BRATISLAVA. Pod kapotou najmenšieho a najmladšieho modelového radu značky Lada - Kalina - by sa onedlho mal objaviť nový motor. Zážihový štvorvalec 1,4 16V (66 kW/90 k) v ponuke pre európske trhy doplní turbodiesel s rovnakým objemom.
Pochádza z Francúzska
Vznetový agregát si ruská automobilka nevyvinula vo vlastnej réžii. Namiesto toho siahla po osvedčenom motore z ponuky značky Peugeot. Po ruských cestách sa už preháňajú prvé prototypy Lada Kalina vybavené štvorvalcovým turbodieselom 1,4 HDi, produkujúcim výkon 50 kW (68 k) pri 4000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 150 Nm dostupný od hranice 1750 ot./min.
Stačí euro 4
Rovnaký agregát poháňa nielen modely Peugeot, koncernových súrodencov od Citroënu, ale napríklad aj Ford Fiesta (Ford si ho však premenoval na 1,4 TDCi). Lada plánuje využívať motor plniaci emisnú normu Euro 4, v budúcnosti ho môže nahradiť modernizovaná verzia plniaca prísnejšie limity normy Euro 5.
Dobrá cena?
Kalina 1,4 HDi má byť o približne 1500 eur drahšia ako východiskový model so zážihovým motorom. Slovenský importér aktuálne Kalinu hatchback a sedan predáva za akciových 6990 eur, kombi stojí v základnom prevedení 7490 eur.