SME
Nedeľa, 20. september, 2020 | Meniny má Ľuboslav(a)KrížovkyKrížovky

Test: Citroen DS3 ťaží z individualizmu

Dvojitý šíp postavil auto pre radosť. Po stránke dynamiky zatiaľ neponúkne viac ako bežný Citroen C3. Je to však auto pre radosť, ktoré uchváti viac samotného majiteľa než okolie.

Ani jeden Citroen DS3 sa nemusí podobať na ten druhý. Automobilka zvolila podobnú stratégiu ako Mini a Fiat 500, ale nie inšpiráciu v retro.Ani jeden Citroen DS3 sa nemusí podobať na ten druhý. Automobilka zvolila podobnú stratégiu ako Mini a Fiat 500, ale nie inšpiráciu v retro. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BANSKÁ BYSTRICA, OSTRÁ LÚKA. Citroen ponúka v časoch globalizácie automobilovej techniky viac, než štandardný obal na motory a podvozky spoločné s inými výrobcami. Preto okrem bežných modelov je v ponuke línia DS. Za volantom dvoch verzií sme zisťovali, či je Citroen DS3 v porovnaní s ostatnými malými autami niečo extra.

Veľké množstvo variácií, farieb a doplnkov jasne prezrádzajú, že nočnou morou automobiliek sú úspešné autá Mini a Fiat 500. Auto ako výrazový prostriedok svojho majiteľa totiž nemusí byť nič veľké, ani extrémne drahé, ale vďaka doplnkom a možnosti individualizácie predsa len drahšie ako bežné malé auto. Citroen má vo svojom archíve minimálne kačicu 2CV, ktorej by sa novinka mohla podobať, to však automobilka odmieta.

Citroen DS3 nie je retro a možno preto mu dizajnéri vtisli do nárazníka moderné LED diódy, ktoré vyzerajú pekne iba v spätnom zrkadle, keď vás prenasleduje DS3. Naživo pôsobia trochu násilne. Ostatné tvary trojdverovej karosérie pekne do seba zapadajú a vytvárajú harmonický celok.

Strecha je už z historického hľadiska, Mini a Fiat 500 to iba dokazujú, hlavným odlišovacím prvkom. Zákazník si môže zvoliť farbu strechy a samolepiaci vzor. Pozitívne je, že polep dobre odoláva mechanickým vplyvom a je odolný odlepovaniu nechtom.

Zaujíma starších pánov

S cieľom otestovať príťažlivosť nového dizajnu sme DS3 zaparkovali na rušnej ulici pred kaviarňou a vedeckou knižnicou v ranných hodinách. Navzdory reklamám a očakávaniu, Citroen DS3 zaujal väčšinou starších ľudí. Mladí študenti mu príliš pozornosti nevenovali. „Je to úžasný dizajn, krásne a podľa mňa ani nie drahé auto na to, ako vyzerá,“ pochvaľoval starší pán.

55_VOLANT.jpg

Volant má výborný tvar zušľachtený farebnou dekoráciou.
Patrí k ozdobám auta.

Ďalší okoloidúci, približne v tom veku sa tiež pristavil. Ženy na Citroen DS3 takmer nereagovali s odôvodnením, že majú iné starosti. „Chcela by som ho mať v garáži,“ povedala napokon mladá slečna, ktorá vlastní Kiu ceed.

Poteší hlavne majiteľa

Vplyvom každodenných starostí je okoloidúcim úplne jedno, či máte klasický Citroen C3 alebo imidžový DS3. Podstatný je pocit majiteľa a ten bude po zhliadnutí interiéru, sedadiel a prepracovaných detailov určite výnimočný.

54_STRECHA.jpg

Strechy môžu mať iné farby ako karoséria
a množstvo samolepiacich fólií a vzorov.

Z dvoch skúšaných modelov sa nám viac páčil biely lakovaný obklad časti prístrojovej dosky. Extravagantne a veľmi vkusne tvarované prístroje pred volantom pripomínajú model C3 a také sú aj ostatné ovládacie prvky.

57_SEDADLA.jpg

Predné sedadlá predstavujú veľmi dobrý kompromis medzi
športovým a pohodlným používaním na každý deň.

Vďaka vybraniu v prístrojovej doske môže spolujazdec sedieť značne vpredu, čím získa miesto pasažier za ním. Samotné miesto na sedenie vzadu sa nám zdá v DS3 ešte väčšie ako v C3. Použité materiály a spracovanie detailov je naozaj v triede malých áut výnimočné. Keby si toho vodič nebol vedomý, na volante má miesto dvojitého šípu logo DS. Napokon znaky DS na kapote a piatych dverách vedú ľudí k otázke, aké je to vôbec auto.

51_PRISTROJE.jpg

Palubná doska je vyriešená veľmi pekne, pútavo a funkčne.
Jeden z dôkazov kedy sa estetika zlúči s účelom.

Očakávanie rastie

Od športovej línie DS nečakajte viac koní alebo väčší krútiaci moment v porovnaní so základným modelom C3. Motory sú rovnaké a napríklad benzínový štvorvalec 1,4 Vti s výkonom 72 kW (95 koní) je rovnako čiperný ako v C3, ale nič viac. Jedine riadenie, radenie a podvozok sa nám zdali športovejšie a tuhšie.

53_SKOK.jpg

Podvozok zvládol aj neštandardný šikmý skok
a auto po dopade ostalo prekvapujúco stabilné.
Je to dobrý základ pre športovú verziu DS3 Racing.

Pocity z jazdy v zákrutách aj v meste boli výborné a Citroen sa nesprával tradične krehko francúzsky. Kým nepríde verzia DS3 Racing s výkonom 147 kW (200k) bude musieť vystačiť už aj tak veľmi rýchly model 1,6 THP. My sme vyskúšali zároveň s benzínovým štvorvalcom 1,4 VTi aj diesel 1,6 HDi s rovnakým výkonom.

Kupujte iba pre radosť

Kvôli jazdným výkonom a motorom si DS3 kupovať nemusíte a postačí približne o 2500 eur lacnejší model C3 s modernými tvarmi. DS3 ponúkne atraktívny dizajn, výborný kompromis medzi športovými a pohodlnými sedadlami, zaujímavé detaily a možnosti individualizácie. Je to niečo, čo sa kupuje pre radosť a nie preto, že to treba. Na to má Citroen nový model C3.

SME spokojní SME nespokojní
vysoká estetická hodnota žiadny výkon naviac
výborné sedadlá -
výborný interiér -
dobré sedenie vzadu -
stabilný podvozok -
výborný volant -

Kupujem – nekupujem

Citroen ukázal spôsob ako urobiť esteticky hodnotné auto bez návratu do minulosti. Ak nedostanem po stránke dynamiky viac, radšej zvolím rovnako rýchly Citroen C3. Tiež vyzerá výnimočne. Názor môže zmeniť pripravovaný model DS3 Racing, avšak určený iba pre vyvolených. (Rastislav Chvála)
Technické parametre

Motor 1,4 VTi 1,6 HDi
Zdvihový objem (cm3) 1397 1560
Výkon (kw/k) 70/95 68/92
Pri otáčkach (ot./min.) 6000 4000
Krútiaci moment (Nm) 136 230
Pri otáčkach (ot./min) 4000 1750
Emisie CO2 (g/km) 136 107
Emisná norma Euro5 Euro5
Rozmery - -
Rázvor náprav (mm) 2464 2464
Dĺžka (mm) 3948 3948
Šírka (mm) 1715 1715
Výška (mm) 1458 1458
Pohotovostná hmot (kg) 1075 1080
Objem palivovej nádrže (l) 50 48
Objem batož. priestoru (l) 285 285
Prevádzkové hodnoty - -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,6 11,3
Maximálna rýchlosť (km/h) 184 182
Spotreba mesto(l/100 km) 7,7 4,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,9 3,6
Kombinovaná spotreba 5,9 4,1
Cena modelu od (eur) 13 990 17 290

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  2. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  4. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  5. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  6. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  7. Home (ale aj) Office
  8. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  9. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu
  10. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov
  1. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  2. Poznanie
  3. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať
  6. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  7. Pomohli sme tým, ktorí pomáhali
  8. Cenovo dostupná autokamera Mio a pritom sa skvelými funkciami
  9. Nová služba v Prešove – celoročný bezplatný zber elektroodpadu
  10. Prečo sa kanalizácia v našich mestách upcháva, keď prší?
  1. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 31 911
  2. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 26 884
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 21 798
  4. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 12 651
  5. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 12 525
  6. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 816
  7. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 10 709
  8. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 711
  9. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 9 693
  10. Zažite liečivú silu minerálnych vôd. Obľubovali ich aj králi 9 655
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo 131 nových prípadov, najviac opäť v Bratislave (minúta po minúte)

Slovensko eviduje celkovo 6 677 prípadov nákazy koronavírusom. Pandémia si doteraz vyžiadala 39 obetí.

Testovanie na nový koronavírus.
Aneta Büdi sa stala riaditeľkou Asociácie profesionálnych hokejových klubov.
Primož Roglič s tímovými kolegami, ktorí ho utešujú.

Čo by mali jesť ženy po päťdesiatke?

Dôležité sú vápnik, bielkoviny a vitamín B12.

Pexels.com

Neprehliadnite tiež

Seat Leon Sportstourer je kombi bez zbytočných kompromisov (test)

Ani so 620-litrovým kufrom sa netreba vzdať zážitku za volantom.

Seat Leon Sportstourer FR

Máte auto s AdBlue? Úlohu navyše sa neoplatí zanedbať (otázky a odpovede)

Doplnenie roztoku s močovinou často nevydrží až do servisného intervalu.

Desať áut, na ktoré sa predčasne zabudlo

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.

Hyundai zverejnil ceny novej generácie i20. Čo ponúkne konkurent Fabie?

Základná výbava sa pod 10-tisíc eur nezmestí.

Hyundai i20