaž ma nebavila, bál som sa tam ísť rýchlo a tak, keď sme po prvom dni získali bonusové body, ktoré nám stačili k výhre v Európskom pohári, odstúpili sme, lebo nás to nebavilo.

Čo by urobilo rely atraktívnejšou. Napríklad v Poprade, čo by mohlo byť lepšie ?
Záleží to hlavne od rýchlostných skúšok. Keď nemáte atraktívne trate, je lepšie súťaž presunúť niekde inde. Sťažovali sme sa, že v okolí Púchova neboli atraktívne rýchlostné skúšky, preto sa Rely Tatry presunuli späť do Tatier, kde je zaujímavých ciest určite veľa. Možno nikde inde na svete nie je toľko zaujímavých trás ako v Tatrách. Tohto roku však boli uzavreté široké cesty, po ktorých jazdia kamióny. Zažili sme to na vlastnej koži, keď sme došli do cieľa testu a videli rad kamiónov čakajúcich na to, kedy cestu otvoria. Môže takto vyzerať časť trate, ale nie celá súťaž. Zistil som, že na takýchto cestách súťažné auto nefunguje tak ako má a ani ja som „nefungoval“. Skrátka myslím, že rely je o niečom inom.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  3. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  4. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  5. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  6. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  7. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  8. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je?
  9. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár
  10. Nové VIVO! Bratislava žne úspechy
  1. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  2. Šperk, ktorý sa neodkladá do šperkovnice
  3. Hlavným partnerom súťaže Podnikateľka Slovenska sa stala BILLA
  4. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  5. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  6. Noerr advise NEI on acquisition of Kinex
  7. V košickom Kauflande pribudol nový McDonald´s
  8. Duálna akadémia: Na strednej škole sa vzdelávajú, aj zarábajú
  9. SEAT získal titul Company of the Year na CES 2020
  10. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 19 331
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 12 814
  3. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 10 971
  4. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 10 835
  5. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 10 203
  6. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 8 345
  7. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 8 237
  8. Miesta na Slovensku, o ktorých ste možno nevedeli 7 679
  9. Keď okolo neho kráčali, vždy spal. Čo prežívajú zachránení 7 594
  10. Vydávajú tých, ktorých sa iní báli. Vydavateľstvo Absynt 7 537

Hlavné správy zo Sme.sk

Alena Zsuzsová.
Dnes píše Elena Eleková

Pavúky z Pezinka sa rozliezajú

Výjavy zo súdu s vrahmi Kuciaka rozrušujú.

Rodičia zavraždeného novinára Jána Kuciaka - Jozef Kuciak  a Jana Kuciaková.
Šiesty ročník prehliadky Scandi otvorí dánsky film Srdcová kráľovná
PÍŠE MARTIN ŠEBEŇA

Čínsky supervírus uprostred najväčšej migrácie

Z minulosti vieme, že čínske úrady zamlčiavajú problémy.

Cestujúci v blízkosti železničnej stanice v Pekingu.

Neprehliadnite tiež

Záchranárska ulička bude povinná. Viete ako ju v kolóne vytvoriť?

Uličku vytvorte už keď vchádzate do kolóny.

Zachranárska ulička

Tatra po vyše 30 rokoch vyráža na cestu okolo sveta

Výpravy sa môže zúčastniť každý.

Špeciál 815 4x4 pre expedíciu Tatra kolem světa 2.
Honda Civic Sport Line
Škoda Fabia