SME
Sobota, 27. november, 2021 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

V Paddocku odštartovala druhá etapa autoslalomu

Prvé preteky druhej polovice sezóny 2010 sa v záujme letnej pauzy jazdili už na sviatok Cyrila a Metoda. Uprostred horúčav sa seriál AZ pneu AutoSlalom vrátil na tradičnú trať do Paddocku pod Pezinskou babou.

(Zdroj: autoslalom.sk)

PADDOCK. AutoSlalomári, rovnako ako azda všetci, majú radi dovolenky. Organizátori seriálu AZ pneu AutoSlalom to veľmi dobre vedia. Preto je už tretiu sezónu kalendárny rozpis pretekov AS, (konajú sa prakticky každý mesiac s výnimkou decembra a januára) tak, aby pauza medzi letnými pretekmi bola čo najväčšia. Tento rok je letná prestávka skvelých sedem týždňov.

Seriál AZ pneu AutoSlalom je morálne rozdelený na dve polovice preto, lebo jednotlivé podujatia sa druhý polrok v zmenenom poradí jazdia na rovnakých tratiach ako v prvej polovici sezóny. Toto riešenie prináša jazdcom s odstupom niekoľkých mesiacov skvelú možnosť porovnať zlepšenia jazdeckých schopností, aj úpravy, či modifikácie na aute ostrou jazdou na identickej trati.

Príjemné ochladenie v Paddocku

Prvé preteky druhej polovice sezóny 2010 sa v záujme veľkej letnej pauzy jazdili už 05.07. (v pondelok, štátny sviatok Cyrila a Metoda) len dva týždne po tých júnových. Uprostred horúčav sa seriál AZ pneu AutoSlalom vrátil na tradičnú trať do Paddocku pod Pezinskou babou.

Jedna z najobľúbenejších tratí v Malých Karpatoch ponúkla okrem skvelého vyjašenia sa za volantom a neúprosných bojov o pozície na bedni všetkým zúčastneným príjemný lesný vlhký a čistý vzduch hôr. Trojdňový víkend by mohol byť pre pondelkovú účasť na pretekoch pre mnohých veľkou dilemou. Nie však pre slalomárov. Tých od účasti na obľúbených pretekoch už odradí naozaj máločo.

Napriek dovolenkám výborná účasť

V klasickej online predregistrácii na www.autoslalom.sk, ktorá začína vždy sedem dní pred pretekmi sa objavilo až 99 uchádzačov o štart. Medzičasom majú organizátori vyskúšané, že viac než 90 áut v kapacitne obmedzenom areáli je kritický počet. Iná skúsenosť, o prirodzenom 10% úbytku skutočného počtu štartujúcich, však dala organizátorom pokojný spánok. Ráno sa na registráciu do pretekov nakoniec dostavilo 82 jazdcov.

Leto a dlhé voľno si teda predsa len vybrali svoju drobnú daň. Všetko zlé je na niečo dobré. Vďaka nižšiemu počtu jazdcov odsýpal program lepšie než stojí v časovom rozpise pretekov. Všetci účastníci, vrátane organizátorov, boli opäť šokovaní, ako je vôbec možné vybaviť štyri štarty pre každého jazdca v časovom rozmedzí 10 – 15,30 h. Vyhlasovanie výsledkov sa následne konalo presne o 16h a všetkým ostala ešte tretina dlhého dňa pre seba.

Najväčšou novinkou druhej polovice sezóny je nový značkový pohár ŠKODA Cup, ktorý priamo zastrešuje dovozca ŠKODA-AUTO Slovensko. Tento krok potešil desiatky jazdcov tejto značky. Ako teda prebiehali samotné preteky? Ktoré mená sa postarali o rozruch tentokrát?

Rebríček najlepších sa premiešal

Najmenšej kategórii S1 do 1 400 ccm kraľovali Fiaty 127 a mená Peter Daniel, Rasťo Šimon a Vilo Zmeták. Prekvapením v tejto kategórii boli výkony nováčika Štefana Demetera na Suzuki Swift GTi, ktorý skončil na 4. mieste, ale aj výkony dvoch dám v tejto kategórii, ktoré medzi 20 chalanmi skončili na 8. a 9. mieste.

Senzáciou kategórie S2 do 1 600 ccm bolo prvé víťazstvo Mira Baláža na Renaulte Twingo RS v seriáli AS v až 3. sezóne. Miro tak historicky po druhýkrát prelomil nadvládu jazdcov na upravených Citroenoch Saxo VTS. Tie obsadili ďalšie štyri miesta, čím ostré Suzuki a Hondy odsunuli na pozície za 5. miesto.

Skvelý výsledok predviedli slovenskí jazdci v kategórii S3 do 2 000 ccm. Zdanlivo nezlomné kraľovanie moravskej dvojice Červenka-Ušela na Peugeote 205 GTi pretrhli jazdci Miro Tichý na Nissane 100 NX a Miro Jarábek na VW Golf GTi, čím majstra Ušelu odsunuli na 4. miesto. Za zmienku stoja aj mená Tomáš Drgoň na úplne sériovom Forde Focus 5D, ktorý medzi upravenými autami na slikoch vybojoval skvelé 7. miesto. Alebo Vašo Faltus, ktorý na nešportovej Toyote Celica so starými bežnými plášťami dokázal zajazdiť ako 8. najrýchlejší v tejto triede.

Kategória S4 nad 2 000 ccm od dávna patrí Slovákom. Konkrétne jazdcovi Alešovi Hrehovi. Ten vyhral s náskokom gigantických štyroch sekúnd a kraľoval aj celkovému poradiu. Na II. miesto sa s ťažkým a veľkým BMW E46 330d celkom nepochopiteľne postavil mimoriadne šikovný jazdec Ľuboš Čelín tesne nasledovaný Lacom Pakšim na Honde Civic Vti turbo. Pozornosť si zaslúži aj Marek Ondriš na Lanceri EVO VIII, ktorý 5. miestom v triede zopakoval svoj najlepší výsledok v seriáli.

Aj dámy prekvapili

Prekvapenie tentokrát zažila aj dámska kategória D. Za neohrozene jazdiacou Luckou Červenkovou na Saxe VTS sa oň postarala úplne nová jazdkyňa pretekov tiež z Moravy. Martina Kašparová na Citroene Saxo VTS obsadila II. miesto čím na III. miesto poslala stále sa zlepšujúcu Alenu Vavrincovú na Honde Civic Vti.

Seriál AZ pneu AutoSlalom počas leta absolvuje spomínanú sedemtýždňovú pauzu. Je veľmi pravdepodobné, že po nej sa na tratiach koncom leta a začiatkom jesene objavia nielen nové, ale hlavne upravené a vylepšené tradičné slalomárske náradia. Iste sa bude na čo pozerať. Počas leta na stránke v pravidelných intervaloch nájdete rozhovory s mnohými jazdcami.

Víťazi VI. AZ pneu AutoSlalom 2010 – Paddock Pezinok – 05.07.2010

Kategória S1 - 1 400 ccm

I. miesto št. č. 178 Peter DANIEL FIAT 127 1:50.430
II. miesto št. č. 731 Rastislav ŠIMON FIAT 127 1:54.198
III. miesto št. č. 727 Viliam ZMETAK FIAT 127 1:58.504

Kategória S2 - 1 600 ccm

I. miesto št. č. 008 Miro BALÁŽ Renault Twingo RS-Cup 1:52.872
II. miesto št. č. 007 Miki ČAMBAL Citroen Saxo VTS 1:53.227
III. miesto št. č. 176 Michal KAŠPAR Citroen Saxo VTS 1:53.316

Kategória S3 - 2 000 ccm

I. miesto št. č. 777 Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTI 1:49.224
II. miesto št. č. 011 Miroslav TICHÝ Nissan 100NX GTI 1:54.475
III. miesto št. č. 500 Miro JARÁBEK VW Golf GTI 1:54.868

Kategória S4 + 2 000 ccm

I. miesto št. č. 906 Aleš HREHA Honda S2000 AP2 1:48.795
II. miesto št. č. 330 Ľuboš ČELÍN BMW 330d E46 1:52.726
III. miesto št. č. 990 Laco PAKŠI Honda Civic 1.6VTi Turbo 1:52.915

Kategória D - dámy

I. miesto št. č. 021 Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 1:54.070
II. miesto št. č. 182 Martina KAŠPAROVÁ Citroen Saxo VTS 1:59.963
III. miesto št. č. 950 Alena VAVRINCOVÁ Honda Civic VTi 2:04.214

Škoda Cup
I. miesto št. č. 018 Miroslav HARUŠŤÁK ŠKODA Felicia 1,6i 1:59,567
II. miesto št. č. 003 Tomáš RYŠÁNEK ŠKODA Felicia 1,3i 2:06,161
III. miesto št. č. 027 Michal KRAJČOVIČ ŠKODA Felicia 1,3i 2:07,285


Viac o seriáli AZ pneu AutoSlalom – foto, video, pravidlá, zoznam jazdcov i ostatné info hľadajte na www.autoslalom.sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  2. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  3. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  4. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  5. Ani najlepšia mama nevie, čo sa deje v tele jej dieťatka
  6. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  7. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model
  8. Dôchodkové sporenie s rešpektom k budúcnosti
  9. Firmám sa vyplatí poznať uhlíkovú stopu vlastných výrobkov
  10. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  1. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  4. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  5. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  6. BLACK FRIDAY: Nakupujte výhodne prírodné produkty
  7. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  8. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  9. Spoločnosť v Lipt. Mikuláši dodáva námorný informačný systém
  10. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 27 667
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 9 716
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 7 394
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 4 729
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 026
  6. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 575
  7. Neapolu odpustíte chaos, decentné Sorrento je únikom do pohody 2 412
  8. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 355
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 002
  10. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 870
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov
BMW M4 Competition

Balík doplnkov Race Track predurčuje auto skôr na okruh než do premávky.


24. nov

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Ešče žijem, máme chleba
  2. Marek Strapko: Boh nám dal rozum - za tento dar treba ďakovať!
  3. Matúš Lazúr: Pán Delta povolal z Afriky mocného čarodeja Omikróna
  4. Jana Hanuliaková: Poslali sme list všetkým primátorom a primátorkám okresných miest na Slovensku
  5. Štefan Vidlár: Záhorák šecko skúr ví... Druhý veseuý dzíl
  6. Štefan Vidlár: Čovjeci bezcitňí
  7. Ján Marton: Schválená poľnohospodárska politika - európska totalita pred dverami.
  8. Anton Kovalčík: Postkoloniálna Teória.
  1. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 152
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 7 755
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 6 847
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 421
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 5 824
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 4 997
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 029
  8. Monika Vojčíkova: Len vydržte dezoláti, len vydržte! 3 900
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu