SME
Štvrtok, 20. január, 2022 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Test: Citroen DS3 ťaží z individualizmu

Dvojitý šíp postavil auto pre radosť. Po stránke dynamiky zatiaľ neponúkne viac ako bežný Citroen C3. Je to však auto pre radosť, ktoré uchváti viac samotného majiteľa než okolie.

Ani jeden Citroen DS3 sa nemusí podobať na ten druhý. Automobilka zvolila podobnú stratégiu ako Mini a Fiat 500, ale nie inšpiráciu v retro.Ani jeden Citroen DS3 sa nemusí podobať na ten druhý. Automobilka zvolila podobnú stratégiu ako Mini a Fiat 500, ale nie inšpiráciu v retro. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BANSKÁ BYSTRICA, OSTRÁ LÚKA. Citroen ponúka v časoch globalizácie automobilovej techniky viac, než štandardný obal na motory a podvozky spoločné s inými výrobcami. Preto okrem bežných modelov je v ponuke línia DS. Za volantom dvoch verzií sme zisťovali, či je Citroen DS3 v porovnaní s ostatnými malými autami niečo extra.

Veľké množstvo variácií, farieb a doplnkov jasne prezrádzajú, že nočnou morou automobiliek sú úspešné autá Mini a Fiat 500. Auto ako výrazový prostriedok svojho majiteľa totiž nemusí byť nič veľké, ani extrémne drahé, ale vďaka doplnkom a možnosti individualizácie predsa len drahšie ako bežné malé auto. Citroen má vo svojom archíve minimálne kačicu 2CV, ktorej by sa novinka mohla podobať, to však automobilka odmieta.

Citroen DS3 nie je retro a možno preto mu dizajnéri vtisli do nárazníka moderné LED diódy, ktoré vyzerajú pekne iba v spätnom zrkadle, keď vás prenasleduje DS3. Naživo pôsobia trochu násilne. Ostatné tvary trojdverovej karosérie pekne do seba zapadajú a vytvárajú harmonický celok.

Strecha je už z historického hľadiska, Mini a Fiat 500 to iba dokazujú, hlavným odlišovacím prvkom. Zákazník si môže zvoliť farbu strechy a samolepiaci vzor. Pozitívne je, že polep dobre odoláva mechanickým vplyvom a je odolný odlepovaniu nechtom.

Zaujíma starších pánov

S cieľom otestovať príťažlivosť nového dizajnu sme DS3 zaparkovali na rušnej ulici pred kaviarňou a vedeckou knižnicou v ranných hodinách. Navzdory reklamám a očakávaniu, Citroen DS3 zaujal väčšinou starších ľudí. Mladí študenti mu príliš pozornosti nevenovali. „Je to úžasný dizajn, krásne a podľa mňa ani nie drahé auto na to, ako vyzerá,“ pochvaľoval starší pán.

55_VOLANT.jpg

Volant má výborný tvar zušľachtený farebnou dekoráciou.
Patrí k ozdobám auta.

Ďalší okoloidúci, približne v tom veku sa tiež pristavil. Ženy na Citroen DS3 takmer nereagovali s odôvodnením, že majú iné starosti. „Chcela by som ho mať v garáži,“ povedala napokon mladá slečna, ktorá vlastní Kiu ceed.

Poteší hlavne majiteľa

Vplyvom každodenných starostí je okoloidúcim úplne jedno, či máte klasický Citroen C3 alebo imidžový DS3. Podstatný je pocit majiteľa a ten bude po zhliadnutí interiéru, sedadiel a prepracovaných detailov určite výnimočný.

54_STRECHA.jpg

Strechy môžu mať iné farby ako karoséria
a množstvo samolepiacich fólií a vzorov.

Z dvoch skúšaných modelov sa nám viac páčil biely lakovaný obklad časti prístrojovej dosky. Extravagantne a veľmi vkusne tvarované prístroje pred volantom pripomínajú model C3 a také sú aj ostatné ovládacie prvky.

57_SEDADLA.jpg

Predné sedadlá predstavujú veľmi dobrý kompromis medzi
športovým a pohodlným používaním na každý deň.

Vďaka vybraniu v prístrojovej doske môže spolujazdec sedieť značne vpredu, čím získa miesto pasažier za ním. Samotné miesto na sedenie vzadu sa nám zdá v DS3 ešte väčšie ako v C3. Použité materiály a spracovanie detailov je naozaj v triede malých áut výnimočné. Keby si toho vodič nebol vedomý, na volante má miesto dvojitého šípu logo DS. Napokon znaky DS na kapote a piatych dverách vedú ľudí k otázke, aké je to vôbec auto.

51_PRISTROJE.jpg

Palubná doska je vyriešená veľmi pekne, pútavo a funkčne.
Jeden z dôkazov kedy sa estetika zlúči s účelom.

Očakávanie rastie

Od športovej línie DS nečakajte viac koní alebo väčší krútiaci moment v porovnaní so základným modelom C3. Motory sú rovnaké a napríklad benzínový štvorvalec 1,4 Vti s výkonom 72 kW (95 koní) je rovnako čiperný ako v C3, ale nič viac. Jedine riadenie, radenie a podvozok sa nám zdali športovejšie a tuhšie.

53_SKOK.jpg

Podvozok zvládol aj neštandardný šikmý skok
a auto po dopade ostalo prekvapujúco stabilné.
Je to dobrý základ pre športovú verziu DS3 Racing.

Pocity z jazdy v zákrutách aj v meste boli výborné a Citroen sa nesprával tradične krehko francúzsky. Kým nepríde verzia DS3 Racing s výkonom 147 kW (200k) bude musieť vystačiť už aj tak veľmi rýchly model 1,6 THP. My sme vyskúšali zároveň s benzínovým štvorvalcom 1,4 VTi aj diesel 1,6 HDi s rovnakým výkonom.

Kupujte iba pre radosť

Kvôli jazdným výkonom a motorom si DS3 kupovať nemusíte a postačí približne o 2500 eur lacnejší model C3 s modernými tvarmi. DS3 ponúkne atraktívny dizajn, výborný kompromis medzi športovými a pohodlnými sedadlami, zaujímavé detaily a možnosti individualizácie. Je to niečo, čo sa kupuje pre radosť a nie preto, že to treba. Na to má Citroen nový model C3.

SME spokojní SME nespokojní
vysoká estetická hodnota žiadny výkon naviac
výborné sedadlá -
výborný interiér -
dobré sedenie vzadu -
stabilný podvozok -
výborný volant -

Kupujem – nekupujem

Citroen ukázal spôsob ako urobiť esteticky hodnotné auto bez návratu do minulosti. Ak nedostanem po stránke dynamiky viac, radšej zvolím rovnako rýchly Citroen C3. Tiež vyzerá výnimočne. Názor môže zmeniť pripravovaný model DS3 Racing, avšak určený iba pre vyvolených. (Rastislav Chvála)
Technické parametre

Motor 1,4 VTi 1,6 HDi
Zdvihový objem (cm3) 1397 1560
Výkon (kw/k) 70/95 68/92
Pri otáčkach (ot./min.) 6000 4000
Krútiaci moment (Nm) 136 230
Pri otáčkach (ot./min) 4000 1750
Emisie CO2 (g/km) 136 107
Emisná norma Euro5 Euro5
Rozmery - -
Rázvor náprav (mm) 2464 2464
Dĺžka (mm) 3948 3948
Šírka (mm) 1715 1715
Výška (mm) 1458 1458
Pohotovostná hmot (kg) 1075 1080
Objem palivovej nádrže (l) 50 48
Objem batož. priestoru (l) 285 285
Prevádzkové hodnoty - -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,6 11,3
Maximálna rýchlosť (km/h) 184 182
Spotreba mesto(l/100 km) 7,7 4,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,9 3,6
Kombinovaná spotreba 5,9 4,1
Cena modelu od (eur) 13 990 17 290

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  3. Mecom ide na zelenú
  4. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  7. Marrákeš je červená perla Maroka
  8. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  9. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  10. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  1. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  3. Medzi kritické ochorenia pribudli autizmus, celiakia či malária
  4. Poisťovne pod značkou Union prichádzajú na prvú pobočku pošty
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  6. Garmin predstavil dlho očakávanú radu športových hodiniek
  7. 53 predajní, kde získate zľavy aj peniaze na ďalší nákup
  8. Mecom ide na zelenú
  9. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  10. Marrákeš je červená perla Maroka
  1. Predplatné SME.sk len za 29 eur 6 670
  2. Marrákeš je červená perla Maroka 5 052
  3. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 4 409
  4. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 4 298
  5. Chyby, ktoré robíte pri platbe kartou a ani ste o nich nevedeli 3 513
  6. Cukrovkári a covid-19 2 619
  7. Mám za sebou jeden z najťažších rokov svojho života 2 527
  8. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 2 363
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 2 163
  10. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 013
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

ilustračná fotka

Prípad vyšetrovateľky sa naťahuje od leta minulého roku.


14 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo nám hovorí nová vysvietená atrakcia v lese o nás?


a 1 ďalší 9 h
Peter Schutz.

Niet dôležitého bodu s jednomyseľnou podporou.


14 h

Neprehliadnite tiež

Skica konceptu Fiat Centoventi ako nástupcu Pandy.

Talianska značka sa prebudí z agónie.


19 h
Škoda Fabia

Podiel nových áut klesá a dovezených jazdeniek naopak stúpa.


18. jan
Volkswagen Passat

Čo sa stane s Passatom, či Mondeom?


18. jan
Renault Austral s maskovaním počas záverečných testov.

Výrobca sa nebude spoliehať len na elektromobily.


14. jan

Blogy SME

  1. Ivan Mlynár: MAROŠ ŽILINKA NIE JE CHYBOU MATRIXU, NAOPAK, JE JEHO SÚČASŤOU
  2. Jan Pražák: Výchova ke genderové nekorektnosti
  3. Martin Sústrik: Tajná história mráčikárstva
  4. Vladimír Bohm: Don't Look Up! K zemi hľaď, čo máme spoločné s filmom?
  5. Věra Tepličková: Ľudia sú leniví poctivo sa zoznamovať s opatreniami
  6. Anna Milanová: Identita... 2020
  7. Robert Štepaník: diel 59 - moje TOP10 za rok 2021, časť 1 (miesto 10 až 6)
  8. Štefan Vidlár: Mantra referendum
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 13 792
  2. Ondrej Prostredník: Pán biskup Haľko, ospravedlňte sa prosím. 5 792
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 5 285
  4. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 4 280
  5. Martin Borguľa: Obranná zmluva s USA? Za mňa – NIE! 4 221
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 3 992
  7. Martin Pilnik: Takto vyzerá budúcnosť v predpisovaní liekov 2 644
  8. Inštitút strategických politík: Rokovania s Ruskom môžu rozhodnúť nielen o osude Ukrajiny ale aj celej východnej Európy 2 406
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  2. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  3. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  4. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  5. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  6. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
  7. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  8. Pavol Koprda: Šach-mat pre Pfizer? Hoaxer Blaha čítal iba nadpis, štúdiu financoval Pfizer
Skryť Zatvoriť reklamu