SME
Pondelok, 26. september, 2022 | Meniny má Edita

Máme fotky maskovaného Jaguara XJ

Jaguar finišuje s vývojom novej generácie vlajkovej lode s označením XJ. Náš pozorný čitateľ nafotil testovaný prototyp v Alpách.

Inovácia ponuky pokračuje. Minimálne po stránke dizajnu ju čakajú revolučné zmeny.Inovácia ponuky pokračuje. Minimálne po stránke dizajnu ju čakajú revolučné zmeny. (Zdroj: Roman Arbet)

BRATISLAVA. Jaguar XJ - typický predstaviteľ klasického britského dizajnu - sa onedlho zmení na nepoznanie. Barokové tvary plné chrómu vymení za podstatne atletickejšie línie, podobné nedávno predstavenému modelu XF. Dôkladne prepracovaná bude aj jeho technika.

Jaguar v „maskáčoch“

Britská automobilka, patriaca pod krídla indického koncernu Tata, odhalí podobu novej vlajkovej lode 9. júla. Prvé oficiálne fotografie zverejnené v predstihu sú iba akousi ochutnávkou a žiadne detaily neukazujú. Nové XJ sa pri pohľade zhora podobá na úspešný sedan XF. Spoločné črty zrejme nájdeme aj na zvyšku karosérie.

Niekoľko mesiacov sa po európskych cestách pohybujú testovacie prototypy, ktoré technikom priamo v premávke umožňujú vyskúšať a doladiť jednotlivé časti auta. Jaguar je ukrytý pod hrubou vrstvou kamufláže, aby tvary jeho karosérie a interiér zostali zahalené pred zrakom verejnosti až do oficiálnej premiéry. V Alpách sa jeden z prototypov podarilo pristihnúť nášmu čitateľovi Romanovi Arbetovi. O svoje snímky sa neváhal podeliť s ostatnými.

Najúspornejší v segmente?

Jaguar XJ bude využívať skelet karosérie vyrobený z hliníkových profilov. Pomerne ojedinelá konštrukcia prispeje k snahe inžinierov udržať hmotnosť limuzíny na čo najnižšej úrovni. Automobilka dokonca sebavedome vyhlásila, že XJ bude najúspornejším modelom v segmente.

Zákazníci si budú môcť vybrať medzi klasickou alebo ešte luxusnejšou predĺženou verziou. V palete poháňacích jednotiek určite nebude chýbať kompresorom prepĺňaný zážihový osemvalec s objemom 5,0 l a priamym vstrekovaním paliva (375 kW/510 k) i turbodiesel 3,0 prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel (200 kW/272 k). Podrobnejšie technické údaje sa dozvieme až pri oficiálnom predstavení novinky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šliapnuť do pedálov – a ide sa na to!
  2. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike
  3. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  4. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  7. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  8. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč?
  1. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  2. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
  3. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  4. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  5. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
  6. Hagyari: Som pripravený intenzívne a tvrdo pracovať
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 418
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 999
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 822
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 428
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 782
  6. Rozbolí vás žalúdok zo studenej vody? Najväčšie mýty o trávení 2 653
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 191
  8. Viete, ktorá je najvzácnejšia komodita? Budete prekvapení! 1 767
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Karel Hirman vs. nejaký Smerák - v nedeľu v komerčnej televízií .
  2. Anna Miľanová: Cesta vlakom... 2022
  3. Dana Janebová: Svetlo pre teba
  4. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie
  5. Daniel Jankech: Ako som prežil detstvo a mladosť bez ruského plynu.
  6. Soňa Bulbeck: Dopadne Slovensko podobne ako Libanon?
  7. Jaroslav Polaček: Robíme to čestne. Budeme v tom pokračovať
  8. Štefan Vidlár: Premyslený politický ťah?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 718
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 12 124
  3. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 6 277
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 6 114
  5. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 5 094
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 4 662
  7. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 482
  8. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu 4 256
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu