SME
Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Najrýchlejšia Fiesta len pre vyvolených

Športová úprava malého Fordu neponúka ani štipku komfortu, ultimatívnymi jazdnými zážitkami však doslova hýri.

Matthew Wilson je po testovacích kilometroch s Fiestou S2000 spokojný.Matthew Wilson je po testovacích kilometroch s Fiestou S2000 spokojný. (Zdroj: Ford/M-Sport)

BRATISLAVA. Široké blatníky, veľký spoiler na tretích dverách a „bojové“ sfarbenie zmenili malú Fiestu na nepoznanie. Jej vývoj prebiehal v dielňach britskej spoločnosti M-Sport v spolupráci so samotnou automobilkou Ford. Nejde však o tuningovú kreáciu, ale o ostrý súťažný špeciál pripravený bojovať s časom na rýchlostných skúškach.

Dvojliter bez turba

Ford Fiesta S2000 je ďalším príspevkom do stále širšej kategórie Super 2000. Pod prednou kapotou pracuje atmosférický štvorvalec Duratec 2,0 l produkujúci výkon 280 k pri 8000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 260 Nm pri otáčkach 6500/min. Poháňané sú všetky štyri kolesá prostredníctvom šesťstupňovej poloautomatickej prevodovky so sekvenčným radením a mechanických diferenciálov.

Pôvodný interiér nahradili dve anatomické sedadlá, oceľový rám a automatický hasiaci systém. Bezpečnostná palivová nádrž pojme 80 litrov benzínu. Pracovisko vodiča obsahuje iba to najnutnejšie - volant, informačný displej, radiacu páku a páku hydraulickej ručnej brzdy. Minimálnu hmotnosť vozidla 1200 kilogramov obmedzujú technické predpisy.

Na úvod spokojnosť

Fiesta S2000 absolvovala po statickej hneď aj ostrú premiéru. V role predjazdca sa na štarte víkendovej Škótskej rely za jej volantom predstavil britský pilot Matthew Wilson. Dosahované časy sú utajené, neoficiálne správy hovoria, že na dvojicu najrýchlejších - Chrisa Meeka a Guya Wilksa, sedlajúcich Peugeot 207 S2000, resp. Škodu Fabia S2000 nestačil. Samotný Wilson bol v cieli spokojný, údajne nemal v priebehu súťaže žiadny významnejší technický problém.

Má čo naprávať

Prvé regulérne súťažné nasadenie čaká Ford Fiesta S2000 na budúci rok. Údajne si ju predbežne objednalo už osem zákazníkov. Stretnúť by sme ju mali v podujatiach seriálu majstrovstiev sveta, Intercontinental Rally Challenge i v národných šampionátoch. Fiesta S2000 bude zároveň naprávať reputáciu svojej predchodkyne, Fiesty S1600, ktorej výkony a spoľahlivosť zaostali za očakávaniami.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  2. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  4. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz.
  5. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  7. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  2. Statute of limitations in consumer relations
  3. As prices rise, purchasing the right office is essential
  4. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  5. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  6. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  7. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  8. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 27 492
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 8 149
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 854
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 228
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 682
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 359
  7. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 033
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 814
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity?
  2. Jarmila Halgasova: NIE, NEDOSTATKY V PPA NIE SÚ LEN POZOSTATKOM BÝVALEJ VLÁDY
  3. Aliancia NIE RAKOVINE: Sviatok darovania #GivingTuesday
  4. Štefan Vidlár: Empatický lekár
  5. Viktor Pamula: Nové byty a zeleň v Spišskej Novej Vsi ?
  6. Richard Medal: Manuál 21 pomáha vychovávať občiansky rozhľadených mladých ľudí
  7. Jozef Javurek: Medzi nebom a zemou
  8. Mária Križanová: Matematka a matikári
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 305
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 11 617
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 076
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 5 192
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 318
  6. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 4 141
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 969
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 811
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu