SME
reklama

Autosalón Ženeva: Slovák jazdil najúspornejšie. Získal auto

Peugeot v Ženeve vyhodnotil súťaž Eco Cup. Zároveň predstavil úspornú štúdiu sedanu strednej triedy.

(Zdroj: Daniel Hlinka)

ŽENEVA. Peugeot zorganizoval medzinárodnú súťaž o najnižšiu priemernú spotrebu paliva na trase z Paríža do Ženevy. Medzi prihlásenými figurovalo až 2112 záujemcov zo Slovenska. Z nich vybrali štyroch finalistov, ktorí po krátkom školení dostali k dispozícii rôzne modely Peugeot a nabrali kurz Ženeva.

Na štart sa postavilo 72 vozidiel. Úloha znela jasne: prejsť 1000 kilometrov s čo najnižšou spotrebou za najviac 36 hodín. Absolútne najlepší výsledok dosiahol Slovák Tomáš Šárik, ktorý sa na cestu vydal s priateľkou Zuzkou. Ich Peugeot 308 1,6 HDI v priemere „skonzumoval“ 3,14 l/100 km. Za víťazstvo získali auto, s ktorým súťaž absolvovali. Tomáš sa potešil, doteraz jazdil na starom favorite s benzínovým a plynovým pohonom.

Nový sedan nahradí Peugeot 407 a 607

5 by Peugeot prezentuje blízku budúcnosť značky Peugeot o niekoľko mesiacov z neho vzíde sériový sedan, nástupca modelov 407 a 607.

Koncept vznikol v súlade s novou filozofiou značky - Motion & Emotion. Nový štylistický jazyk prináša elegantné línie, veľké presklenné plochy a nový tvar masky chladiča, ktorý sa objaví na všetkých pripravovaných modeloch Peugeot.

5 by Peugeot využíva diódovú techniku nielen v koncových, ale aj v predných svetlometoch. Povestnou čerešničkou sú zliatinové disky s priemerom 19 palcov. Celková dĺžka auta predstavuje 4860 mm, rázvor osí kolies 2815 mm.

V útrobách štúdie sa ukrýva hybridný systém HYbrid4, ktorý koncern PSA Peugeot Citroën vyvíja už niekoľko rokov. Predné kolesá poháňa turbodiesel 2,0 HDI FAP s výkonom 120 kW (163 k). Kolesá zadnej nápravy roztáča elektromotor (27 kW/37 k). Pri pohybe nízkymi rýchlosťami, napríklad v meste, je spaľovací agregát vypnutý a pracuje iba elektromotor. V bežnom jazdnom režime sú aktívne oba motory, takže prototyp disponuje pohonom všetkých štyroch kolies. Výrobca udáva priemernú spotrebu nafty 3,8 l/100 km a hodnotu produkovaných emisií CO2 99 g/km.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 752
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 415
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 907
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 257
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 084
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 837
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 774
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 080
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 880
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 450
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu