SME
Pondelok, 6. december, 2021 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

TEST: Skúšali sme nový motor Škody Fabia

Modernizovaná Fabia dostala nový motor 1,2 TSI. V teste hľadáme odpovede na otázky, či je nový motor výkonný, pružný, tichý a úsporný ako sľubuje výrobca.

Konečne moderný motor pomohol vyniknúť podvozku a jazdným vlastnostiam Fabie. Škodovka by však mala popracovať na zostave vybavenia a rozšírení prvkov v základných verziách.Konečne moderný motor pomohol vyniknúť podvozku a jazdným vlastnostiam Fabie. Škodovka by však mala popracovať na zostave vybavenia a rozšírení prvkov v základných verziách. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Spomedzi zmien vykonaných na Škode Fabia najviac zaujme rozšírenie ponuky motorov o preplňovaný benzínový štvorvalec 1,2 TSI. Vonkajšie kozmetické úpravy nevynikajú jednotlivo, ale karoséria ako celok pôsobí širšie. Najmä dobre zvolená farba karosérie a kolesá z ľahkých zliatin urobili z Fabie pohľadnejšie auto.

Stredobodom pozornosti však ostáva nový motor 1,2 TSI, ktorý zaplnil dieru v ponuke značky. Malé preplňované motory postavené v duchu znižovania objemu a zachovania výkonu predstavujú technologickú a často tiež cenovú špičku v rámci triedy.

V porovnaní s konkurenciou má Škoda Fabia 1,2 TSI dobre navrhnutú dolnú cenovú hranicu. Slabšia verzia motora s výkonom 63 kW (86k) je v predaji od 9 499 eur. Model má síce iba päťstupňovú prevodovku, ale podstatne nižšiu cenu ako konkurencia s podobnými motormi.

Silnejšia verzia s výkonom 77 kW a základnou výbavou Classic začína pod hranicou 10 000 eur. Konkurenčné značky dodávajú preplňované benzínové motory s bohatou výbavou a tým je aj základná cena vyššia. Renault Clio 1,2 TCe Expression síce stál v čase testu 10 490 eur, ale má na rozdiel od Fabie Classic lepšiu výbavu. Dokonca Clio prekoná výbavou Fabiu Ambiente, ktorá je drahšia.

Na diaľnicu a do mesta DSG

Sedemstupňová prevodovka DSG namontovaná v testovacom aute navýši cenu Fabie o 1 720 eur, avšak táto verzia začína od výbavy Ambiente. Volkswagen Polo 1,2 TSI s rovnakým pohonným ústrojenstvom, ale lepšou výbavou stojí 14 240 eur. Investícia do prevodovky DSG sa vyplatí pri častom využívaní auta a hodinách strávených za volantom.

Okrem pohodlia v meste a zápchach bude Fabia so sedemstupňovou prevodovkou na diaľnici tichšia ako ten istý motor s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Dvojspojková prevodovka radí rýchlo a má dobre naprogramovanú elektroniku k danému typu auta.

Jediným slabým miestom je parkovanie v kopci. Kým klasické automaty sa pohýnajú jemne, DSG využíva v podstate spojku a tú musí pripájať. Preto občas poskakuje a na narábanie s plynom si treba nájsť spôsob. Vždy však ide o prijateľnejšiu alternatívu pre vodiča, ktorý sa s manuálnou prevodovkou nekamaráti.

Pasujú mu dlhé cesty

Nový motor vo výkonnejšej verzii sa s autom sa doslova hrá a vďaka ťahu už od 2000 otáčok rozdáva radosť za volantom. V bežnej premávke sa s ním dobre predbieha a vo vyšších otáčkach má príjemný zvuk. Ide o vskutku výborný motor, čo sa prevádzky týka. Pri malom počte najazdených kilometrov neprekvapila jeho spotreba.

Pri dynamickom štýle jazdy to bolo 7,8 litra na sto kilometrov. Celkový priemer testu 6,4 litra na sto kilometrov je vyšší ako výrobcom udávaná spotreba 5,3 litra na sto kilometrov.

Nový motor je vhodný na časté používanie, dlhšie trasy a diaľničnú prevádzku. Jeho benefit sa prejavuje pri predbiehaní alebo udržiavaní vyššej rýchlosti. Pri obsadení auta štyrmi dospelými a ich batožinou necítiť deficit výkonu. Na jazdenie hore dole po meste postačí slabšia verzia.

SME spokojní SME nespokojní
Ťah od nízkych otáčok Zostavy výbav Fabie
Zvuk motora Parkovanie s DSG v kopci
Rýchle a precízne radenie (DSG 7) -
Jazdné vlastnosti -

Kupujem-nekupujem

Kombinácia motora, prevodovky, športových sedadiel, farby a diskov spôsobila, že kupujem. V podstate s týmto motorom by som kúpil ktorékoľvek malé auto. (Rasťo Chvála)
Technické parametre

Motor 1,2 TSI
Typ 4-valcový, benzín
Zdvihový objem (cm3) 1197
Výkon (kw/k) 77/105
Pri otáčkach (ot./min.) 5000
Krútiaci moment (Nm) 175
Pri otáčkach (ot./min) 1550-4100
Emisie CO2 (g/km) 124
Emisná norma Euro 5
Prevodovka -
Typ 2-spojková DSG
Počet stupňov 7
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2451
Dĺžka (mm) 4000
Šírka (mm) 1642
Výška (mm) 1498
Pohotovostná hmot (kg) 1164
Objem palivovej nádrže (l) 45
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,2
Maximálna rýchlosť (km/h) 189
Spotreba mesto(l/100 km) 7,0
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,4
Kombinovaná spotreba 5,3
Spotreba v teste (l/100 km) 6,4

Už ste videli tretí diel relácie auto.sme.LIVE?
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  2. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  3. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  4. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  5. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  6. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  7. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  8. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  9. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  10. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  1. Compliance – who should be responsible?
  2. Employee's age as a new ground for notice of termination
  3. Ako podnikať na internete. V Košiciach sa to naučíte zadarmo
  4. Buďte o krok napred voči konkurencií so štúdiom MBA
  5. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  6. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  7. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  8. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  9. Najdôveryhodnejší na Slovensku! Päťnásobný úspech pre Tesco
  10. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 012
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 343
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 10 639
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 854
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 856
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 234
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 255
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 060
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor 2 074
  10. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 1 911
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ernesta Valka zavraždili v roku 2010.

Obžalovaný Radič sa môže dostať na slobodu. Začne konať ministerka.


11 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Voľba detskej ombudsmanky bude vo štvrtok.


a 2 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Zaujímavé fasády na Leškovej ulici
  2. Jiří Ščobák: Co říkají odborníci na připravované reformy II. a III. piliera? A co si myslí lidé, kteří tyto reformy tvoří?
  3. Tupou Ceruzou: Kolaterálne obete lockdownu
  4. Pavel Dvořák: Wuhan by ste mali chcieť navštíviť
  5. Michael Achberger: Strata menštruácie kvôli diéte? Aj to vám hrozí
  6. Martin Greguš: 6,4 mld. EUR na rok...pravda o slovenských nemocniciach a zdravotníctve...analýza rozpočtu ZDRAVOTNÍCTVA...
  7. Rasťo Valent: Zamyslenie o Messim, PSG a Barce
  8. David Kapusta: Bystrica má na viac alebo krátka úvaha nad rozpočtom a investíciami mesta
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 798
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 306
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 875
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 732
  5. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 407
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 368
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 669
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 651
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu