SME
Sobota, 26. september, 2020 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky

V Paddocku odštartovala druhá etapa autoslalomu

Prvé preteky druhej polovice sezóny 2010 sa v záujme letnej pauzy jazdili už na sviatok Cyrila a Metoda. Uprostred horúčav sa seriál AZ pneu AutoSlalom vrátil na tradičnú trať do Paddocku pod Pezinskou babou.

(Zdroj: autoslalom.sk)

PADDOCK. AutoSlalomári, rovnako ako azda všetci, majú radi dovolenky. Organizátori seriálu AZ pneu AutoSlalom to veľmi dobre vedia. Preto je už tretiu sezónu kalendárny rozpis pretekov AS, (konajú sa prakticky každý mesiac s výnimkou decembra a januára) tak, aby pauza medzi letnými pretekmi bola čo najväčšia. Tento rok je letná prestávka skvelých sedem týždňov.

Seriál AZ pneu AutoSlalom je morálne rozdelený na dve polovice preto, lebo jednotlivé podujatia sa druhý polrok v zmenenom poradí jazdia na rovnakých tratiach ako v prvej polovici sezóny. Toto riešenie prináša jazdcom s odstupom niekoľkých mesiacov skvelú možnosť porovnať zlepšenia jazdeckých schopností, aj úpravy, či modifikácie na aute ostrou jazdou na identickej trati.

Príjemné ochladenie v Paddocku

Prvé preteky druhej polovice sezóny 2010 sa v záujme veľkej letnej pauzy jazdili už 05.07. (v pondelok, štátny sviatok Cyrila a Metoda) len dva týždne po tých júnových. Uprostred horúčav sa seriál AZ pneu AutoSlalom vrátil na tradičnú trať do Paddocku pod Pezinskou babou.

Jedna z najobľúbenejších tratí v Malých Karpatoch ponúkla okrem skvelého vyjašenia sa za volantom a neúprosných bojov o pozície na bedni všetkým zúčastneným príjemný lesný vlhký a čistý vzduch hôr. Trojdňový víkend by mohol byť pre pondelkovú účasť na pretekoch pre mnohých veľkou dilemou. Nie však pre slalomárov. Tých od účasti na obľúbených pretekoch už odradí naozaj máločo.

Napriek dovolenkám výborná účasť

V klasickej online predregistrácii na www.autoslalom.sk, ktorá začína vždy sedem dní pred pretekmi sa objavilo až 99 uchádzačov o štart. Medzičasom majú organizátori vyskúšané, že viac než 90 áut v kapacitne obmedzenom areáli je kritický počet. Iná skúsenosť, o prirodzenom 10% úbytku skutočného počtu štartujúcich, však dala organizátorom pokojný spánok. Ráno sa na registráciu do pretekov nakoniec dostavilo 82 jazdcov.

Leto a dlhé voľno si teda predsa len vybrali svoju drobnú daň. Všetko zlé je na niečo dobré. Vďaka nižšiemu počtu jazdcov odsýpal program lepšie než stojí v časovom rozpise pretekov. Všetci účastníci, vrátane organizátorov, boli opäť šokovaní, ako je vôbec možné vybaviť štyri štarty pre každého jazdca v časovom rozmedzí 10 – 15,30 h. Vyhlasovanie výsledkov sa následne konalo presne o 16h a všetkým ostala ešte tretina dlhého dňa pre seba.

Najväčšou novinkou druhej polovice sezóny je nový značkový pohár ŠKODA Cup, ktorý priamo zastrešuje dovozca ŠKODA-AUTO Slovensko. Tento krok potešil desiatky jazdcov tejto značky. Ako teda prebiehali samotné preteky? Ktoré mená sa postarali o rozruch tentokrát?

Rebríček najlepších sa premiešal

Najmenšej kategórii S1 do 1 400 ccm kraľovali Fiaty 127 a mená Peter Daniel, Rasťo Šimon a Vilo Zmeták. Prekvapením v tejto kategórii boli výkony nováčika Štefana Demetera na Suzuki Swift GTi, ktorý skončil na 4. mieste, ale aj výkony dvoch dám v tejto kategórii, ktoré medzi 20 chalanmi skončili na 8. a 9. mieste.

Senzáciou kategórie S2 do 1 600 ccm bolo prvé víťazstvo Mira Baláža na Renaulte Twingo RS v seriáli AS v až 3. sezóne. Miro tak historicky po druhýkrát prelomil nadvládu jazdcov na upravených Citroenoch Saxo VTS. Tie obsadili ďalšie štyri miesta, čím ostré Suzuki a Hondy odsunuli na pozície za 5. miesto.

Skvelý výsledok predviedli slovenskí jazdci v kategórii S3 do 2 000 ccm. Zdanlivo nezlomné kraľovanie moravskej dvojice Červenka-Ušela na Peugeote 205 GTi pretrhli jazdci Miro Tichý na Nissane 100 NX a Miro Jarábek na VW Golf GTi, čím majstra Ušelu odsunuli na 4. miesto. Za zmienku stoja aj mená Tomáš Drgoň na úplne sériovom Forde Focus 5D, ktorý medzi upravenými autami na slikoch vybojoval skvelé 7. miesto. Alebo Vašo Faltus, ktorý na nešportovej Toyote Celica so starými bežnými plášťami dokázal zajazdiť ako 8. najrýchlejší v tejto triede.

Kategória S4 nad 2 000 ccm od dávna patrí Slovákom. Konkrétne jazdcovi Alešovi Hrehovi. Ten vyhral s náskokom gigantických štyroch sekúnd a kraľoval aj celkovému poradiu. Na II. miesto sa s ťažkým a veľkým BMW E46 330d celkom nepochopiteľne postavil mimoriadne šikovný jazdec Ľuboš Čelín tesne nasledovaný Lacom Pakšim na Honde Civic Vti turbo. Pozornosť si zaslúži aj Marek Ondriš na Lanceri EVO VIII, ktorý 5. miestom v triede zopakoval svoj najlepší výsledok v seriáli.

Aj dámy prekvapili

Prekvapenie tentokrát zažila aj dámska kategória D. Za neohrozene jazdiacou Luckou Červenkovou na Saxe VTS sa oň postarala úplne nová jazdkyňa pretekov tiež z Moravy. Martina Kašparová na Citroene Saxo VTS obsadila II. miesto čím na III. miesto poslala stále sa zlepšujúcu Alenu Vavrincovú na Honde Civic Vti.

Seriál AZ pneu AutoSlalom počas leta absolvuje spomínanú sedemtýždňovú pauzu. Je veľmi pravdepodobné, že po nej sa na tratiach koncom leta a začiatkom jesene objavia nielen nové, ale hlavne upravené a vylepšené tradičné slalomárske náradia. Iste sa bude na čo pozerať. Počas leta na stránke v pravidelných intervaloch nájdete rozhovory s mnohými jazdcami.

Víťazi VI. AZ pneu AutoSlalom 2010 – Paddock Pezinok – 05.07.2010

Kategória S1 - 1 400 ccm

I. miesto št. č. 178 Peter DANIEL FIAT 127 1:50.430
II. miesto št. č. 731 Rastislav ŠIMON FIAT 127 1:54.198
III. miesto št. č. 727 Viliam ZMETAK FIAT 127 1:58.504

Kategória S2 - 1 600 ccm

I. miesto št. č. 008 Miro BALÁŽ Renault Twingo RS-Cup 1:52.872
II. miesto št. č. 007 Miki ČAMBAL Citroen Saxo VTS 1:53.227
III. miesto št. č. 176 Michal KAŠPAR Citroen Saxo VTS 1:53.316

Kategória S3 - 2 000 ccm

I. miesto št. č. 777 Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTI 1:49.224
II. miesto št. č. 011 Miroslav TICHÝ Nissan 100NX GTI 1:54.475
III. miesto št. č. 500 Miro JARÁBEK VW Golf GTI 1:54.868

Kategória S4 + 2 000 ccm

I. miesto št. č. 906 Aleš HREHA Honda S2000 AP2 1:48.795
II. miesto št. č. 330 Ľuboš ČELÍN BMW 330d E46 1:52.726
III. miesto št. č. 990 Laco PAKŠI Honda Civic 1.6VTi Turbo 1:52.915

Kategória D - dámy

I. miesto št. č. 021 Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 1:54.070
II. miesto št. č. 182 Martina KAŠPAROVÁ Citroen Saxo VTS 1:59.963
III. miesto št. č. 950 Alena VAVRINCOVÁ Honda Civic VTi 2:04.214

Škoda Cup
I. miesto št. č. 018 Miroslav HARUŠŤÁK ŠKODA Felicia 1,6i 1:59,567
II. miesto št. č. 003 Tomáš RYŠÁNEK ŠKODA Felicia 1,3i 2:06,161
III. miesto št. č. 027 Michal KRAJČOVIČ ŠKODA Felicia 1,3i 2:07,285


Viac o seriáli AZ pneu AutoSlalom – foto, video, pravidlá, zoznam jazdcov i ostatné info hľadajte na www.autoslalom.sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  5. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  6. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  7. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  8. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  9. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Mobilný zdvihák pre pacienta
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  6. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  7. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  8. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  9. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  10. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 25 201
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 139
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 15 260
  4. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 12 201
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 385
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 888
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 876
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 457
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 288
  10. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 7 550
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dejiny

Pustý kút Uhorska premenil na kultúrnu krajinu. Kto bol František Štefan Lotrinský?

Manžel Márie Terézie bol nadaný podnikateľ a vizionár.

Podcast Dejiny - historický podcast v spolupráci s magazínom Historická revue.
Minister zdravotníctva SR Marek Krajčí.

Flegr: Slovensko má ešte šancu druhú vlnu zvrátiť

Rozhovor s biológom a parazitológom, profesorom Jaroslavom Flegrom.

Jaroslav Flegr.
Poškodená budova po výbuchu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 508 PSE
DS3 Crossback E-Tense

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4
Renault Arkana