SME
Nedeľa, 19. september, 2021 | Meniny má KonštantínKrížovkyKrížovky
DLHODOBÝ TEST:

Rodinný Peugeot ukázal dobré brzdy a priestor

Francúzske kombi po úvodných päť tisíc kilometroch výborne brzdí a konečne klesla aj spotreba. Benzínový motor tvorí výbornú alternatívu k naftovému motoru. Príplatkové sedadlá môžu vyriešiť problém s prímestskou dopravou štvordetnej rodiny.

Rodinné kombi Peugeot 308 SW prešlo v rámci testu šesť tisíc kilometrov. Spotreba nebola na začiatku uspokojivá ale brzdy sú výborné.Rodinné kombi Peugeot 308 SW prešlo v rámci testu šesť tisíc kilometrov. Spotreba nebola na začiatku uspokojivá ale brzdy sú výborné. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA. „Také dobré brzdy som dávno nevidel ,“ povedal mechanik Miroslav Glos po kontrole bŕzd na testovacom zariadení. Rodinné kombi Peugeot 308 SW sme podrobili kontrole po dvoch mesiacoch prevádzky a najazdení päť tisíc kilometrov. Automobilka si od nového modelu veľa sľubuje, najmä napravenie povesti, pretože predchádzajúci model 307 mal často technické problémy s elektronikou a naftovými motormi.

Na dlhodobý test sme vybrali verziu s benzínovým motorom, panoramatickou strechou a siedmimi sedadlami. Peugeot 308 SW ako jediné kombi svojej triedy ponúka možnosť rozšíriť počet sedadiel na sedem a tak uľahčiť situáciu s prepravou viacdetným rodinám. Cieľom testu je preveriť výrobcom sľubovanú spoľahlivosť, praktickú stránku a nový benzínový motor s objemom 1,6 litra vyvinutý v spolupráci s BMW.

Priemerná spotreba klesá

Prvé stovky kilometrov priniesli podľa očakávania vyššiu spotrebu. V zmiešanej prevádzke často stúpala k deviatim litrom. Najmä v meste bol problém jazdiť pri nižšej spotrebe. Výraznejší pokles nastal až po prekročení troch tisíc kilometrov na hodnoty okolo 7,5 litra na sto kilometrov. Teraz, keď tachometer prekročil šesťtisíc kilometrov motor dokáže jazdiť aj za 6,5 litra.

Mimo mesta v slabšej premávke dokážeme dosiahnuť 5,7 litra. Na celkovej hodnote sa odráža zlý úvod testu. Motor potrebuje na dosiahnutie dynamiky aspoň tritisíc otáčok, kde má aj mierne rezonančné pásmo. V tejto kategórii sa zatiaľ ako dobrá voľba ukazuje päťstupňová prevodovka a navrhnuté prevody. Päťdesiatkou v obci sa dá bez problémov jazdiť aj na štvorke.

Odvezie siedmych

Dve prídavné sedadlá v batožinovom priestore dokážu vyriešiť problém rodiny so štyrmi deťmi. Na dovolenku sme v takomto usporiadaní nešli, ale na bežné cesty do práce a okolia deťom zadné sedadlá stačia. Nastupovať musia po preklopení sedadla v druhom rade. Výrobca mohol koberec pod krajnými sedadlami pogumovať, pretože deti po ňom nastupujú dozadu. Zámerne hovoríme o deťoch, lebo sedadlá v kufri sú v hodné iba pre deti.

Minimalizovanie batožinového priestoru rozložením zadných sedadiel zmierňuje otvárateľné okno piatych dverí. Takto sa dajú naložiť a vybrať drobné nákupy, aby sa nevysypali pri otvorení piatych dverí.

Zmení sa na dodávku

Ani jedno kombi tejto triedy neponúka vyberateľné zadné sedadlá v druhom rade ako tri samostatné kreslá. Ich jednoduchým odstránením vznikne veľmi užitočný a veľký priestor. Manipulácia s pásmi a upínaním sedadiel je vyriešená veľmi dobre a na odstránenie sedadiel nie je potrebná veľká fyzická sila. Dominantou interiéru sú tiež odkladacie priestory, boxy vo dverách a vnútorný priestor. Peugeot si dal záležať aj na tvare sedadiel, ktoré výborne držia telo a zároveň sa do nich ľahko nasadá. Niekedy sa stáva, že pri otočení kľúčom v spínacej skrinke si nechtiac prepneme autorádio na ovládači pod volantom.

Nie je mäkký

Podvozok nemá typicky francúzsku charakteristiku, je však stavaný na dobré cesty. Na rozbitom asfalte trochu odskakuje. Na druhej strane auto je aj pri brzdení z vysokej rýchlosti a súčasnom vyhýbaní veľmi stabilné. Samostatnou kapitolou sú brzdy. Ich presvedčivý, súmerný a rázny účinok ukázali grafy z testovacieho zariadenia.

Auto do konca roka absolvuje desaťtisíce kilometrov na rôznych typoch ciest vrátane maximálneho zaťaženia. Prvých šesť tisíc kilometrov zvládol Peugeot nad očakávanie dobre. Ďalej očakávame zníženie spotreby v meste. Celkový priemer pokazilo prvých tritisíc kilometrov.

Pozitíva

Negatíva

Vnútorný priestor Spotreba na začiatku testu
Výborné brzdy Dizajn zadnej časti auta
Manipulácia so sedadlami -
Tvar sedadiel -
Zvuk motora -
Peugeot 308 SW 1,6 e VTi Executive
Cena modelu od 16 290 eur
Cena verzie 1,6e VTi od 17 390 eur
Cena testovacieho vozidla 19 290 eur
Motor benzínový štvorvalec
Výkon 88 kW/120 k
Krútiaci moment 160 Nm
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 12 s
Maximálna rýchlosť 188 km/h
Spotreba v meste 9,6 l/100km
Spotreba mimo mesta 5,3 l/100 km
Priemerná spotreba 6,7 l/100 km
Objem nádrže 60 l
Základný objem kufra 573 l
Kufor po strechu 720 l
Po vybratí zadných sedadiel 1736 l
Prevádzkové náklady
Stav tachometra 6313 km
Spotrebované litre 509,61 litra
Cena pohonných hmôt 542,01 eur
Priemerná cena za liter 1,06 eur/liter
Priemerná spotreba v teste 8,07 l/100 km
Iné náklady – ostrekovač 7 eur
Celkové náklady na prevádzku 549,01 eur
Prevádzka cena na kilometer 8 centov/km

Kontrola bŕzd a tlmičov po 5100 kilometroch
Parameter vpredu vzadu
Hmotnosť 886 kg 709 kg
Brzdná sila - -
Vľavo 3,04 kN 2,38 kN
Vpravo 3,07 kN 2,46 kN
Rozdiel 1% 3 %
Ovalita - -
Vľavo 3% 4%
Vpravo 4 % 2 %
Účinnosť tlmičov - -
Vľavo 69% 53%
Vpravo 67% 53%
Rozdiel 3% 12%
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  2. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  6. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  7. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  9. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  10. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  3. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 8 439
  2. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 8 032
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 7 665
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 327
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 370
  6. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 975
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 697
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 262
  9. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 825
  10. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte 1 626
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sofia vo svojom štúdiu, v ktorom vznikajú nové piesne.

Predtým bol punkerom Vrabcom, dnes je Sofiou. Až teraz som to ja, hovorí


17. sep
Minister Matovič.

Kollárova strana by prípadne mohla prísť len o SIS.


8 h
Peter Sagan získal žltý dres pre celkového víťaza pretekov Okolo Slovenska 2021.

Slovenský cyklista si udržal žltý dres.


Sportnet a 1 ďalší 7 h

August býva vrchol uhorkovej sezóny. Je to síce nuda, ale aspoň sa nič nemôže pokaziť. Tento uplynulý bol výnimkou.


Neprehliadnite tiež

Škoda Enyaq iV a Škoda Kodiaq RS

Obe autá patria k najlepším modelom, ktoré Škoda ponúka.


10 h
Nissan Qashqai

Hybrid e-Power príde neskôr.


17. sep
Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


16. sep
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Skryť Zatvoriť reklamu