Ukazujú to štatistiky úverovej spoločnosti Home Credit. I naďalej je tak kúpa auta výsadou mužov - tvorí 83 % zákazníkov.
"Pre ľudí, ktorí sa rozhodujú, aké auto si kúpia, je stále najdôležitejšia cena. Nákupom ojazdeného vozidla na úver si tak často plnia sny o vytúženej značke. Nové by si z finančných dôvodov dovoliť nemohli. Zo štatistík je zrejmé, že si zákazníci najčastejšie kupujú praktické auto, ktoré využijú na dlhších cestách i v mestskej premávke. Rozhodujú sa i podľa toho, či má značka na Slovensku dostatočnú sieť pozáručných servisov, kde v prípade poruchy nechajú auto jednoducho opraviť," približuje Luboš Ondrůj, zo spoločnosti Home Credit.
K najobľúbenejším značkám patrí tradične Škoda (21,43 %), s veľkým odstupom nasledujú Volkswagen (9,32 %), Renault (9,25 %) a Peugeot (9,12 %). U žien vedú Škodovky, druhý je Peugeot a tretí Volkswagen. V regionálnom rozdelení si auto na úver najviac kupujú ľudia vo väčších mestách ako Bratislava, Košice alebo Nitra. Výška priemerného auto úveru je takmer 5 tisíc eur, vek vozidla je 7 rokov a splácané je v priemere 47 mesiacov.
Typickým zákazníkom autobazáru je aj naďalej muž, ale ani 18% podiel žien, ktoré si v bazáre auto na úver kupujú, nie je zanedbateľný. "Medzi ženami a mužmi ako zákazníkmi už nevidíme zásadný rozdiel. Snáď iba v tom, že ženy sú praktickejšie, viac dbajú na bezpečnosť a prevádzkové náklady. Muži niekedy nechávajú priechod emóciám a vyberajú podľa značky a výkonu," vysvetľuje Milan Smutný zo spoločnosti AAA Auto.
Škoda Fabia je vozidlo, ktoré si zákazníci odvážajú z bazáru najčastejšie. Je ich takmer 9 % zo všetkých predaných áut financovaných úverom. V Českej republike napriek pritom ľudia najviac kupujú Škodu Octavia. Najdrahším autom, ktoré zákazník prostredníctvom úveru doposiaľ financoval, bolo Audi Q7 za 53 tisíc eur. Radosť si ním urobil 53-ročný muž z Nitrianskeho kraja.