SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Dacia Duster: ceny začínajú od 9990 eur

Predaj Dacie Duster na Slovensku štartuje dnešným dňom, ale naživo si ju zákazníci budú môcť prvýkrát obzrieť až na budúci týždeň. Miestom slovenskej premiéry bude bratislavský autosalón.

(Zdroj: Dacia)
BRATISLAVA. Importérska spoločnosť Renault Slovensko dnes oficiálne zverejnila ceny prvého SUV z dielne automobilky Dacia. V poradí šiesty model rumunskej značky, ktorá od roku 2004 umiestnila na svetové trhy viac ako 1,25 milióna vozidiel, štartuje na sume 9990 eur. Pri financovaní cez Dacia Finance štartovacia cena klesne na 8990 eur.

Keď niekdajší šéf Renaultu Louis Schweitzer rozbiehal projekt renesancie značky Dacia, jeho ambíciou bolo nasýtiť týmto autom hlavne rozvojové trhy. V skutočnosti sa Dacii najviac darí v krajinách západnej Európy, kde sa jej modely stali synonymom rozumnej investície. V Nemecku sa doposiaľ predalo 84 875 vozidiel tejto značky, po ňom nasleduje Brazília (79 525 ks.), Francúzsko (66. 531 ks.), Rusko (53 869 ks.) a Rumunsko (41 862 ks.).

Na Slovensku vďaka šrotovnému Dacia vlani predala takmer 2500 kusov a celkovo doteraz necelých 7500 vozidiel.

Dva motory a dva druhy pohonu

Predaj Dacie Duster štartuje dnešným dňom, ale naživo si ju zákazníci budú môcť prvýkrát obzrieť až na bratislavskom autosalóne budúci týždeň. Ponuka motorov je tradične skromná, ale pre toto auto dostačujúca. Benzíny zastupuje švorvalec 1,6 16V s výkonom 77 kW (105 k), ktorý v kombinácii s pohonom 4x2 spĺňa emisnú normu Euro4 a dodáva sa s päťstupňovou manuálnou prevodovkou (cena od 9 990 eur). Ten istý motor s pohonom 4x4 už spĺňa emisnú normu Euro5 a výrobca doň montuje šesťstupňový manuál (od 11 790 eur).

Naftový motor 1,5 dCi je k dispozícii v dvoch výkonových prevedeniach. Slabšia verzia (63 kW/85 k) sa dodáva len s pohonom predným kolies a päťstupňovou manuálnou prevodovkou (od 11 690 eur). Silnejšia s výkonom 80 kW (110 k) a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je na Slovensku v ponuke len s pohonom 4x4 (od 14 290 eur).

Prvýkrát aj koža

Základná výbava Access obsahuje ABS, dva čelné airbagy, posilňovač riadenia, tónované sklá a jazdí na 16-palcových oceľových kolesách . Nárazníky lakované vo farbe karosérie, manuálnu klimatizáciu, elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá , výškovo nastaviteľný volant a palubný počítač dostanete od tretej úrovne výbavy Artica začínajúcej na sume 13 090 eur. Stabilizačný systém ESP sa vo všetkých modeloch pripláca (300 eur). Metalíza stojí tiež 300 eur a za elektrické ovládanie zadných okien sa dá priplatiť len v prípade dvoch vyšších stupňov výbavy (120 eur).

Úplne najdrahšia Dacia Duster s motorom 1,5 dCi (80 kW/110 k) stojí 15 990 eur a ponúka napríklad autorádio s CD, MP3 a ovládaním pod volantom, 16-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny a prvýkrát v novodobej histórii značky kožou čalúnené sedadlá, volant aj radiacu páku.

Základné fakty

Dacia Duster je postavená na platforme Loganu, čo znamená, že v nárazových testoch Euro NCAP by mala dosiahnuť minimálne podobné, ak nie lepšie výsledky. Podobne ako v prípade ostatných modelov, jej karoséria nie je pozinkovaná. Výrobca však tvrdí, že antikoróznej ochrane venoval pozornosť uskutočnením niekoľkých opatrení. Spodok auta a dutiny ošetril voskovým náterom, zatmelil tesnenia vonkajších segmentov, dodatočné voskové ošetrenie dostali aj spodné mechanické komponenty a celý spodok auta je vraj chránený pred údermi od kamienkov.

Svetlá výška podvozka 210 mm a nájazdové uhly (30° vpredu a 36° vzadu) robia z Dustera veľmi schopné auto aj pre jazdu v teréne, kde majitelia ocenia tiež nízku pohotovostnú hmotnosť (1160 kg verzie 4x2, 1250 kg modely s pohonom 4x4). Väčšina vozidiel tohto segmentu je ťažšia o niekoľko sto kilogramov. Jazde v teréne bol prispôsobený tiež pomalý prvý rýchlostný stupeň (5, 79 km/h pri 1000 ot/min), ktorý zároveň nahrádza vo väčšine konkurenčných vozidlách dostupného asistenta pre zjazd z kopca.

Pohon 4x4 prevzatý od aliančného partnera Nissan, ponúka tri jazdné režimy – 4x2, Auto (krútiaci moment sa rozdeľuje medzi obe nápravy automaticky) a Lock (krútiaci moment pevne rozdelený medzi obe nápravy).

Access

Ambiance

Arctica

Exception

1,6 16V (77kW/105 k) 4x2

9990 €*

10 490 €

-

-

1,6 16V (77 kW/105 k) 4x4

11 790 €

12 290 €

13 090 €

13 990 €

1,5 dCi (63 kW/85 k) 4x2

-

11 690 €

-

-

1,5 dCi FAP (80 kW/110 k) 4x4

-

14 290 €

15 090 €

15 990 €

*základná cena pri financovaní cez Dacia Finance predstavuje 8990 eur.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  2. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  3. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 561
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 119
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 842
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 780
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 587
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 771
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 672
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 104
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 690
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 127
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


13 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Iveta Bakitová: Peru - od conquistádorov po Dänikena
  2. Ján Šeďo: Kedy je to v záujme občanov a kedy nie, alebo existuje morálny kódex poslanca NRSR ?
  3. Štefan Vidlár: List Ježiškovi
  4. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí
  5. Michal Hradil: Trochu (kontroverznej) očkovacej matematiky
  6. Marek Strapko: Konšpirátori opäť pošteklili primitívne pudy
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Podozrivý z úniku dokumentu o Zurianovi a spol. je policajný funkcionár
  8. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 326
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 855
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 5 213
  4. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 5 159
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 958
  6. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 951
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 368
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 060
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu